A Fox News megvált végül Bill O’Reilly-tól

0
A szexuális zaklatással megvádolt műsorvezető.

Megvált végül a Fox News csatorna a szexuális zaklatással vádolt Bill O’Reilly-tól. A republikánus jobb oldal és az amerikai televíziózás egyik legismertebb műsorvezetőjét O’Reilly-t a Fox News több női alkalmazottja is szexuális zaklatással vádolja. Emiatt április 12-e óta pedig már gyakorlatilag nincs is műsoron. A 21st Century Fox pedig szűkszavú közleményben jelentette be, hogy alaposan megvizsgálták a vádakat és úgy döntöttek, hogy O’Reilly nem térhet többé vissza a csatornához.

Bill O’Reilly több, mint két évtizeden keresztül volt a legnépszerűbb műsorvezető az amerikai jobboldal legjelentősebb tévécsatornájánál. Az általa vezetett műsor volt a Fox News legnézettebb produkciója, amiért O’Reilly jelentős összegeket rakhatott zsebre, évi 18 millió dollárt keresett. Éppen akkor hosszabbítottak vele szerződést, amikor a New York Times előrukkolt azzal, hogy belső vizsgálatot folytattak ellene.

A New York Times írta meg, hogy a Fox News és O’Reilly összesen 13 millió dollárt fizetett ki peren kívüli egyezségként öt nőnek, akik szexuális zaklatással vádolták a férfit. A cikk megjelenése után több, jelentős támogatót is sikerült a csatornának elveszítenie. Ezek között volt a Mitsubishi, a BMW, a Hyundai, a GlaxoSmithKline és a Sanofi is.

Időközben kiderült, hogy újabb nők kerültek elő, akik szintén zaklatással vádolták meg O’Reilly-t. A műsorvezető ügyvédje kedden még arról beszélt, hogy O’Reilly ellen liberális csoportok szerveztek módszeres lejáratókampányt és karaktergyilkosságot követnek el a személye ellen.

A Fox News vezetője, Rupert Murdoch állítólag támogatta O’Reilly-t, míg a 21st Centruy Foxot vezető fiai, James és Lachlan Murdoch apjuk döntésével szemben a műsorvezető eltávolítása mellett voksoltak. Az ügyben természetesen elmaradhatatlan módon megszólalt Donald Trump is, aki szerint O’Reilly nagy valószínűséggel semmi rosszat sem tett.