A CNN szerződést bontott az álellenzéki ATV-vel?

Közzétéve May 13, 2019, 7:23 pm
9 mins

Az Amerikai Népszava úgy értesült, hogy május 12-vel a CNN megszüntette a szerződését az ATV-vel, és letiltotta az ATV “Newsroom” című műsorában a CNN anyagainak felhasználását. Ezt alátámasztja az a tény, hogy az ATV honlapján a “Newsroom” műsoránál nem található meg a következő műsor dátuma. Ezek szerint nem lesz több “CNN hírei” című műsor az ATV-n. Korábban megírtuk, hogy az ATV durván meghamisítja a CNN híreit. A világszínvonalú amerikai televíziós csatorna logója alatt a CNN szellemiségével ellentétes bevándorlásellenes, Orbán-párti és Trump-imádó propagandaműsort készítenek. A CNN nevét és tekintélyét Németh Sándor, a Hit Gyülekezete vezető lelkésze, az ATV tulajdonosa világnézetének és illiberális, szélsőjobboldali nézeteinek, valamint politikai szimpátiájának terjesztésére használják fel.

A Hit Gyülekezete értékrendjét közvetítő álellenzéki televízió tavaly augusztusban jelentette be, hogy a “világ legnagyobb hírcsatornájával kötött szerződést az ATV”. Az októbertől induló adást óriási kampány előzte meg, és azt állították, hogy az ATV-n a “CNN magyar nyelvű híreit” láthatják majd a nézők. Azt is állították, hogy az ATV-n a “CNN híradója” lesz látható. Sőt, arról volt szó, hogy rendkívüli események esetén “élőben is közvetítik az amerikai csatorna adását”. Ez már akkor is nagyon kétséges volt, mivel az Amerikai Népszava naponta több órán át látja az igazi amerikai CNN műsorát, és kizártnak tartottuk, hogy a Trump-ot élesen bíráló, a liberális demokratikus értékeket védő CNN műsora hamisítás nélkül megjelenhessen a szélsőjobboldali összeesküvéselméleteket terjesztő, Soros Györgyöt támadó, Orbán Viktort favorizáló Németh Sándor televíziójában.

Ehhez képest az ATV beharangozója úgy szólt, hogy a “világ legnézettebb hírcsatornája költözik be az ATV székházába”. Azt állították, hogy a CNN “be is költözik” az ATV-be. Azt mondták, hogy az ATV egy szűrésen esett át, és megfelelt a CNN elvárásainak. Németh Sándor tulajdonos-lelkész fia, Németh S. Szilárd vezérigazgató-helyettes párhuzamot vont a korlátozottan elérhető ATV, mint “sufni TV”, és a CNN között. A lelkész-tulajdonos fia szerint a világ és Magyarország legnagyobb hírcsatornái találtak egymásra. Mint mondta: “a két legerősebb egymásra talált”. Azt kissé hüledezve hallgattuk, hogy a Trump-imádó tulajdonos csatornája, aki a CNN által szélsőségesnek és nacionalista diktátornak nevezett Orbán elkötelezett híve, akár műsorokat is készítsen a CNN-nek. A CNN és az ATV nemcsak minőségben, de egész szellemiségében a tűz és a víz ellentétéhez hasonlítható.

A CNN híradóját októbertől láthatják az ATV-n

A világ egyik legnagyobb hírcsatornájával kötött megállapodást csatornánk, az ATV. A CNN magyar nyelvű híreit októbertől láthatják nálunk nézőink. IRATKOZZON FEL CSATORNÁNKRA: https://goo.gl/uo2kim LÁTOGASSON EL OLDALUNKA: http://www.atv.hu FACEBOOK: https://www.facebook.com/atv.hu INSTAGRAM: https://www.instagram.com/atv.hu

Az Amerikai Népszava fent idézett cikkében részletesen elemezte, hogy az ATV a “CNN hírei” és a CNN logója alatt, az amerikai csatorna képanyagát felhasználva, a CNN-ben megjelent információkat ferdítve, meghamisítva, esetenként elhallgatva, tartalmilag a CNN híreivel ellentétes saját műsorokat készít. Mindehhez a CNN képeit és nevét használja fel. A médiatörténetben egyedüálló csalást és hamisítást folytat, amikor saját szélsőjobboldali szemléletét, a tulajdonos elfogult világnézetét adja el a CNN neve alatt és a CNN tekintélyével. Az ATV miközben ellentétes tartalmat adott le, azt a látszatot keltette, mintha a CNN látná úgy a világot, Izraelt, Amerikát, Donald Trump-ot, mint Németh Sándor, aki egy Trump-zászlóval ezen a képen látható:

A boldog Németh Sándor evangelical vezető lelkész és tévéprédikátor Donald Trump elnökké választása után. A Trump-imádat töretlenül megmaradt, és ezt tükrözte az ATV műsora, ami a CNN logója alatt futott.

Nem sokkal cikkünk megjelenése után, miközben azt a kérdést tettük fel, hogy vajon bemutatja-e az ATV a “CNN hírei” című műsorában, hogy a CNN szélsőséges nacionalista diktátornak nevezte Orbánt a washingtoni látogatása kapcsán, egy olvasónk arról értesítette szerkesztőségünket, hogy május 12-vel megszűnik az ATV és a CNN közötti együttműködés. Nem lesz többé látható a CNN meghamisított képanyaga az ATV-n. Ezután ellenőriztük az ATV honlapján, hogy létezik-e még a műsor, és megállapítottuk, hogy nem szerepel több adásnap a “Newsroom” műsoránál. Íme:

Nincs több “CNN” műsor, egyetlen új adásnapot sem mutat az ATV honlapja. Ez megerősíti értesülésünket, hogy a CNN megtiltotta az ATV-ben a hírei felhasználását és szerződést bontott az ATV-vel.

Érdeklődéssel várjuk az ATV szokásos magyarázkodását, hogy csak “technikai” jellegű leállásról van szó, a “tárgyalások zajlanak”, vagy átalakítják a műsort, és a többi. De ha a “Newsroom” nem jelenik meg többet, akkor az azt jelenti, hogy a CNN utána járt az ATV hamisításának és a hitelrontás miatt felmondta a szerződést. Ha így van, akkor a sajtótörténet egyik legbotrányosabb csalása és hamisítása ért véget, melynek során a CNN-t az értékrendjével ellentétes hazug propaganda hitelesítéséhez használták fel.

A CNN nem engedheti meg magának, hogy a nevét, a logóját és a hitelességét egy ilyen csaláshoz, illiberális hazug propaganda legitimálásához használják fel. Az ATV méltatlannak bizonyult arra, hogy a CNN híreit közvetítse. A CNN egy világszínvonalú hírtelevízió. Az ATV egy klerikális szektás propagandacsatorna, amely álellenzéki csatornaként próbálja manipulálni a nézőit a tulajdonos torz világnézete alapján.

 





5 hozzászólás : A CNN szerződést bontott az álellenzéki ATV-vel?

  1. Kovác Zsuzsanna

    May 14th, 2019

    Sándorunknak aranyból van a szíve, gumiból a gerince. Ezt is meg fogja tudni magyarázni a gyülis közönségnek, valószínűleg mindent fordítva fog beállítani nekik úgy, ahogy szokta. Az ATV nézőit pedig ilyen apróságok már nem érdekli. Úgyhogy gond egy szál se.

    Reply
    • JohannG.

      May 15th, 2019

      Az ATV nézőinek egy része valóban elhiszi, hogy itt egy “ellenzéki” televízióról van szó, és ebben nem is tévednek: ez a TV pontosan annyira “ellenzéki” ma Magyarországon, amennyire “ellenzékiek” azok a pártok, amelyek ellenzékinek nevezik magukat. Azok a pártok és média, amelyek a diktátor kegyelemkenyerén élnek – és nem is rosszul – minden másnak nevezhetők, csak valódi ellenzékinek nem.

      Reply
  2. Lindberg

    May 14th, 2019

    A szerződésbontás helyes, DE NEM ELÉG. A CNN-nek egy kisebb tényfeltáró cikk keretében le kellene írnia, hogy az O1G által kialakított rendszert hogyan szolgálja ki hazudozással az álfüggetlen média és, hogy mennyi mindent megmozgattak azért, hogy a CNN-t is megtévesszék. Itt lehet, hogy a CNN-nek lenne kis szégyenkezni valója, hogy nem vizsgálta meg elég körültekintően, hogy mit is művelnek az atv-nél, mielőtt szerződtek volna, de ki lehet belőle jönni jól is, főleg, ha egy nagy kártérítési pert is a retkes szektatv nyakába varrnának. Tuti, hogy lenne rá lehetőség, persze sok munka lenne, hogy minden egyes műsornál kimutassák, hogy mi az eredeti tartalom és, hogy mivé torzították, milyen aljas üzenet erősítéséhez használták fel.
    Bónuszként létrehozhatnának egy feketelistát is, amire a valódi fakenews csatornák kerülnének fel.

    Reply
    • Amanda

      May 15th, 2019

      Azt nem lehet a világtól várni, hogy mentse meg Magyarországot saját magától. Azt lehet elvárni, hogy ne segítse a diktátort. A CNN ezt a lépést megtette. Pár hónap elég volt rá.

      Az EU-nak kilenc év nem volt elég arra, hogy hagyja abba pénzelni az Orbán családot.

      Ez sokat elmond arról, hogy hol tart Amerika, és hol tart az EU.

      Reply
  3. Zoltán Pataki

    May 14th, 2019

    Nem lepődtem meg.

    Reply

Szóljon hozzá JohannG.

  • (nyilvánosan ez nem jelenik meg)