Az ATV-nek nem volt elég jó a CNN műsora, beolvasztották a Világhíradóba

Közzétéve May 27, 2019, 2:23 pm
18 mins

Lapunk információi nyomán, a media1.hu megszólaltatta Németh S. Szilárdot, az ATV vezérigazgatóját, hogy miért szűnt meg az ATV nagy médiakampánnyal beharangozott együttműködése a CNN-el, miért tűnt el egyetlen szó nélkül, csendben a CNN “Newsroom” című műsora a csatornáról. Az Amerikai Népszava korábban megírta, hogy a CNN szellemisége összeférhetetlen az ATV tulajdonosának, Németh Sándornak Donald Trumpot és Orbán Viktort dicsőítő nyilatkozataival, menekültellenes, nacionalista és az illiberális szélsőjobboldalt támogató magatartásával.

Az Amerikai Népszava elemezte a Newsroom egyik áprilisi adását, amelyben meghamisították az amerikai terrortámadások történetét és az orbáni bevándorlásellenes propagandához igazították a történetet. Az ATV megtévesztette a reklámjával is a nézőket, amikor azt ígérte, hogy “a CNN beköltözik az ATV-be”, és a magyar nézők a “CNN híradóját” és a “CNN híreit” láthatják majd. A Newsroom ugyanis az ATV saját készítésű műsora volt, amelyben az ATV (és tulajdonosa) nézőpontját közvetítették, és ehhez használták fel a CNN átvett képi anyagát. A CNN neve és logója alatt a CNN szellemiségétől és az eredeti híreitől, műsoraitól idegen szemléletű és azzal ellentétes szellemiségű műsort készítettek. Ezt az Amerikai Népszava első kézből igazolhatja, mert naponta órákon át látja a CNN-t.

Lapunk egy olvasónk jelzése nyomán hírt adott arról, hogy május 12-vel megszűnt a CNN-ATV együttműködés. Ekkor érzékeltük azt, hogy a “Newsroom” az egyetlen ATV-műsor, amelynek nincs májusra kiírt adásnapja. Ezután pedig azt észleltük, hogy a Newsroom eltűnt az ATV honlapjának címlapjáról, ami azt jelenti, hogy minden bejelentés nélkül megszűnt. Mivel a CNN nagy presztízst jelentett az ATV-nek, és nincs magyarázat arra, hogy milyen elfogadható megfontolásból szűnt meg a CNN műsora az ATV-n, azt a logikus következtetést vontuk le, hogy a hamisítás híre eljutott a CNN-hez, és felmondta az ATV-vel a megállapodást. Az egyetlen más magyarázat az lehetett volna, hogy az ATV nem tudja a saját szellemiségét összeegyeztetni a CNN szellemiségével, mivel a két csatorna világnézete tűz és víz, emiatt a CNN műsora nem illeszthető az ATV profiljába. Sokkal inkább a Fox News.

Erre azonban nem gondolhattunk, mivel ez a helyzet a kezdet kezdetén is fennállt, a két csatorna szellemisége semmit nem változott, és az ATV eddig is megoldotta, hogy a CNN anyagából úgy válogasson, a beválogatott témákat és felvételeket úgy tálalja, úgy dolgozza fel magyar nyelven, ahogy az neki tetszik. Ez nem lehetett a műsor megszüntetésének oka. Mivel Amerikában kétoldalú szerződések tartalmazzák azt a kitételt, hogy a megállapodások tartalmáról nem adnak információt harmadik személynek, ezzel nem is kísérleteztünk. A magyar nyelvű sajtóban egyedüliként észrevettük és bejelentettük, hogy a CNN az ATV-n megszűnt, csendesen titokban kimúlt, amire nem lehet más magyarázat, mint az általunk is korábban szóvá tett hamisítás, mert aki az ATV-n nézte a “CNN” műsorát, azt gondolhatta, a CNN az orbáni propaganda szellemiségével hasonlóan látja a világot. De Németh S. Szilárd nyilatkozata az alábbiak szerint alátámasztja az Amerikai Népszava következtetését.

A media1.hu cikke előtt azonban a Facebookon már terjedt, hogy Somos András, az ATV munkatársa, a csatorna betelefonálós műsorában egy kérdésre válaszolva azt közölte, hogy “A Newsroom c. műsort egy jó idősávban, vasárnap kora este 15-30 ezren nézték, amiért a vezetőség a megszüntetés mellett döntött.” Ez azt jelentené, hogy a CNN olyan gyenge műsort készít (ha az ATV valóban az eredeti CNN-t közvetítette), hogy nem ért el egy elfogadható nézőszámot. A CNN nem volt elég jó az ATV-nek, ezért megszüntette a CNN műsorát. Ez valószínűleg a CNN történetének legviccesebb fejezete, hacsak nem arról van szó, hogy az ATV meghamisított és lebutított “CNN” műsorára senki nem volt kíváncsi. Azonban, ha így áll a helyzet, egy ekkora médiakampány után (amivel bevezették ezt az együttműködést), illett volna bejelenteni, hogy a CNN megbukott az ATV-n, mert kevesebb a nézője, mint Somos András betelefonálós műsorának. Ez a tény mellesleg önmagában is bizonyítja, hogy az ATV a CNN-t meghamisította.

Ezután zavar támadt az erőben, mert Németh S. Szilárd vezérigazgató egészen más magyarázatot adott a media1.hu oldalán. Németh S. Szilárd azt állította, hogy “jelenleg is élő szerződése van a CNN-nel, sőt épp most tárgyalnak a jelenleg idén őszig szóló szerződés további meghosszabbításáról, egyeztetnek a CNN-nel a szerződés feltételeiről, mivel az ATV szeretne néhány változtatást kérni”. Ez azonban nem ok arra, hogy egy CNN-től átvett műsort leállítsanak. A CNN-szerződés feltételeit menetközben is lehet változtatni, menetközben is lehet tárgyalni, ha az addigi szerződést betartották. Sajnálatos azonban, hogy a szakmailag kiváló media1.hu ebben az esetben elfelejtette megkérdezni, milyen feltételek megváltoztatását szeretné az ATV elérni, s ez miért akadályozta meg, hogy a műsort folytassák. Így ez nem elég életszerű. Minden valószínűség szerint az ATV nem tartotta be a CNN feltételeit. A helyzet megértéséhez érdemes megnézni az alábbi bejelentést, amely az együttműködés részleteiről szól.

A CNN híradóját októbertől láthatják az ATV-n

A világ egyik legnagyobb hírcsatornájával kötött megállapodást csatornánk, az ATV. A CNN magyar nyelvű híreit októbertől láthatják nálunk nézőink. IRATKOZZON FEL CSATORNÁNKRA: https://goo.gl/uo2kim LÁTOGASSON EL OLDALUNKA: http://www.atv.hu FACEBOOK: https://www.facebook.com/atv.hu INSTAGRAM: https://www.instagram.com/atv.hu

A fenti híradórészletben az ATV azt mondja, hogy a CNN a világ 26 országába készít hírösszefoglalót, és az ATV “ehhez a partnerséghez csatlakozott”. Ez azt jelenti, hogy a CNN kész híradókat készít a világ 26 országában a partner televíziós csatornák számára, amelyek változtatás nélkül leadják ezeket a CNN-híreket. Az ATV azonban – éppen azért, mert az ATV és a CNN szellemisége egymást kizárja – készített egy saját műsort, amelybe beépítette a CNN-híradó képanyagát, egyes elemeit, de saját magyarázatokat és kommentárokat fűzött hozzá. Ez az eljárás nem más, mint maga a hamisítás. Elképzelhető, hogy az ATV ezeknek a feltételeknek a megváltoztatását akarja elérni, és emiatt kellett leállni a műsorral addig, amíg ebben meg nem állapodnak, mert ebben a formában nem felelt meg a CNN követelményeinek. Ha ez így van, akkor bármelyik fél kezdeményezésére történt, és akár egy még élő szerződés részleteiről szól is a vita, a jelenlegi formájában ez a műsor nem mehetett tovább, ez a forma hamisította a CNN-t.

Ha az a feltétel, hogy változtatás nélkül kell a CNN híradóját leadni, aminek eddig sem tettek eleget, akkor az ATV-n soha többé nem lesz látható a CNN, de legalább a hamisítás sem. Az lehet, hogy még “élő a szerződés”, de ebben a formájában ez a műsor nem működhetett. Most erre próbálnak engedélyt kérni, amit biztosan nem kapnak meg. S ha még lehetett rontani ezen a magyarázaton, Németh S. Szilárd azt is megtette, amikor azt mondta: “A Newsroom ugyan valóban nincs képernyőn, de csak azért, mert az beolvadt a Világhíradóba. Az együttműködés Németh S. Szilárd szerint nem is konkrétan a Newsroomra, hanem a csatornára szólt.” A csatornára úgy, hogy a teljes kész híradót változtatás nélkül leadják.

Magyarra fordítva ez azt jelenti, hogy az ATV szerződésszegést követett el, mert nem változtatás nélkül adták le a CNN híradóját, ha pedig a Világhíradóba olvasztották, akkor még inkább, mert a beharangozás szerint a CNN úgy adta át a jogot az ATV-nek, hogy az a CNN műsoraként jelenik meg a képernyőn, nem pedig kalóz módon használják fel saját műsoraikban. A fenti híradó azt ígérte, hogy a “CNN magyar nyelvű híreit” láthatják az ATV nézői. Az egy komplett CNN-híradó, amit változtatás nélkül kell leadni. Az nem az ATV Világhíradójába való “beolvasztást” jelenti, nem is a “Newsroom”-ot. Ez nem ugyanaz, mint amiről a CNN műsoráról szóló bejelentés – és vélhetően a szerződés – szólt. Az, hogy a CNN 26 országnak készült komplett hírműsorának egyes részleteit “beolvasztották” az ATV Világhíradójába, ha ez igaz, akkor az nemcsak nevetséges, hanem egészen biztosan sérti a CNN feltételeit, mert ez kalóztevékenység.

Ehhez képest sajátos, hogy az ATV vezérigazgatója egy jogosan felmerülő kérdés esetén olyan minősíthetetlen és színvonaltalan stílusban szólal meg, hogy “bolond lyukból bolond szél fú”, miközben neki lett volna kötelessége, hogy egy CNN-műsor megszűnéséről tájékoztassa a közvéleményt. Az Amerikai Népszava szerint ezzel szemben “hazug szájból hazug szél fú”, mert a kényszer hatására adott magyarázat is hemzseg az ellentmondásoktól. A Németh S. Szilárd által “bolond lyuknak” minősített Amerikai Népszava volt mégiscsak az egyetlen, amely felfedezte a CNN-műsor csendes eltüntetését, és rámutatott arra, hogy az ATV-n a CNN neve alatt futott műsor köszönő viszonyban sincs a CNN-el. Erről pedig ne nyissunk vitát, mert aki ezt tagadja, az életében nem látott még CNN-t.

A perrel való fenyegetés megtévesztő. Az ATV azért nem perel, mert a pert elbukná, ugyanis Amerikában kellene perelnie. Emellett a CNN megismerkedhetne Németh Sándor tualjdonosnak a “deep state”-ről, a “háttérhatalomról” szóló összeesküvés-elméleteivel, Trumpról, Sargentini-ről, Orbánról, Soros Györgyről szóló nem mindennapi kijelentéseivel. Az is Németh S. Szilárdot és az édesapját minősíti, hogy amikor egy műsor megszűnéséről kérdezik, azzal válaszol, hogy “Bartus László, az Amerikai Népszava főszerkesztője évek óta lejáratóakciót folytat az ATV és az ATV-t tulajdonló Hit Gyülekezetét irányító Németh Sándor (Németh S. Szilárd édesapja) ellen”. Miközben az Amerikai Népszava olyasmiről ad hírt, hogy Németh Sándor Orbánra való szavazásra buzdít egy ellenzéki televízió tulajdonosaként.

Ezzel szemben jelenleg folyamatban van a Bartus László által Németh Sándor és társai ellen indított személyiségi jogi per hamis ügynökvád miatt, az elsőfokú ítélet júniusban várható. A magyar közéletben van-e annál durvább lejáratási kísérlet, mint amikor valaki hamis ügynökvádat, rágalmat terjeszt? Lelkészként, bevett egyház vezetőjeként. De ennek semmi köze ahhoz, hogy az ATV-n a CNN műsora máig tisztázatlan körülmények között véget ért, és erre is az Amerikai Népszava hívta fel a figyelmet, ahogy a CNN műsorának meghamisítására is, amit Németh S. Szilárd “komolytalannak” nevezett. Cseppet sem komolytalan meghamisítani a CNN műsorát és nem betartani a szerződésben foglaltakat. Ez mindenesetre nem egy sikertörténet, hanem egy kínos bukás.







Egy hozzászólás : Az ATV-nek nem volt elég jó a CNN műsora, beolvasztották a Világhíradóba

  1. Theodor

    May 27th, 2019

    Bravó Laci! Ez is ütős lett.

    Reply

Szóljon hozzá Theodor

  • (nyilvánosan ez nem jelenik meg)