A katolikus egyház megdöbbent, hogy nem egyeztettek velük


Szerző Amerikai Népszava April 11, 2016 14 Hozzászólás

Ha valakinek kétségei lettek volna, hogy kik pofáznak bele Magyarország ügyeibe, és kik mondják meg, hogy mit csinálhatnak az ország polgárai, és mit nem, akkor olvassa el  Veres András, a magyar katolikus püspöki kar elnöke, szombathelyi megyéspüspök Népszabadságnak adott nyilatkozatát
.
Veres azt mondta, hogy „velem vagy velünk, tehát a katolikus egyházzal erről a kérdésről senki nem egyeztetett", ezért a püspöki kar ülésein sem került szóba az ügy. Ha egyeztetnek velük, akkor a püspöki kar nyilván megtárgyalja, és kiadja az ukászt a magyar kormánynak, hogy mit kell tennie. Úgy, mint a régi szép időkben, amikor a bíborosok utasították a királyt, és a pápa pattogtatta a császárt.
.
.
.
.
A "keresztény-nemzeti" klerikálfasiszta diktatúrában ez ma sincs másképp, azzal a különbséggel, hogy nem maga a bíboros vagy a püspöki kar elnöke rohan felpofozni a miniszterelnököt, hanem a Semjén nevű idiótát küldik, aki a katolikus egyház beépített ügynöke, a vatkán kémje, egy hazaáruló, és eljátsszák a KDNP-vel, mintha ők egy párt lennének. 
.
Nehogy azt higgye bárki, hogy ez nem így van az oktatás és más ügyekben. Az EMMI nevű embertelenség minisztériumot ezek a fekete maskarába öltözött varjak irányítják, akiket senki nem bízott meg ezzel, senki nem választotta őket, még a képmutató szörnyetegekből álló pártjukra sem szavazott senki. Teljesen illegálisan és illegitim módon avatkoznak be a pártpolitikába, az állam irányításába és a civil társadalom életébe, olyan emberek megregulázásába, akik nem tagjai az egyházuknak.
Veres "elhibázott, rossz döntésnek" nevezi, hogy a katolikus egyház rögeszméit, dogmáit, a lelkek bénító uralmat szolgáló rendelkezéseit nem hajtja végre szolgai módon a magyar állam. Kérdezhetnénk Deutsch Tamással, hogy kicsoda Veres és egyházának püspökei, hogy a szekularizált, az egyháztól elválasztott állam döntéseibe belepofázik, és meg akarja határozni, hogyan éljenek olyan emberek, akikhez nekik semmi közük nincs. Miért kellene velük egyeztetni bármiről, ami nem az egyházukról szól?

Veres szerint "a vasárnapi munkaszünet a nem vallásos családok szempontjából is fontos. Hiszen a kereskedelemben sok hölgy, családanya dolgozik. Az utóbbi időben lehetőségük volt rá, hogy vasárnap együtt legyenek a családjukkal, a családjuk pedig velük". Veres ezt bízza azokra a nőkre, akik ott dolgoznak. Majd ők eldöntik, melyik napon lesznek a családjukkal, s a mi fontosabb nekik: a megélhetés, a hétvégi pótlék, a munkahely, vagy a család nélküli katolikus papok belepofázása a magánéletükbe.

 

 

Veres szerint nem igazolódott be az a félelem, hogy csökkenni fog a kiskereskedelem forgalma, mert az ő "környezetében szerzett tapasztalatokra hivatkozva állította, hogy az emberek gyorsan alkalmazkodtak az új helyzethez, nem hiányzott nekik a boltok vasárnapi nyitva tartása". Ha így van, miért ne szavazhatnának róla, ugyebár? Persze, a püspök urak nem tapasztalnak a környezetükben ebből semmit, mert állami pénzen cselédeket tartanak, hercegek módjára élnek, dolgozniuk nem kell, és nekik elintéznek mindent helyettük. 

A Népszabadság kérdésére Veres kijelentette, hogy a vasárnapi boltzár hatása nem volt érzékelhető a templomokban. Vagyis: senki nem a kiüresedett és élettelen katolikus templomot választotta, nem templomba ment a bevásárlóközpont helyett, meghallgatni a pap üres vagy uszító beszédeit. Amit ők kínálnak, az nem kell senkinek. Az Auchan áruházzal sem képesek versenyezni, pedig állítólag a teremtő Isten csodálatos személyét képviselik. Ezen kellene elgondolkodni, és a saját dolgaikkal foglalkozni.

Akinek katolikus hitét zavarja a vasárnapi munka, az menjen olyan helyre dolgozni, ahol vasárnap nincs munka. Ennyit megtehet, akinek ez a hite. Emiatt ne kényszerítsék másokra a saját dogmáikat. A szombatot megtartó zsidó hívők sem kényszerítik senkire, hogy szombaton ne dolgozzanak. Ők nem dolgoznak, mások úgy élnek, ahogy akarnak. Ez a magánügyük.




Amerikai Népszava
Amerikai Népszava

Szerző



14 Válasz

Litata
Litata

May 01, 2016

De ocsmány megfogalmazás, fercseg a soraiból a mocskolódás szaga ! Jó dolo-ge a szülőt elvenni a családtóL? a belét kidolgoztatni 7 napból 10 napot lehúzatni? Nem inkább magasabb bért kellene adni a dolgozónak, hogy el tudja a családját tartani?Haszon a lényeg, az ember élet sokad rendű.Istenem, de megosztott ez a Magyar nép, ez lesz Hazánk veszte. Nem kell keresztény EURÓPA, mindenben vitázni, ellentkezni………. mi lesz ennek a vége ??????

Jakócs Gábor
Jakócs Gábor

April 14, 2016

Toth Tibor Mihály olyan jól összefoglalta az igazi erkölcs és jogi oldalát a dolognak,hogy azt akár marxista szemináriumokon is (ha léteznének még ilyenek)oktatni lehetne!

oldster
oldster

April 13, 2016

JOSEPHINE HARKAY
1. Sem a Tripartitum (1514), sem pedig az azután hozott törvények nem tartalmazták semmilyen egyház erkölcsi vezetését.
2. Magyar alkotmány nincs! Ami volt (írásos), abban sem volt szó semmilyen erkölcsi vezetésről.
3. A hazát nem tiszteljük, hanem szeretjük! Ha pedig szeretjük, akkor ebbe az emocionális viszonyba belefér az, hogy olykor csúnyát is mondjunk róla. (Amiről persze a haza nem tehet, de a vezetői tehetnek.)
4. Magyar lovagiasság nincs, és soha nem is volt. Egyes magyar emberek, (a történelmünk során) volt, hogy olykor lovagiasak voltak.

anima
anima

April 13, 2016

Az egyhazak csak a nyajszellemet erositik. Persze, ez a hatalom ostora. A hivok lelke nem erdekli oket.

dakota fociretek
dakota fociretek

April 12, 2016

kurva csuhások, orbán kitömte ezeket birtokokkal, pénzzel , iskolákkal, csak taperolniuk kell a kiskorúakat. férgek

Josephine Harkay
Josephine Harkay

April 12, 2016

Magyarországot Szent István király alapította. Habár az ország most már nem egy királyság hanem egy demokrácia, a magyar címeren még mindig ott van az apostoli kettőskereszt. A Mátyás templom még mindig ott áll Budán, a Bazilika Pesten. A magyar alkotmány pedig nem zárta ki a katolikus Egyház erkölcsi vezetését. Az Egyházat ilyen csúnya szavakkal támadni szerintem összeegyeztethetetlen a haza tiszteletével és a magyar lovagiassággal.

Koki
Koki

April 12, 2016

Nézzék! A cikk nem üti meg az elvárható kulturált írás szintjét.Sok esetben csúsztatásokkal vezeti félre a gyanutlan olvasót. Ilyenformán több hozzászólást nem is érdemelne. Mégis annyit, hogy ez a cikk sem több feszültségkeltésnél. A dolog egyébként teljesen világos. Megkérdeznek egy püspököt. (tehát nem ő pofázik bele.) A kérdésre elmondja saját állásfoglalását. Mint püspöktől elvárnák, hogy az egyház álláspontját közvetítse. Ezt viszont,ahogy mondja, nem teheti, mert hivatalosan nem kérték ki az egyház véleményét, mert ez esetben össze kellett volna ülni a püspöki karnak, és közös döntés alapján állást foglalni az ügyben. (Ha erre felkjérést kap, és egyáltalán hajlandó állást foglalni) Így hát világos számomra, hogy csak saját véleményét mondhatta el, amiből kiindulva, kulturálatlan stilusban a témától messze elkanyarodva, mélyen a múltba áskálva tesz méltatlan állításokat. Úgy, hogy a “lényegre törő, tökéletes írás”" csupán igénytelen olvasói megnyilvánulás.

oldster
oldster

April 12, 2016

Néhány éve Amerikában ért július 4-e, a függetlenség napja. Megrökönyödve tapasztaltam, hogy az üzletek egy jó része nyitva volt. Nálunk ez március 15-én, vagy húsvét vasárnap, teljességgel elképzelhetetlen. Amikor ezt vendéglátóimnak megemlítettem, először nem értették miről beszélek. S miután megértették, elmagyarázták, hogy itt náluk az államnak nincs joga beleszólni abba, hogy a kereskedők mikor árusítsanak, és az emberek mikor vásároljanak. Nyitvatartási szabályok persze ott is vannak, na de nem ilyenek, mint nálunk. A másik tapasztalatom az volt, hogy ott kívánatos dolog, hogy az ember valamennyire vallásos legyen és egyházhoz tartozzon. De, hogy a magyar katolikus egyház azt igényelje a magyar államtól, hogy szigorúan szabályozza, hogy az emberek mikor vásároljanak, – ezt nem hitték el nekem.

Admin
Admin

April 12, 2016

@Vladek: A “belepofázás” nem akkor kezdődött, amikor a Népszabadság újságírója feltette a kérdést a boltbezárás megszüntetésével kapcsolatban, hanem akkor, amikor ezt az egészet kitalálták és elkezdték erőltetni, de már a rendszerváltástól kezdődően, amikortól a katolikus egyház elindította a kulturharcot, ami a liberális demokrácia felszámolásával végződött. A vasárnapi boltbezárás a katolikus egyház dogmatikájához tartozik, középkori katolikus követelmény, már László királlyal is törvénybe foglaltatták. Ez a belepofázás, hogy állami törvényekbe foglaltatják egy vallási felekezet dogmáit. Olyan emberekre kényszerítik saját nézeteiket, akik nem tagjai a felekezetüknek, és akikhez semmi köze a katolikus egyháznak. A katolikus egyháznak saját híveire vonatkozóan lehetnek elvárásaik. Ha a katolikus hívők nem akarnak vasárnap dolgozni és vásárolni menni, akkor ne menjenek. De a többi emberhez a katolikus egyháznak semmi köze nincs, nem veheti iénybe az állami kényszer eszközét, hogy a nézeteit rákényszerítse másokra. Veres úr itt nem a véleményét fejtette ki, hanem a felháborodását és a megütközését fejezte ki, hogy a magyar állam úgy mert dönteni, hogy velük nem egyeztetett, méghozzá abban a kérdésben, ami eleve tőlük származott. Ez az igény maga is felháborító. Mi köze Veresnek és a katolikus egyháznak az állami döntésekhez, hogy azt velük egyeztetni kellene? Ez nem egyházi kérdés, és nem a katolikus egyházra vonatkozó döntés, hanem az egész országot érintő törvény. Ez pedig pontosan azt jelzi, hogy belepofáznak olyasmibe, amihez semmi közük nincs. S ez a belepofázás sokkal durvább, és sokkel kevésbé kulturált dolog a felvilágosodás után, az egyház és az állam állítólagos szétválasztását követően, adják elő bármilyen sima modorban, hasonlóképpen az inkvizíciós ítéletekhez, mint ennek az illegitim beavatkozásnak a visszautasítása. Magyarország rákfenéje, hogy a felvilágosodás eszméi nem győzték le a katolikus egyház hazugságait, ez a klerikálfasiszta Orbán-rendszer alapja is. Tiporjátok el a gyalázatost! – Magyarországon még érvényes a felvilágosodásnak ez a jelszava.

Vladek
Vladek

April 12, 2016

Szerintem így történhetett: A Népszabadság újságírója feltette kérdéseit, amire a püspök úr hite és meggyőződése alapján kultúráltan válaszolt. Nem ő kereste a lehetőséget, hogy “belepofázzon”.
Mit kellett volna tennie? Nem válaszolni a kérdésekre? Akkor az lenne a baj. Vallásával ellenkező véleményt kifejezni? Abba is bele lehetne kötni. A véleményét pedig elmondhatja, erre egyelőre lehetőséget nyújt az Orbáni “demokrácia” neki is és másnak is. Az Önöké nem biztos, hogy engedné.
Az eredeti cikkben semmilyen panasz nem látható, tényként jegyzi meg, hogy nem kérték ki az egyház véleményét, ami valószínűleg igaz is. Ez sem azt jelzi, hogy “belepofázhatnának” az ország fontos ügyeibe. Az pedig végképp nem hangzik el, hogy megdöbbentek volna, mint ahogy jelen cikk címe sugallja.
Hasonlóan kulturált stílus viszont erről a cikkről nem mondható el, valószínűleg nem véletlen, hogy nem adta hozzá a nevét a szerző.

Admin
Admin

April 11, 2016

@Ossie: nem olyan nehéz a vaslogikát követni. Íme: “illegitim módon avatkoznak be a pártpolitikába, az állam irányításába és a civil társadalom életébe”, például az eddigi vasárnapi boltbezárásokkal kapcsolatban és az élet minden területére kiterjedően. És most ezért vannak megdöbbenve, mert ebbe a döntésbe nem szólhattak bele, nem egyeztettek velük. Maga az igény is illegitim. Semmi közük hozzá.

Ossie
Ossie

April 11, 2016

“a katolikus egyházzal erről a kérdésről senki nem egyeztetett” = “illegitim módon avatkoznak be a pártpolitikába, az állam irányításába és a civil társadalom életébe”. Ez ám a vaslogika… Most akkor beleszólnak, vagy nem szólnak bele? Tessék már eldönteni…

Tóth Tibor Mihály
Tóth Tibor Mihály

April 11, 2016

Az Egyház – EGYIK SE – NE szóljon bele az állami irányításba és NE vindikálja magának a JOG-ot, hogy “megszabja”: MIT csináljanak, vagy Ne csináljanak az Állampolgárok!!!
Az Egyház NE akarjon ÁLLAMIRÁNYÍTÓ lenni!!! “Foglalkozzon” KIZÁRÓLAG(!) azokkal a “hívők”-kel, akiket “befolyásolni” tud…
MINDEN Egyház egy-egy “vallási típus” közvetítője, ergo: EGYIKNEK SINCS TÖBB joga, mint a MÁSIK-nak!!!
Az Egyházak NE követeljenek magunknak “+” állami “támogatás”-t, LEGYEN elég Nekik a “hívőktől” kapott(???) adomány és a központjuk támogatása!!!
AMÍG KŐ KEMÉNYEN “megfizettetik” a szolgáltatásaikat, ADDIG ne(!!!) akarjanak még TÖBB bőrt lenyúzni ŐK IS az emberekről!!!
Az(!) az Államhatalmi “rendszer” pedig, amelyik “hagyja” magát BEFOLYÁSOLNI az Egyházak által, ADJA VISSZA a kapott “felhatalmazását”!!!

N Ferenc
N Ferenc

April 11, 2016

Lényegre törő ,tökéletes irás.

Szóljon hozzá!

A hozzászólás csak moderáció után jelenik meg.


További Hírek és vélemények

Pozsár László: A megtagadott reformáció
Pozsár László: A megtagadott reformáció

Szerző Pozsár László January 15, 2017 6 Hozzászólás

A protestantizmus nem vallja és soha nem is vallotta a Római Katolikus Egyházat egyetemesnek, és nem is vallotta soha önmagát a Római Katolikus Egyház részének. Legalábbis Balog Zoltánt megelőzően nem.

Tovább

Bartus László: Orbánéknak a civilek a NER "zsidói"
Bartus László: Orbánéknak a civilek a NER "zsidói"

Szerző Bartus László January 14, 2017 11 Hozzászólás

Ezt az embert be kellene tenni Aleppóba víz és élelmiszer nélkül, mialatt orosz barátai bombáznak. Megnéznénk az útját a röszkei határig, és meghallgatnánk két hónapi várakozás után azokról a civil szervezetekről, akik egy pohár vizet adnak neki. 

Tovább

Orbán előre megkapja a Kossuth Rádió kérdéseit?
Orbán előre megkapja a Kossuth Rádió kérdéseit?

Szerző Amerikai Népszava January 13, 2017 4 Hozzászólás

Az, hogy Orbán már odáig süllyedt, hogy előre egyeztetett kérdésekről beszél, és nem vállalja egy saját újságíró spontán kérdéseit sem, az mindent elmond az egykori liberális politikusról, milyen mélyre süllyedt.

Tovább