Bartus László: Orbán pénzeli az ellenzéki sajtót?


Szerző Bartus László April 20, 2016

Bartus László: Orbán pénzeli az ellenzéki sajtót?

Köztudomású, hogy pártunk és kormányunk rossz szemmel nézi, ha bárki beavatkozik Magyarország belügyeibe. Orbán szabadságharcot vív Brüsszel és Washington ellen. Soros György civileknek nyújtott támogatásait a zsidó világ-összeesküvés részeként mutatja be. Hívei ezt úgy fordítják le, hogy a zsidók ne avatkozzanak bele a NER életébe. Orbán még arra is érzékeny, ha civil szervezeteket támogatnak külföldről.

Ezért különös, hogy a Klubrádiót és a 168 Órát megszerző, az Origo-ra is szemet vető, a Népszava megvásárlásának gondolatával foglalkozó Brit Media Befektetési Kft.-ről nincs szava Orbán propagandagépezetének. Annak ellenére, hogy a semmiből alakult társaság a baloldali média zászlóshajóinak nyújt "önzetlen" segítséget. A sajtóhírek szerint amerikai (!) gazdag (!) zsidók (!) állnak a befektető társaság mögött. Erre mondja Kohn bácsi, hogy ha ezt a Fidesz nem teszi szóvá, akkor benne van.

Egészen pontosan ez azt jelenti, hogy az Orbán-rendszer ellenzéki sajtójának fontos részeit külföldről tartják el. Nem akárkik, hanem "magyar származású gazdag amerikai zsidók". A NER szemüvegén át nézve, mi ez, ha nem külföldi beavatkozás a független Magyarország belügyeibe? Orbán propagandistái ezt mégsem teszik szóvá. Hol van a Békemenet? Miben különböznek ezek Soros Györgytől, aki szintén magyar származású amerikai gazdag zsidó? Ha Soros pénzelné a 168 Órát, a Klubrádiót és a Népszavát, vajon mit mondana róla a fideszes propaganda? 

Soros pénze miatt parlamenti vizsgálóbizottság alakulna, de a Brit Mediáról hallgatnak. Miért? Gyenge magyarázatnak tűnik, hogy gazdag amerikai zsidók miért támogatják a veszteséges magyar ellenzéki sajtót: állítólag azért, mert a máshol megtermelt hasznot itt akarják jó célra elkölteni. Csakhogy olyan hülye gazdag amerikai zsidót még nem láttunk, aki a máshol megtermelt pénzét az ablakon kidobja, mert a magyar ellenzéki sajtó támogatása ezzel egyenértékű. Ez a sajtó soha nem dönti meg Orbán rendszerét. Ez a befektetés soha nem térül meg. Ez pénzkidobás. Vajon miért?

A kérdés még bonyolultabb, ha figyelembe vesszük, hogy a Brit Media mögött álló szervezetek magyar kapcsolata Köves Slomó, az Egységes Magyarországi Izraelita Hitközség rabbija, akit csak Orbán "dísz zsidajaként" emlegetnek. Köves Slomó úgy tett szert rangra, tekintélyre, állami elismerésre, vagyonra, százmilliós állami támogatásokra, hogy a baloldalhoz közelállónak tartott Mazsihisz riválisaként beállt a Fidesz mellé. Miért lenne Köves Slomónak érdeke az Orbán-rendszer megdöntése? Miért lenne érdeke igazi ellenzéki sajtó feltámasztása? Ha látott már valaki igazi brooklyni haszid zsidót, pláne, ha beszélgetett is már vele, annak teljesen világos, hogy ezek strómanok. 

Ha nem a feltámasztás a cél, akkor micsoda? Az elfoglalás? Kihasználva a kivéreztetett ellenzéki média helyzetét, bevásárolják magukat a baloldal médiumaiba? Milyen céllal? Kinek az érdekét szolgálja mindez? A brooklyni "gazdag magyar ortodox zsidókét", a haszidokét, akiket nem érdekel a politika, Magyarország főleg nem? A szatmári águkét, akik még Izrael világi állama ellen is tüntetnek? A lubavicsieket izgatja New Yorkban, mi van Budapesten az álparlamentben? Márpedig ezek állnak a Brit Média mögött, ezek Köves Slomó hittestvérei, és ezek ápolnak baráti kapcsolatokat az Orbán-rezsimmel.

Nem akarnánk azonnal összefüggéseket látni ott is, ahol nincs, de azért hadd tegyük szóvá: 2014. december 10-én Latorcai Csaba, a Miniszterelnökség kiemelt társadalmi ügyekért felelős helyettes államtitkára munkalátogatáson járt Amerikában. New York-i programjában több zsidószervezet is szerepelt. Az alábbi kép az Anti-Defamation League (ADL) irodájában készült és Kumin Ferenc New Yor-i főkonzul Facebook oldalán látható. Jobbról a harmadik Andrew Srulevitch európai ügyekért felelős igazgató, sorban tovább Singer Dávid washingtoni kulturális attasé, Szabó György a Magyarországi Zsidó Örökség Közalapítvány elnöke, Galik Gábor  főosztályvezető a Miniszterelnökségen.  Kumin Ferenc szervezésében New Yorkban további öt zsidó szervezettel, illetve vezetővel találkozott a helyettes államtitkár. 

 A küldöttség tagja, Szabó György a Magyarországi Zsidó Örökség Közalapítvány elnöke, 2011-ben azt nyilatkozta a Heti Válasznak, hogy "megtörné a Mazsihisz egyeduralmát". Szabó György fideszes pártkatona, korábbi fideszes önkormányzati képviselő, azt állította, hogy "idegen a zsidóságtól", hogy egyetlen szervezet képviselje. Szerinte a zsidóság "sokszínű pártállású közösség", a hozzá társított baloldaliság pedig "csupán az elmúlt 50-60 év következménye". 

Magyarul, ezek betámadták a zsidó közösséget, és megcsinálták a zsidók között is ugyanazt, amit a határon túli magyarok között. Létrehozták a maguk fideszes zsidó ellenszervezeteit. Ez durva beavatkozás a zsidó kisebbség életébe. Szabó György nyíltan beszélt arról, hogy "végre külön felekezetként jegyezték be a Magyarországi Autonóm Orthodox Izraelita Hitközséget, amelyről akár azt is el tudja képzelni, hogy elválik a Mazsihisztől". Mi köze ehhez a kormány kinevezett emberének? Megtalálták a "zsidó Tőkés Lászlót és Szász Jenőt" Köves Slomó személyében, aki az állami támogatásért cserébe elvállalta a szerepet, hogy szétverje a magyar zsidóság egységes képviseletét, és létrehozza a Mazsihisz ellenében a fideszes zsidóságot. Nem az a baj, ha maguktól pluralizálódnak a zsidó szervezetek, hanem az, hogy emögött politikai szándék áll, a másik oldalon pedig anyagi érdek.

Az egyházi státusz megadása, az eddig csak a Mazsihisz-nek járó pénz felosztása ezt a célt szolgálta. Köves Slomón keresztül kapcsolatba kerültek az amerikai, elsősorban a New York-i lubavicsi és a szatmári haszidokkal. Kormányszinten tárgyaltak a nem ortodox, nem cionista és nem baloldali zsidókkal, hogy a zsidóságot megosztva a magyar baloldalt és liberalizmust gyengítsék. Mivel zsidókról van szó, azt a látszatot tudják kelteni, hogy ezek nem az antiszemitáknak szobrokat állító Orbán-rezsim emberei. A varázsszó, hogy "New York-i gazdag magyar zsidók pénze", eloszlat minden gyanút a baloldalon. Aki mégis tudja, hogy kik ezek, de nem akar lemondani a pénzről, és kész arra, hogy Orbán pénzén eltartott álellenzéki sajtóban dolgozzon, ugyanúgy, mint az ATV munkatársai, az könnyen védheti magát: ez "zsidók pénze", nem a fasisztáké.

Mielőtt erre kitérnénk, vessünk egy pillantást arra, milyen gyümölcsöző kapcsolat alakult ki az Unió első fasiszta állama és a New York-i haszid zsidók között. Idén február 3-án a magánúton New Yorkban tartózkodó Semjén Zsolt miniszterelnök-helyettessel meglátogatták Moshe Leib Rabinovich munkácsi rebbét, és találkoztak a brooklyni haszid zsidó közösségek más képviselőivel is. Semjén mellett balról Kumin látható a látogatásról készült alábbi képen.

Tavaly december 3-án Kumin Ferenc egyike volt annak a maroknyi kívülálló vendégnek, akik együtt ünnepelhettek Brooklynban kb. tízezer szatmári haszid közösséghez tartozó férfival. Ezen a napon szabadult ki a nácik fogságából 1944-ben Teitelbaum Joel rebbe (aki a híres Kasztner-vonat egyik utasaként kerülhette el Auschwitzot még 1944 nyarán), akivel együtt így a szatmári közösség is megmenekült, és a háború után új életet kezdett New Yorkban. Ezen a fotón látható itt alul az összejövetel. Itt ül valahol Kumin Ferenc, az Orbán-kormány képviseletében.

 A szatmári haszidok első vezetője Teitelbaum Joel rebbe volt, ő alapította a mozgalmat Szatmárnémetiben. Teitelbaum a holokauszt elől New Yorkba menekült és a követői is itt telepedtek le Brooklynban, a Boro Parkban. Ha valaki arra jár, láthatja a magyar neveket, a Satmar kóser húsboltokat. A szatmáriak a haszidok egyik ága, és azt vallják, hogy a zsidó államot csak a Messiásnak van joga létrehozni. Ezért elvetik Izrael világ államát.

Ezt úgy kell elképzelni, hogy amikor Manhattanben a többi nemzethez hasonlóan Izrael Nap van, hatalmas parádéval, akkor a szatmáriak Brooklynból hatalmas kamionokkal vonulnak fel Izrael-ellenes feliratokkal. A szatmári haszidok nem olyanok, mint akikkel a Dohány utcai zsinagógában találkozhat egy pesti ember, hanem az ellenkezője. Ők az Orbán-rezsim New York-i kapcsolatai. Közülük többen részt vettek Ahmadenizsád Izrael-ellenes konferenciáján, ajándékot vittek az iráni diktátornak, hogy pusztítsa el Izraelt. A szatmáriak anticionizmusa egybevág a világi zsidóság, a baloldali asszimilált zsidóság elutasításával. Szélsőjobboldali pártokkal is szimpatizálnak, Gyöngyösi Márton kijelentését üdvözölték. Hozzájuk jár Kumin az Orbán-kormány embereivel.

Ez nem azonos a lubavicsi haszid mozgalommal, amellyel az Orbán-kormány szintén jó kapcsolatokat ápol, s amelynek reprezentánsa Köves Slomó. A Chabad Lubavics kelet-európai gyökerű, de amerikai központú mozgalomként "az elkötelezett vallásosságot hatékony menedzseri munkával és politikai pragmatizmussal párosítja. Magyarországi működésének 25 éve alatt komoly intézményrendszert és kapcsolati hálót épített ki", a Szombat című lap leírása szerint. Ez a politikai pragmatizmus azt jelentette, hogy ha a Mazsihisz a baloldalhoz húz, akkor ők a jobboldalon keresik a számításukat. Slomó révén pedig nem volt nehéz Orbánéknak New York-i kapcsolatokat találni az amerikai központú haszid mozgalommal. Ennyit magyar főkonzul és vezető politikus még nem járt New Yorkban a Boro Parkban és Williamsburgben a Slomó-féle és a szatmári haszidoknál.

Menjünk tovább, a következő képen Kövér László látható, amint találkozik New Yorkban haszidokkal. Kumin így kommentálta a találkozót: "Egy fontos pillanat Kövér László New York-i programjából. Pupa jiddisül Pápát jelent. Házelnök úr szülővárosának egykori virágzó haszid zsidó közössége ma Brooklynban él." Az fel sem merül, hogy miért nem Pápán, és ebben milyen szerepe volt az ő "keresztény Magyarországuknak".

De New Yorkban járt Mikola István is, aki szintén találkozott tavaly szeptember 29-én a brooklyn-i haszidokkal: "Az ENSZ-közgyűlés magas szintű hetén New Yorkban tartózkodó Mikola István biztonságpolitikai és nemzetközi együttműködésért felelős államtitkár meglátogatta brooklyni házában Moshe Leib Rabinovich munkácsi főrabbit."

 Még néhány fotó, mielőtt folytatnánk a gondolatmenetet.

      

 A haszidok világméretekben terjeszkednek, pozitív értékeket is terjesztenek, és az Orbán-kormányban fontos partnerre leltek. Az általuk elfoglalt médiumok megtestesítik mindazt, amit ők ellenségnek tartanak. A velük nem baráti viszonyban levő Szombat zsidó kulturális magazin a maga finom módján a Brit Media tulajdonába kerülő lapok arculatának várható változását így fogalmazta meg: "Miközben nem veszítenék el szabadságukat és kormánykritikus jellegüket, nagyobb felületet kínálnának a jobboldali megszólalóknak is. Olyasfajta változásokat sejthetünk, mint amik néhány éve az ATV esetében is végbementek. Mindez akár a hallgatottság/olvasottság növekedésével, a piaci pozíció erősödésével is járhatna, a Klubrádió mostani, radikálisan baloldali, liberális szemléletétől mindenesetre elmozdulást jelentene."

Hogy ez mit jelent, azt a napokban megírta Bruck András a Facebook oldalán. Idézte a Klubrádió egyik műsorát, amelyben Bolgár György már mikrofonállványt játszott a fideszes propagandához. Bruck András felidézi, hogy Köves Slomó 2008-ban Rogántól kapott az V. kerületben egy épületrészt, és ez lett hetven éve Budapest első új zsinagógája. Az avatáson jelen volt Jonah Metzger, Izrael akkori askenázi főrabbija (közös fotó készült Orbánnal és Slomóval). Metzger aznap találkozott az akkor még ellenzéki Orbán Viktorral, 2012-ben pedig levélben köszönte meg neki az antiszemitizmus elleni küzdelmét. A levél nemzetközileg is fontos volt a belpolitikája, az éledő Horthy-kultusz miatt szorongatott Orbánnak." Így megy ez. Épületet kapnak, aztán később korrupcióért elítélt főrabbi tisztára mossa Orbánt az antiszemitizmus vádja alól.

A Klubrádió eddig is szereptévesztésben volt, most végre a tulajdonossal összhangban falazhatnak az Orbán-rendszernek és terjeszthetik a Fidesz-propagandát. De nézzük meg a 168 Óra esetét.  2015. november 5-én adott hírt Mester Ákos arról, hogy miután a tartalékaik elfogytak, kiszolgáltatott helyzetbe kerültek: "egyre világosabbá vált, hogy a lap életben tartásához szükségünk van egy szakmai, pénzügyi befektetőcsoport támogató együttműködésére." Ez lett a Brit Media, miután "kérték, hogy a szerkesztőséget továbbra is az alapító főszerkesztő irányítsa", továbbá "elfogadták, hogy egy évig a 168 Óra újságírói és fotóriporteri gárdája a helyén marad, sem okuk, sem szándékuk nincs, hogy a szerkesztőségből bárkit eltávolítsanak vagy lecseréljenek". Négy hónap múlva menesztették Mester Ákost. Április 1-én híres "Ennyi" rovata úgy jelent meg, hogy "Ennyi volt".

Nem ismerjük a részleteket, Mester Ákos nem adott olyan magyarázatot, ami eloszlatná a gyanút. Az biztos, hogy Orbán Viktor pezsgőt bontott, amikor Mester Ákost leváltotta a "megmentő" Brit Media az általa alapított lap éléről. Mester Ákos tanácsadóként tűnik el észrevétlenül a magyar sajtóból. Ennél az is jobb volt, amikor kirúgták a Magyar Rádióból, mert akkor legalább lehetett tudni, hogy az ellenség csinálta. Ahogy fogy a pénz a baloldalon, úgy kerülhet egyre több ellenzéki médium a "Brit Media" kezébe. Pontosabban, nem lehet tudni, kinek a kezébe. Csak sejteni lehet. A Szombat azt írta a Brit Media Kft. kisebbségi tulajdonosáról és ügyvezetőjéről, Megyeri András Jonatánról, hogy "a hírekben általában azt említették, hogy Megyeri a Mazsihiszhez tartozó, lágymányosi Bét Sálom zsinagóga vezetőségi tagja, ami igaz, de a lényeget illetően inkább fedőtörténetnek tűnik: a Mazsihisznek semmi köze az említett cégekhez, és az sem valószínű, hogy Megyeri András a saját szakállára kezdeményez ilyen nagyszabású üzleteket (kiemelés tőlem - B. L.). A pénzügyi hétteret itt is a Chabad-EMIH-hez köthető Brit Europe biztosítja." Megyeri inkább Slomóhoz tartozik, a Szombat szerint stróman.

A Klubrádió megszerzésére alapított cég többségi tulajdonosa egy Brit Europe nevű, Brüsszelben bejegyzett alapítvány. A Slomó-féle Egységes Magyarországi Izraelita Hitközség (EMIH) idős-otthonainak megvásárlásakor is ez az alapítvány biztosította a pénzügyi hátteret. A Brit Média Befektetési Kft kisebbségi tulajdonosa és ügyvezető igazgatója az EMIH-hel bensőséges kapcsolatban álló Megyeri András Jonatán, a TV2 volt munkatársa. A belgiumi zsidó alapítvány Brüsszelben, a Rue Froissart 109. szám alá van bejegyezve. A Rue Froissart 109. szám alatt egy haszid zsinagóga működik Európai Zsinagóga néven. A Brit Media Kft. székhelye a Köves Slomóék által üzemeltetett Olajág idősotthonok egyikében, a Törökbálint, Kazinczy u. 105. szám alatti intézményben van bejegyezve. Ennyi erővel a Fidesz székházában is lehetne.

Hogy a pénz kié, nem tudni. Lehet a New York-i haszidoké is, akiknek érdekei egybeesnek Orbánnal, aki falaz az egésznek, mert közvetve övé lesz az ellenzéki média feletti rendelkezés is. A pénz mehet Orbántól Slomón át, de az Amerikába juttatott állami milliárdokból is a haszidokhoz, akik strómanjaikon keresztül elfoglalják és Orbán keze alá teszik az ellenzéki médiát. Orbánnak érdeke, hogy ezek működjenek, és a demokrácia hamis látszatát keltsék, de az ő kontrollja alatt maradjanak. Azt jól kalkulálták, hogy az ellenzékinek hitt médiumok szó nélkül fogják kiszolgálni az új tulajdonosak akaratát, még akkor is, ha tudják, hogy ezek valójában strómanok, az igazi tulajdonosuk Orbán. Még saját ellenzékét is ő irányítja.

Nem logikus, hogy Orbánon kívül bárki erre pénzt adjon. Pláne, brooklyni zsidók. Orbán sem a magáét adja. Mivel az ellenzéktől elzárt minden közpénzhez jutási lehetőséget, kénytelen lehet saját maga kilopni az ellenzéki sajtó fenntartásához szükséges pénzt. Orwell nem tudott ilyet kitalálni. A fantáziája szűkös volt ehhez. 

Nem szeretnék azoknál a médiumoknál dolgozni, amelyek a "Brit Média" tulajdonában vannak. A "Brit Média" maga a Fidesz. De nehogy azt higgye bárki, hogy akárkit zavar, kitől kapja a pénzét. S nehogy azt gondolja bárki, hogy az ellenzéki média süket és vak közönségét ez a legkisebb mértékben is zavarja. Aki ezt szóvá teszi, az megosztó bajkeverő lesz, szokás szerint. Az árulásnak, a kollaborációnak újabb mélységei tárulnak fel. 

Csak annyit kérnénk, hogy húsz év múlva, amikor Orbán kiöregszik, nehogy bárki a szájára vegye az ellenállás, az ellenzék, a hősiesség, a szabadságszerető magyar nép és hasonló szavakat.

 

 




Bartus László
Bartus László

Szerző




További Hírek és vélemények

Bartus László: Öt boldogtalan nap
Bartus László: Öt boldogtalan nap

Szerző Bartus László December 01, 2016

Öt nap múlva szakszerűen összecsomagolták, veszekedtek fölötte, hogy kinek a hibája, egy probléma volt csupán ott a kövön, nem egy elhunyt ember. Hiába várt, elment üres kézzel.

Tovább

Markó Beáta: Adni jó
Markó Beáta: Adni jó

Szerző Markó Beáta December 01, 2016

Az utalvány kizárólag a kormányzó egyik közeli emberének élelmiszerüzlet-hálózatában vásárolható le, így nemcsak a nyugdíjasoknak ad, hanem saját oligarchájának is.

Tovább

Magyarország legyen a fasiszta magyaroké
Magyarország legyen a fasiszta magyaroké

Szerző Amerikai Népszava November 29, 2016

Az ő óhajuk az, hogy Magyarország legyen csak a fasiszta magyaroké. A magyar fasiszták majd megmondják, ki miben hihet, mibe öltözködhet, kit szerethet, kinek van joga, kinek nincs, ki mit olvashat, ki mit gondolhat, ki mit mondhat, ki mire szavazhat.

Tovább