Bartus László: Felkészül 168 Óra, Klubrádió és Népszava


Szerző Amerikai Népszava October 09, 2016

Bartus László: Felkészül 168 Óra, Klubrádió és Népszava

 

Budapest csendes, továbbra is csendes, el sem kezdődtek forradalmai. Orbán máris megúszta az eddigi talán legnagyobb aljasságát, ha egyáltalán lehet fajsúlyozni azt a mérhetetlen mocsokságot, amit ez az ember a nemzete ellen tesz. A magyarok többsége hallgat, mintha mi sem történt volna.

A Népszabadság Magyarország legnagyobb napilapja, még akkor is, ha a hirdetési piac manipulálásával a tiszavirág életű kurzuslapok nagyobb példányszámban fogynak, és a beléjük öntött közpénzekből biztosabb alapon állnak. Hogy Orbán ezt meg merte csinálni, az mindent elmond az aljasságáról és a gátlástalanságáról. 

Mivel az érvénytelen népszavazás érvényessé nyilvánítása semmiféle ellenállásba nem ütközött, eredeti tervei szerint járt el, mintha a népszavazás sikeres lett volna. Ezt a lépést a mindent elsöprő győzelem eufóriájában tervezte meglépni, de neki a bukás is győzelem, mivel bármit megtehet, ezért kivégezte Magyarország legnagyobb napilapját.

A Népszabadság megszüntetése után senkinek nem lehetnek illúziói, hogy ez az ember ismer határokat, s hogy a Népszabadság felszámolása elszigetelt jelenség marad. Ez az első lépés, amit követ a többi. A modell látható, hogyan működik. Nem két rendőrt küld, mint Csurka szerette volna, hanem baráti tulajdonosok kezébe kerül a még szabad vagy ellenzéki sajtó, akik aztán gazdasági okok miatt bezárják azokat.

Okos ember ilyenkor körülnéz, hol áll készen ugyanez a felállás. Szembetűnő a Brit Media által megszerzett 168 Óra és a Klubrádió helyzete. Egyedül így nyerne értelmet, miért van szüksége New Yorkban élő haszid ortodox zsidóknak arra, hogy a nehezen megkeresett pénzüket könnyelműen szórják el veszteséges magyar médiumokra.

Ráadásul úgy, hogy a helyi képviseletet jelentő Köves Slomó nem a demokrácia híve, hanem Orbán elkötelezettje. Orbán antiszemita rendszerének díszzsidója, aki igazolja a világ felé, hogy Magyarországon nincs antiszemitizmus, és ezért nem kevés pénzt kap. Másrészt a fideszes antiszemita szélsőjobbnak más zsidó képet ad, amely szemben áll a neológ és asszimilált vallástalan zsidókkal, igazolva a velük szembeni antiszemita indulatokat. Ők  a"rendes" zsidók, akik ugyanúgy nem szeretik emezeket, mint az antiszemiták.

Magyarán, a Brit Media nem azért vásárolta fel a magyar liberalizmus két emblematikus médiumát, a 168 Órát és a Klubrádiót, mert segíteni akarja a Orbán-rendszer elleni harcot. Hiszen minden pénzt, kedvezményt és lehetőséget az Orbán-rendszerrel való jó kapcsolattól remél. Emellett a háttérben álló New York-i befektetőknek magyarországi anyagi érdekeltségeik vannak, amelyekhez az Orbánnal való jó kapcsolat szükséges.

Mindez együtt nem sok jót ígér az álmoskönyvek szerint. Ha ehhez hozzávesszük, hogy a 168 Óra munkatársai Mester Ákos távozása óta először szembesültek azzal, hogy nem kapják meg időben a fizetésüket, vagyis a Brit Media máris kezdi érzékeltetni, hogy anyagi nehézségei vannak, ez könnyen elvezethet ugyanahhoz a hivatkozáshoz, amivel a Népszabadságot megszüntették.

Ehhez tegyük hozzá, hogy a haszid mozgalom ideológiája teljesen szemben áll azokkal a médiumokkal, amelyeket megvásárolt. Nemcsak politikai, hanem vallási értelemben is, miután e médiumok fogyasztói közismerten nagy számban az asszimilált, világias pesti zsidóságból kerülnek ki, akiket az ortodox haszidok hitehagyott szakadároknak tartanak.

Továbbá, a Brit Media mögött olyan dúsgazdag befektető áll, akinek nem jelenthet gondot, hogy időben fizesse a 168 Óra munkatársait. Alexander Rovt-nak a zsebében több készpénz lehet, mint az összes fizetés. Nem életszerű, hogy a lap megvásárlása után fél évvel már nem tudnak rendesen fizetni. Viszont erre hivatkozva meg lehet a 168 Órát is szüntetni.

Hab a tortán, hogy a 168 Óra Mester Ákos lapja, sajtótörténet, amely az elmúlt húsz évben a legtöbb kellemetlenséget okozta Orbánnak. Ha van antitézise Orbánnak, akkor az a 168 Óra. Minden bizonnyal szívéből gyűlöli, és ha teheti, hogy megölje a lapot, akkor megöli. Márpedig teheti, csak ígér még valamit Slomónak és Alexander Rovt-nak, és már meg is szűnt.

A magam részéről biztos vagyok benne, hogy a "Brit Media" felvásárlásai mögött ez a szándék áll. A Klubrádiót ki nem állhatom, mert felelősnek tartom azért, hogy tagadta a rendszer jellegét. Bolgár György, mint zászlóshajó, sokat tett azért, hogy a rendszer megszilárduljon. Az előző tulajdonos magatartását pedig kifejezetten taszítónak tartom. De azt el kell mondani, hogy legnagyobb gyűjtőhelye azoknak a liberális újságíróknak, akik megtestesítik mindazt, amit Orbán szívéből gyűlöl.

Van Magyarországon rádió elég, a Klubrádió bezárása nem jelenti a rádiózás végét. A tulajdonos gazdasági okok miatt kénytelen lehet bezárni, amibe a magyar kormány, amely tiszteletben tartja a tulajdonosok és a sajtó szabadságát, nem avatkozhat bele. A sajtópiac néha átalakul, a kormány nem szólhat bele, a piacot nem manipulálhatja. A Klubrádió és a 168 Óra tulajdonosa dönthet úgy, hogy a veszteséges médiumok helyett valami új dologba kezd. Átalakítja a működésüket, és addig felfüggeszti őket.

A 168 Óra és a Klubrádió megszüntetése szinte biztosra vehető, a harmadik nagy esélyes a Népszava. A Népszava a legnagyobb múltú baloldali újság, amelyet az MSZP kutyakötelessége és elemi érdeke is lett volna megvédeni. Ehelyett az újság a volt pártpénztárnok és üzletfelei magánbizniszei következtében olyan tulajdonos kezébe kerülhet, amely egyéb médiaérdekeltségei miatt kész lehet egy szívességre Orbánnak. A Népszavát simán bedöntheti. Aztán ezeket is átveszi "Mészáros Lőrinc" cége. Orbán kifizeti ezeket is, mint a Hit Gyülekezetét az MDF kivégzéséért.

Jelenleg az események éppen ebbe az irányba tartanak. A sajtóhírekből úgy tűnik, hogy a tulajdonosi jogokat minden való jogalap nélkül birtoklók még ki akarnak venni belőle egy kis pénzt az eladással, aztán Orbán kegyelmére bízzák a lapot. Ez pedig nem az a kecske, amelyik nem eszi meg a káposztát. 

Most nem szeretnék arról szólni, hogy az MSZP-nek micsoda felelőssége van abban, hogy Magyarországon kivégezhették a Népszabadságot, erre a sorsra jut majd hamar a Népszava, a 168 Óra és a Klubrádió, s a Népszabadság-modell készen állhat még más helyeken is. Ez a párt túlélte önmagát, semmi köze azokhoz, akiket képviselnie kellene, nagyjából annyira védi meg őket, mint a baloldali médiumokat.

Ne legyen illúziója senkinek. Egy fasiszta diktatúra nem képes korlátozni önmagát. A falig megy, falak pedig ma nincsenek. Orbánt demokratikus úton leváltani már nem lehet. Aki ezt mondja, az hazudik, és hátsó megfontolásai vannak. Mivel az erőszak elfogadhatatlan, egyedül a bojkott járható út, amelyet már 2011-ben meg kellett volna tenni.

S mivel a nép még mindig azt hiszi, hogy az ellenzéki pártoknak bármi közük van bármihez, tőlük várják a kezdeményezést. Ezért nekik kellene a bojkottot meghirdetni, kijönni a parlamentből és az egész rendszert bojkottálni. Ehhez csak a pénzről kéne lemondani. Az pedig nem megy.

Végezetül, a legmorbidabb a Népszabadság-ügyben az MSZP gyertyagyújtása és a tiltakozása volt. Tüntetést nem az MSZP-nek kellett volna szerveznie, hanem az MSZP székháza előtt, az MSZP ellen kellett volna tüntetést szervezni, mert a Népszabadság elvesztése az ő bűnük. S most is gyertyát gyújtanak, elsiratják a halottat, ahelyett, hogy küzdenének az életéért. Megértek a teljes pusztulásra. Őket kéne már megszüntetni, de amíg az Orbán-rendszert legitimálják, úgy kellenek Orbánnak, mint egy falat kenyér.




Amerikai Népszava
Amerikai Népszava

Szerző




További Hírek és vélemények

Egy idióta váltaná a pecást
Egy idióta váltaná a pecást

Szerző Amerikai Népszava December 09, 2016

Balog miniszterként megbukott. Az oktatás lezüllesztéséért, az egészségügy tönkretételéért és nagyon sok ember értelmetlen haláláért felelős. Ennek az álkeresztény gazembernek az irányítása alatt tapostak lábbal minden keresztény értéket. 

Tovább

Az Amerikai Népszavánál a Time az Év Sajtója
Az Amerikai Népszavánál a Time az Év Sajtója

Szerző Amerikai Népszava December 08, 2016

A kiváló helyzetértékelésért és meglátásért, a pusztítók kiválasztásáért és a világ romlásáért felelős emberek felmutatásáért érdemelte ki a Time magazin az Amerikai Népszava idei Év Sajtója díjat.

Tovább

Mégsem dőlt a dominó, de erről hallgatnak
Mégsem dőlt a dominó, de erről hallgatnak

Szerző Amerikai Népszava December 08, 2016

A világban frontális támadás indult a felvilágosodás, a liberális demokrácia, a jogállam, az egyéni szabadság ellen, hatalmas pénzt és propagandagépezetet állított az orosz titkosszolgálat és propaganda a szélsőjobboldali, antiliberális populisták mögé.

Tovább