Hogyan lehet lenullázni egy győzelmet?

Közzétéve July 06, 2019, 11:29 am
11 mins

A Demokratikus Koalíció önmagához és ellenzéki társaihoz képest nagyot nyert az európai parlamenti választáson, amit meglepetésre a külvilág is elismert és tudomásul vett. Már át is írták a pártviszonyokat, temették teljes joggal az önmagát felzabáló MSZP-t, a gyalázatosnak is nyugodtan nevezhető álzöld LMP-t, s Gyurcsány Ferenc pártját nevezték ki a baloldal vezető erejének, míg levetkőzve borzalmasnál is borzalmasabb gyermekbetegségeit, megszületett az új liberális párt, a Momentum. Tisztult a kép, de nem sokáig.

A Demokratikus Koalíció pillanatok alatt volt képes lenullázni önmagát és a győztes pozícióját, miután Dobrev Klára mögül kivillant a “DK” igazi belterjes, alternatív szoci, gyurcsányi talpnyalókkal sújtott belső valósága. Kezdődött azzal, hogy a győzelem hatására ellenjelöltet állítottak a korábbi közös jelölttel szemben, és a megállapodásaik ellenére hátba szúrták Karácsony Gergelyt.

A mi megvetésünket élvezi mindenki, aki ezekben az aljas színjátékokban részt vesz, mert Magyarországon minden választást csak azért tartanak, hogy azzal legitimálják Orbánt. Az “ellenzék” pedig azért vesz részt rajta, hogy hozzájusson az állami pénzcsaphoz, amin Orbán tartja a kezét, és csak azért csepegteti nekik a megélhetési támogatást, hogy cserébe ők a demokrácia hamis látszatát fenntartsák. De rendes emberek akkor sem rúgnak fel egy megállapodást, ha közben jól szerepelnek egy másik választáson. Ellenkezőleg.

Karácsony Gergely alkalmatlan személyiségét jól kifejezi az, hogy ezek után még szóba állt Gyurcsány pártjával, és amikor legyőzte a hirtelen ellene állított jelöltet, továbbra is igényt tartott a DK támogatására. Ezek jellemtelen, ócska dolgok, minden más szöveg Tarlósról, meg a Fideszről, meg Orbánról, ide nem való dumák. Ilyen jellemtelen emberek meg sem érdemlik, nem is képesek, nem is alkalmasak legyőzni egy gonosz rendszert, mert hiányzik belőlük az ehhez szükséges erkölcsi fölény, elvszerűség és tisztesség. Ezek kicsiben ugyanolyanok, mint Orbán, csak pitiánerebbek hozzá képest. A gonoszsághoz is kell egyfajta “nagyság”.

Nincs annál kicsinyesebb dolog, mint amikor valaki elér valami sikert (ezt mindig nagyon viszonylagosan kell érteni a DK esetében a többiekhez és önmagához képest), és egyből elkezd izmozni, nagyfiúzni, és azonnal elfelejti, hogy amit elértek, az egy megelőlegezett bizalomról és a szavazók szolgálatáról, nem az ő nagyképűsködésükről és villogásáról szól. Kálmán Olga indításakor még nem látszott azonnal, hogy ez a DK elszállása, melldöngetése és arroganciája, mert Karácsony Gergely (az egyetlen Tiborcznak való visszaszólást leszámítva, aminek köszönheti az előválasztási győzelmét, mellesleg egy végtelen buta ötlete nyomán) annyira alkalmatlan politikai szereplő (biztos nagyszerű napközis tanár lenne), hogy gondolhatták: ha van támogatás, próbáljunk valami jobbat. De ahhoz nyerni kellett volna. Így ez egy vereség.

Jó hadvezér akkor megy csatába, ha biztos a győzelmében, vagy olyan nagyszerű hadvezér, hogy vert helyzetből is győzni képes. Különösen akkor, ha ezzel el kell árulnia egy korábbi kompromisszumot is. De ahhoz Kálmán Olgának úgy kellett volna bevágódnia az előválasztási küzdelembe, hogy lesöpör mindenkit. Ez a három jelölt viszont nem vitázott, hanem egymást dicsérgette, bohózattá silányította az amúgy is megkérdőjelezendő választási részvételt, ami csak Orbán legitimációját szolgálja. Kálmán Olga feladta önmagát, mert a “nem bántjuk egymást” hamis ideológiája alapján nem ütötte meg riporteri önmagának a szintjét sem, mert lemondott arról, hogy konfrontáljon, aminek pedig a népszerűségét köszönhette ezekben a körökben. Riporterként is jobban szerepelt volna, mint ellenjelöltként.

Saját logikájuk szerint (akik azt képzelik, hogy Orbánt nem demokratikus választásokon demokratikus eszközökkel legyőzhetik) itt egy vérre menő csatának kellett volna lennie, mert óriási a tét. De bundameccs szagot árasztott az egész, és még nevetségesebb, hogy közben nem volt az, mert a DK el akarta venni azt, amit korábban egyszer már odaadott. Az EP választás után viszont azt gondolta, hogy ő az erősebb, akkor ez neki jár. Aki így gondolkodik, aki szerezni akar, azt valamire magának akarja használni. Ilyen emberekre akkor sem lenne szabad szavazni, ha a szavazás demokratikus és szabad választást jelentene. Ez egy tuti mutyi-szoci-gagyi felállás már messziről, bűzlik a régi szoci korrupt világ szagától. Amint elnyernék a fővárost, jönne a mutyizás.

Erre jött a szegedi jelölés. Botka és Gyurcsány egymás politikai ellenfelei voltak. Vélhetően azóta sem jobb a viszony. De a közönségnek eladott szöveg szerint mindenhol egy ellenzéki jelöltet kell állítani Orbán emberével szemben, hogy megpróbálják kiegyenlíteni a csaló választási rendszert, a közpénzen folytatott kormánypropagandát. Tehát saját hazugságaik szerint félre kellene tennie mindenkinek minden egyéb szempontot, és beállni az egyetlen közös jelölt mögé. Főleg ha még alkalmasnak is látszik. A DK Szegeden már a választás előtt elszenvedte a vereségét azzal, hogy nem állt be Botka mellé, hanem zsarolásra kívánta használni (sajtóhírek szerint) a támogatását egyes szegedi körzetekért cserébe. A rossz visszhang után pedig ezt visszavonták, amivel csak igazolták a kritikusaikat. Totális bukás.

Még egyszer hangsúlyozzuk, mivel Orbán hatalmának alapja a legitimáció, amit az ellenzék választási részvételével szerez meg, egyébként nem demokratikus, nem egyenlő, s nem tiszta választásokon, ezért ellenzünk és elítélünk mindenféle részvételt a NER működtetésében, ami ezt a legitimációt biztosítja, így mindenféle választáson való hamis, hazug, csaló ellenzéki részvételt is. De ha saját logikájukat vesszük alapul, akkor egy államférfihoz, egy ország vezetésére hivatott politikai mozgalomhoz a nagyvonalúság illik, a nagylelkűség, az elfogadás, nem a kicsinyesség, és a legkisebb szemétdombon az erőfitogtatás. A vezető szerep, a támogatottság nem kicsinyessé, hanem nagyvonalúvá tesz arra alkalmas embereket. Akik tartják a szavukat akkor is, ha másnap kapnak egy kicsit jobb ajánlatot.

A DK néhány rövid hét alatt bebizonyította, hogy egyelőre alkalmatlan arra a vezető szerepre, amelyre óvatos bizalmat szavazott neki a baloldal. A politikai és morális tőkét, amit sikerült az európai parlamenti választáson megszerezni, pillanatok alatt erodálták a belső viszonyai, a belterjes pitiáner szellemisége, amitől a mai napig nem szabadult meg. Ebben a néhány hétben ugyanaz az elvtelenség nyilvánult meg, amely Gyurcsány Ferenc minden hangzatos elvi ígérete, szózata ellenére bevitte ezt a pártot is Orbán rendszerébe, hazug álparlamentjébe, ami ezt a pártot is egy ugyanolyan megélhetési, korrupt, kollaboráns párttá tette, mint amilyenek azok, akik még el sem jutottak annak felismeréséig, mennyire rohadt rendszert szolgálnak – a pénzért.

 





13 hozzászólás : Hogyan lehet lenullázni egy győzelmet?

  1. Kopasz barmok országa

    July 6th, 2019

    Full nem értek egyet.

    Szögezzük le: az ellenzéki főpolgármester előválasztás a demokrácia szép napjait idézte. Bár, lévén az ország már nem demokrácia, az esemény egyszerre váltott ki az emberből jóleső, felemelő érzést, és töltötte el dühvel, haraggal, szánalommal, és lett keserű a szájíze tőle.

    A demokrácia romjain demokratikus ünnep volt a lezárult előválasztás, és ez önmagában jó dolog. A pestiek maguk választhatták ki az általuk legalkalmasabbnak tartott főpolgármester jelöltet. Kérdés persze, milyen eredmény született volna, ha mondjuk dupla – triplaannyian, vagy éppen csak feleannyian adják le voksukat, és a végeredmény valóban a teljes felnőttkorú fővárosi lakosság véleményét tükrözi-e. De mindegy is, az eredmény ettől még nyilvánvalóan érvényes.

    Azzal érdekes a kezdetektől nem törődött senki, hogy a Momentum saját jelöltet állított. Azt senki nem állította be szarkavarásnak, ellenben a DK-nak úgy látszik sokak szerint nem volt joga saját jelöltet állítani. Ami természetesen nem igaz. Az EP választáson két legjobban szerepelt alakulatnak igenis joga volt saját jelöltet állítani. Nem csak a Momentumnak, hanem a DK-nak is. Az előválasztásnak ugyanis csak akkor van értelme, ha nem kiálltjuk ki előre Karácsony Gergelyt győztesnek, ha azon nagyjából egyenlő esélyekkel induló személyek vesznek részt. A Momentum jelöltje nyilvánvalóan nem volt ilyen, de Kálmán Olga már igen, és ez jó dolog.

    Hogy Gyurcsányék beleköptek Karácsony levesébe? A DK kihátrált Karácsony mögül és saját jelöltet állított? Hogy előző nap este még tárgyaltak vele, másnap bejelentették Kálmán Olga indulását? Lehet, hogy Tisztelt Szerzőt ettől kirázza a hideg, de hadd világosítsam fel: így működik a politika. Ebben semmi kivetnivaló nincs. Nyugaton ugyanezt csinálják a politikusok. Szövetkeznek, kihátrálnak, átvágják egymást. Ármány és cselszövés. Furfang és csalfaság. Ilyen a politika! Nem szűzleányok babazsúrja. Mindenütt így mennek a dolgok, ahol demokrácia van. A lényeg a választó, a legmegfelelőbb jelöltek megtalálása. Mi ettől már elszoktunk, mert az ország régóta nem tekinthető demokráciának. A sarokba szorított ellenzék csinálja a demokratikus kis harcait, és teremt időlegesen egy kis mini-demokráciát itthon, de ettől még az országon egy egyszemélyes önkényuralom terpeszkedik.
    Kálmán Olga pedig véleményem szerint alkalmas jelölt lett volna. Állítom ezt úgy, hogy amennyiben tehettem volna, Karácsony Gergelyre szavazok. Látva Karácsony ijedt arcát KO indulásának bejelentésekor, viszont úgy látszik neki csak addig volt fontos az előválasztás, amíg azon egyetlen fajsúlyos szereplőként ő vehet részt. Hát most megkapta a valódi versenyt, és ez így volt jó.

    És Te, olvasó, aki hiábavalónak látod az ellenzék demokratikus csatározását az országot uraló önkényuralom közepette, és egy nagyot legyintesz rá. Akár igazad is lehet. És mégis: Karácsony Gergelynek és az ellenzéknek van esélye elhódítani a főpolgármesteri posztot és feltölteni a kerületek és a fővárosi közgyűlési helyek többségét a saját embereivel. Az isztambuli példát felejtsük el, úgy hülyeség, ahogy van. Bp.-et megszerezheti az ellenzék, de az országot nem. És legfőképp országgyűlési választásokon nem. Nincs lehetőség a kormányváltásra. A rendszer gondoskodik róla, hogy ez sohase történhessen meg (csaló választási törvény, fékek-ellensúlyok leépítése, nyomozati szervek hatalom alá rendelése, fideszes médiauralom, rabszolgasorban tartott vidék).

    Ennek ellenére mi értelme az egésznek? Mert ettől még Budapestért küzdeni lehet és kell is. Itt van esély fityiszt mutatni a rezsimnek. Tehát nem hiábavaló a küzdelem.

    Reply
  2. Edit Zadori

    July 6th, 2019

    Bartus Laszlonak igaza van!Itt nincs ellenzek!Csak a penz es a mutyi!

    Reply
  3. Amanda

    July 6th, 2019

    “A DK néhány rövid hét alatt bebizonyította, hogy egyelőre alkalmatlan arra a vezető szerepre”

    Nem. Ez téves.

    Nem egyelőre, hanem soha a büdös életben, sőt, a következő hét reinkarnációjában sem.

    Napok óta minden nap megálltam, hogy ne írjak semmi arra, hogy most Dobrev Klárának örülünk, minta nem lenne a mögötte a DK, és nem ott kezdődne, hogy elindultak a választásokon.

    Azért sem írtam, mert szeretek ide járni, és azért sem, mert azt gondoltam, hogy a szerző tisztában van mindennel, amit írnék, csak nem akarja az összes reményt feladni. (Az más kérdés, hogy a reményt nem is kell, a hamis remény viszont megöli a valódit.)

    De amikor azt látom, hogy a “DK egyelőre nem alkalmas”, akkor majdnem eldurran az agyam.

    Ezzel az erővel azt is írhatnánk, hogy Orbán Viktor egyelőre nem alkalmas arra, hogy legyőzze Orbán Viktort, és a helyére álljon.

    Már nem tudok másra gondolni, csak hogy a DK valami feketemágiát alkalmaz, ami a legértelmesebb emberek agyát is átmenetileg megbabobázza, ötezredszerre is, rám viszont valamiért hatástalan.

    A “DK nem egyelőre nem alkalmas” arra, hogy legyőzze Orbánt. A DK a legfőbb oka annak, hogy hatalmon van Orbán. Leszámítva, hogy nincs olyan, hogy DK.

    Ha a szerző látja, hogy Fidesz nevű párt nem létezik, csak Orbán és a zsoldosai, akkor hogyan lehetséges, hogy nem látja, hogy DK nevű párt sincs? Minden, amit a DK művel, egy az egyben Gyurcsány.

    Minden nyamvadt héten hátbaszúr valakit. A saját szövetségesei, akik között egyesek 15-20 éve voltak képviselők, sírva vonultak nyugdíjba miatta.

    Nem tudom elképzelni, mi a bánatot kéne még csinálnia, hogy az egyébként Magyarországról hosszú évek óta toronymagasan a legjobban író AN ne nyelje be minden héten a ciános-mézes madzagot.

    Ezek kakast áldoznak újhold idején? Vagy GyF megtalálta Voldemort elveszett varázspálcáját? Vagy mi a búbánatos bánat történik?

    Reply
    • ???

      July 7th, 2019

      „ Az más kérdés, hogy a reményt nem is kell (feladni), a hamis remény viszont megöli a valódit.”

      Ez is szép, igaz és tökéletes. Csak az a kérdés, hogy van-e remény az országgal kapcsolatban. Vagy tényleg csak alattvalóként képes ez a nép létezni, ahogy Kertész Ákos is írta? Volt ennek az országnak olyan évtizede, amikor nem valami erőszakos, hamis tekintélyt követett? Talán nem csak én hallottam azt a szöveget, hogy „ majd megtudod kicsoda a magyarok istene”. Valahogy soha nem éreztem rá vágyat, hogy megismerjem.
      Igaz az, hogy „ se tanulni, se dolgozni nem tud és nem akar”, ha már gyerekként beleverik a félelmet, teletömik a fejét egy csomó értelmetlen dologgal ami nem érdekli, és pár év múlva már el is felejti, amikor pedig dolgozik nem látja gyümölcsét és értelmét mert valahogy mindig más fölözi le a hasznot?
      Mi ez a mély félelem a szabadságtól, hogy mindig maga fölé kell emelnie valakit, aki „gondoskodik” róla és a pusztulásba, pusztításba vezeti, pedig ő jó akar lenni mindhalálig?

      Ja lehet, hogy ezeket a kérdéseket magamnak tettem fel, de már most valószínűnek tartom, hogy nem lesz se erőm, se időm utána járni.

      Reply
    • Nyuszika

      July 8th, 2019

      Ezek kakast áldoznak újhold idején? Vagy GyF megtalálta Voldemort elveszett varázspálcáját? Vagy mi a búbánatos bánat történik?

      Reply
      • Nyuszika

        July 8th, 2019

        hahahahaha

        Reply
  4. Buga Jakab

    July 7th, 2019

    A cikkel nem értek egyet, mert az egy olyan „elvi-világon” alapul, amely soha nem létezett. Ha csak két ember van egymás közelében, akkor biztos, hogy lesz egyet-nem értés. (Ajánlott a témában: Arany János – A fülemüle) Két egymást maximálisan szerető ember is képes összeveszni egymással, erre is milliárdnyi példa volt már, házastársak, jóbarátok, stb.
    Namost: Ki tudja józan ésszel elvári, hogy nem is kettő, hanem 5-6-7 párt! totálisan vita nélkül létezzen? Ha ez lehetséges lenne, akkor egy pártban lenne mindenki. A fidesz lényegében ezt csinálta bedarált és beolvasztott mindenkit annakidején (mdf, kisgazdák).

    Lehetséges ugyan „együttműködni”, de ahhoz irgalmatlanul sok meló, engedmény, lemondás kell. És akkor itt jönnek a durvább kérdések. Az mszp meg dk miért állapodott volna meg mondjuk 2010 körüli fasisztoid jobbikkal? Gárdázás, cigányvadászat, stb. Megérte volna O1G leváltása, hogy aztán megint „zsidó törvényeket” kelljen hozni a jobbik miatt? (Vagy ha nem, akkor szét is hullott volna a „koalíció”, stb. Most lehet, hogy más a jobbik, de ugyanígy vannak kérdések.

    Ha a DK ilyen kimagasló eredményt ért el, akkor a választók szerint „ő csinálta jól” azt a valamit, amit nem lehet teljesen pontosan tudni. Nem tudni, hogy pl. a európai egyesül államok zászlóra tűzése hozta a szavazatot, vagy, hogy kiálltak amellett, hogy, aki nem Magyarországon élő, ott lakhellyel rendelkező magyar az ne szavazhasson a magyar választásokon. Vagy esetleg csak azért, mert nő lett a listavezető. Vagy másik 10-20 dolog valamelyike, vagy ezek együttesen… Vagy ebből csak kettő, stb. Minden szir-szarra nem lehet folyton közvéleménykutatást/választást csinálni, csak Svájcban, ez az ő előjoguk.
    A másik a momemtum, aki még jól csinálta. A szavazatok alapján a választók az mszp/lmp/jobbik „VESSZENEK”-re döntött, tehát igenis nekik „ELŐJOGUK” nincs, elveszett, stb.
    Tehát, ha a többieket a választók „megbüntették”, akkor milyen demokratikus már azt csinálni, hogy a buktához képest többet kapjon az mszp, az áruló lmp, bukott jobbik stb. Ha az eu elnükválasztás kapcsán mindenki azt hozza fel, hogy a demokráciát megcsúfolva, megpuccsolva a vezetők „mást csináltak mint amire az emberek szavaztak”, akkor itt se lehet felróni, hogy a választási eredménynek jobban megfelelő megoldást keressenek.
    Mindenkinek annyi hely/pozíció jár, amennyit a választáson elért. Ha ez 6%, akkor csak annyi. 6% mellett az mszp-nek 20%-ot adni – szembe köpve a választókat – miért lenne demokratikus? A szavazók szerint a DK a vezető erő, a többieknek hozzá kellene igazodnia. Ebbe pedig belefér bőven minden kérdésnek az aktuális helyzet alapján történő újratárgyalása.
    Ha a momemtum nyert volna 20%-ot, nem hiszem, hogy ők ne forgatták volna fel sokkal jobban a dolgokat, mint a dk. Szóval ez „természetes”.

    Egyébként tessék! LEHET csinálni, csináljon „valaki” egy olyan ellenzéki párot, aki mindenkivel megegyezik, senkivel nem vitázik… Eddig talán egynek se sikerült (LMP ami maga is kettészakadt, kivált a PM, ami később csak P lett, Együtt (Bajnai), ami milla, szolidaritás (Kónya), Aztán volt olyan is, hogy 4K!, MOMA (Bokros), és még ki tudja mennyi.
    Mindenki „spanyol viaszos”-ként indult, hogy majd Ő, aztán mi lett? Semmi, egyedül a DK meg a Momemtum „maradt talpon”. Szóval igenis nekik kellene diktálni.

    Erőviszonyoktól függetlenül lehet, hogy Botka Szegeden a tuti jelölt, de attól még nem jelenti azt, hogy az egész Szeged az MSZP-é, hanem igenis lehet a képviselő-testületi helyeket igazítani a választási eredményhez. Ezt meg CSAK ÚGY LEHET, ha a támogatás nem automatikus. Az ideális az lenne, ha az MSZP mondaná, hogy „buktunk, mint rottenbiller, így itt és itt LEMONDUNK a ti javatokra nyertesek. De hol hallunk ilyet? Sehol áá miért mondanának le? Szóval a bukott mszp ragaszkodik foggal körömmel a helyekhez és nem az MSZP van emiatt megfeddve, hanem a DK, aki a választási eredmény alapján joggal kérhet több helyet.
    Tudom, ilyenkor jön az, hogy de ez a szavazás az nem olyan szavazás volt, hanem eus… és az nem így, meg nem úgy, hanem emígy, meg amúgy… Na hol járunk? Na hol? Ott, hogy mindenki minden szarba beleköt…, mert a saját pozícióját félti.

    Két lehetőség van:
    1. vagy egy párba kell tömörülni, ami jelen esetben a DK kellene, hogy legyen (amibe biztos, hogy semelyik másik nem megy bele)
    2. olyan együttműködés kell, ami a választási eredményekkel arányos (amibe biztos nem megy bele az mszp/lmp/jobbik)

    Szóval a legnagyobb nyertes DK-t szidni azért, mert bukott, korrupt mszp (álá Szanyi) elvitathatatlan előjogokat akar, nem helyes. (Talán pontosan akkor ébredne fel az mszp is, ha a buktájának lennének következményei, már ha egyáltalán akarja valaki, hogy legyen mszp. Az, hogy 6%-al legyen 20% helyük, csak mert mszp vagyunk az se nem jogos, se nem arányos.

    A legitimációról:
    Az EU jelenleg is demokráciaként FOGADJA EL Magyarországot.
    Ha a demokratikus ellenzék kilépne NEM TÖRTÉNNE SEMMI!!!!!!!!!!!!!
    Eddig se lépett SEMMIT (semmi érdemlegeset) az EU, erre mi a jó francért lépne? Ha esetleg lépne a lengyelek úgyis megakadályoznák…
    Max a fidesz a KDNP-t átültetné az ellenzéki oldalra, meg a mi hazánkat, lmp-t, jobbikot és kész is. Vagy bármelyik KAMUPÁRTOT (Seres Máris, stb.)
    Az USA lép valamit? NEM… Szóval nem kéne álomvilágban élni. Nincs olyan Ország, aki azt mondaná, hogy na akkor azonnal megszüntetek minden kapcsolatot Magyarországgal, mert az mszp, meg dk lelépett..
    HA a demokratikus követelményrendszer megsértése AUTOMATIKUS és AZONNALI károkkal járna, akkor TALÁN megoldás lehetne a kivonulás. DE CSAK AKKOR! A VILÁG VISZONT NEM ÍGY MŰKÖDIK SEHOL SEM!

    Reply
  5. Geyza

    July 8th, 2019

    A DK kicsit felemelkedett ugyan, de semmi baj.
    Majd szépen visszasüpped,semmi problem.
    És várhattyuk továbbra is a Messiást.
    (De csak a Puklik gyönnek..)

    Reply
  6. van

    July 8th, 2019

    Álatában egyet szoktam érteni az itteni írások tartalmával, most nem. A szerző nem tudja eldönteni mi a problémája.
    – KG gyenge, alkalmatlan jelölt.
    – A DK felrúgta KG támogatását.
    – KG-nek nem kellett a DK-val volna szóbaállnia (további támogatását elfogadnia).
    – A jelöltek nem gyepálták egymást, pedig az lett volna a jó.
    – A DK jobb pozíciót akart elérni Szegeden, de aztán visszavonták, ez is azt bizonyítja, hogy milyenek.

    A Momentum állított először és jogosan. A DK követte őket és jogosan. Milyen előválasztás lett volna egyetlen jelölttel? A támogatást KG megkapja/ta, amint nyer(t). KG-t mindenki ítélheti, amilyennek akarja, de ha már elfogadtuk az előválasztást, illik támogatni. A demokratikus választók így döntöttek. Nem láttam a vitát és látatlanban elismerem, hogy az étrtelmes, tartalmas konfrontáció adott szituációban, normál körülmányek között hasznos. Itt viszont nem ez a helyzet, vigyázni kell egymásra is a fideszmaffia árgus szemei előtt. És most ebből a vitából kellett döntenie annak, aki követte.
    A DK Szegeden több pozíciót szeretett volna, ahogy Bp-en is és Momentum is. A politikusságukat dícséri, hogy a kelleténél tovább nem feszítették a húrt.

    Sztem nagyjából rendben volt az egész.

    Reply
  7. id.Salcza Gábor

    July 8th, 2019

    Tisztelt Bartus Úr többször olvastam Öntől, hogy az ellenék azzal legitimálja az orbánc (szándékosan) rendszerét, hogy részt vesznek a választásokon, legyen szíves elmagyarázni mit kellene tenniük. Ha nem indulnak majd indul Józsi néni meg Juliska bácsi kamu pártja + még hetven kamupárt a fidesz gondoskodna róla.

    Reply
    • Amerikai Népszava

      July 8th, 2019

      Kedves id. Salcza Gábor, Orbán már eddig is elindított és generált kamupártokat, amikor meg volt ijedve, hátha tisztességes lesz az ellenzék, és bojkottálja a választásokat. De a kamupártok nem segítenek, a kamupártokról mindenki tudja, hogy kamupártok, ezért a kamupártok semmiféle legitimációt nem nyújtanak. Viszont a kamupártok generálása pontosan mutatja, hogy Orbán mennyire tisztában van azzal, hogy az ő hatalma addig él, amíg a kollaboráns ellenzéki pártok részt vesznek a csaló és törvénytelen választásokon, és ezzel legitimálják a hatalmát, és a demokrácia hamis látszatát nyújtják. Most arról nem beszélek, hogy aki részt vesz a választáson, az nemcsak Orbánt legitimálja, hanem sajá magát is erodálja, a saját lelkét korrumpálja, és elveszíti az ellenálláshoz szükséges lelki erőt. B.L.

      Reply
      • Buga Jakab

        July 9th, 2019

        De ez nem így működik! Itt a vonatkozó O1G idézet, még 1998-ból:
        „Úgy látszik, a Ház ellenzék nélkül is működik, talán nem lesznek olyan élvezetesek a viták, és elvesztünk néhány megfontolásra érdemes érvet is. (Miniszterelnökként arra reagálva, hogy az ellenzék kivonult a parlamenti ülésről. 1998, december)”

        Ez a gondolatmenet akkor lenne csak igaz, HA valaki, valamilyen entitás KIMONDANÁ A FIDESZES ALAPTÖRVÉNYRŐL ÉS a VÁLASZTÁSI TÖRVÉNYRŐL, hogy nem demokratikus/nem jogállami/nem „elfogadható”.

        Na és ilyet ki tud mondani? Feri bácsi, meg esetleg az ellenzék tud, de az „kit érdekel”? Hacsak valamilyen súlyos következményeket alkalmazni képes testület/állam nem mondja ki a fentieket, akkor a KAMUPÁRT IS DEMOKRATIKUS. Mi „tudjuk” a kamupártokról, hogy tényleg kamupártok, de azok a fideszes törvénnyel összhangban jöttek létre, tehát azok is kívülálló állam/szerv részére mindaddig demokratikusak/jogállamiak, amíg a fidesz rendszeréről ki nem mondják, hogy nem jogállami.

        Ilyen meg nem lesz, úgy tűnik. Ott van pl. Kazahsztán, olyan diktatúra mint annak a rendje és fő exportpartnerei között ott van Franciaország, Németország, Olaszország és Görögország, tehát uniós tagállamok fogadják a diktatúra termékeit, azaz pénzelik a fennmaradását. Érdekes, nem mondják, hogy nem kell semmi a az embereket kizsákmányoló diktatúrától.

        Itt is ez a helyzet, igazából az EU-t alkotó tagállamok leszarják a jogállamot, hiszen ha nem szarnák le, akkor már rég léptek volna… Az, hogy pofáznak róla évekig az semmit nem számít. Ha nincs szankció, következmény, akkor az idők végezetéig lehet pofázni, O1G-t nem érdekli, visszatámad, hogy soros, meg bevándorlók, meg ufók, akármi és kész. A magyarok pedig vannak olyan ökrök, hogy ez megfeleljen nekik, vagy legalábbis ne lázadjanak ellene. Nem a pártoknak, hanem a szavazó embereknek kellene lépni úgy, hogy 1, max 2 ellenzéki pártra szavaznak csak. (A másik elvi lehetőség a (fegyveres) népfelkelés általi diktatúra elsöprés, alkotmányozó nemzetgyűléssel, O1G törvények eltörlésével, stb. de ennek semmi realitása nincs.) A választásokat tehát sehogy nem lehet „kihagyni”. Jelenleg úgy néz ki, hogy csak a DK és a Momentum akire érdemes szavazni, a többit veszni kell hagyni, ha változás kell.

        Reply

Szóljon hozzá

  • (nyilvánosan ez nem jelenik meg)