Markó Beáta: Budapesti közöny

Közzétéve February 04, 2019, 10:52 am
5 mins

Történelmi esemény zajlott tegnap, 2019. február 3-án Magyarország fővárosában, Budapesten, amikor is délutánra megszületett a főpolgármesteri választásra készülő előválasztás eredménye. A baloldal egyik jelöltje óriási fölénnyel legyőzte a baloldal másik jelöltjét.

Értethetetlenül nagy öröm árasztotta el a várost, hiszen az igazi öröm az lenne, ha a baloldali jelölt a Fidesz által kirendelt jelenlegi főpolgármestert győzte volna le hatalmas szavazatkülönbséggel. De nem ez történt.

Most hagyjuk a két jelölt által a kampány alatt puffogtatott közhelyeket, a „nyitott Városháza”, a rákosrendezői „Legoland” (amire nyilván égetően nagy szükség van), az „élhető város”, a „békés fejlődés”, a „jobb lesz itt élni”, a „biztonság és esélyegyenlőség” (talán kibővítik a nemrég elkészült, 45 cm szélesre sikeredett Reáltanoda utca járdáját?) és hasonló szlogenek.

Ezúttal inkább koncentrálnánk az előválasztás újszerű gondolatára, amely lehetőséget adott a budapestieknek kiválasztani azt a jelöltet, akit szeretnének a jelenlegi fideszes proconsul (helytartó) személye helyett látni. Az előválasztással alkalom nyílt a fővárosiak számára kifejezni városuk iránti érdeklődésüket, szeretetüket, aggódásukat és törődésüket. Meg is tették. Az 1,7 millió budapestiből – a szervezők által a vártnál jóval többen, 34 ezren – nagyjából 2% tartotta fontosnak, hogy részt vegyen a városa jövőjét, a saját lakókörnyezetét alapjaiban befolyásoló kérdés eldöntésében. Ez a szám önmagáért beszél és ez az arány pontosan megfelel annak, ahány embert zavar az, amit a fővárost megszálló vidéki horda művel kilencedik éve Budapesttel.

98% bambán és szótlanul nézi a felcsúti nemzetvezető ádáz fairtási programját, a Liget ledózerolását és beépítését, a budai Vár kisajátítását, iskolái, kórházai államosítását és szándékos lerohasztását. Ez a 98% hallgatva – sőt néha tetszéssel – szemléli, ahogy a parvenük eltávolítják Budapest esztétikus, magas művészi színvonalú és mondanivalót hordozó szobrait, s telepötyögtetik az utcákat, a patinás tereket a saját falusi ízlésüket tükröző, C-kategóriás tömény giccsel. Ez a 98% némán tűri, hogy a kulturális élettől pezsgő, liberális városban felszámolják a sokszínű kultúrát és helyette újfasiszta színházat nyissanak, történelemhamisító emlékműveket állítsanak a város szívében. Ez a 98% bárgyún figyeli és engedi külföldre űzni a világhírű, rangos egyetemét. A 98% szerint minden nagyon szép, minden nagyon jó és mindennel meg van elégedve.

Az egészben az a legviccesebb, hogy – ellentétben az országgyűlési választással – speciel a Fidesz proconsulját még demokratikus úton is meg lehetne verni a fővárosban. Ne felejtsük el, hogy 2014-ben is csak mintegy 600 ezer ember vette magának a fáradságot, hogy elmenjen szavazni a főpolgármester-választáson, ezért a kormánypárt helytartója pusztán 290 ezer szavazattal, 49%-os kisebbséggel uralkodik az 1,7 millió lakosú fővárosban.

A baloldal rendezte előválasztás mintegy előrevetíti a jövőt: a budapestiek a saját totális érdektelenségük, apátiájuk és közönyük miatt valószínűleg újabb 5 évig élvezhetik ezt a kifinomult stílusú, kulturált és mindenhez értő embert. A 98%-nak azután is minden nagyon szép, minden nagyon jó lesz és mindennel meg lesz elégedve.







13 hozzászólás : Markó Beáta: Budapesti közöny

  1. Nyuszika

    February 4th, 2019

    Mondjuk edig még arról volt szó, hogy ez egy törvéytelen , önkényuralmi rendszer, ergo nincsenek szabad választások. Tehát a csaló választások és az álellenzéki kollaboránsok bojkottja lenne a minimum országos meg helyi szinten is amedig a törvényes alkotmányos viszonyok helyre lesznek állítva, hiszen a ” fejétől bűzlik a hal “. Most az se jó, ha bojkottálnak… menjenek a 3.14-csába…

    Reply
    • lencsi

      February 4th, 2019

      Nyuszika! valamit nagyon félreértettél.

      Reply
  2. Tóth Zoltán

    February 4th, 2019

    Ne kajáld – B O J K OT T Á L D !

    Zsarnokkal nem egyezkedünk, a játékaiban nem veszünk részt – mindenki, aki asszisztál ezekhez, bármiképp is próbálja meg átlátszó értetlenkedéssel palástolni, kollaboránsként egy megítélés alá kerül az önkényúr udvartartásával! A rendszer – NER – megdöntése pont nem a diktátor antidemokratikus, eleve ellenőrizhetetlen és csalásra épülő kamu-látszatválasztási színjátékain lehetséges, és nem is a diktatúra kamuparlamentjében vagy kiherélt önkormányzatainál pózolva (felesküdve a NER-nek!), hanem a teljes együttműködés felmondásával, a rendszerrel való totális szembefordulással, a csaló látszatválasztások (és általában a parlamenti színjátszás) bojkottjával valósítható meg. Mindez hasonlóképpen érvényes az EP-választásra is, melynek megszervezésében, lebonyolításában, ellenőrzésében, az eredmények kiértékelésében a bevált gárdára hárul majd a feladat, miként náluk lehet majd reklamálni is: https://24.p3k.hu/app/uploads/2016/08/nvi1-e1465495982249-1024×575-1024×575.jpg Egy diktatúrát egyébként sem paragrafusokkal lehet megdönteni, és nem is a diktátor öléből kikandikálva. Ide határozott, nyílt és akár önfeláldozóan bátor tettek kellenek!

    Orbán Viktor egy diktátor. Csakis forradalommal lehet elűzni, de amennyiben késlekedünk, ő készségesen a háborújába vezet minket! Mindenki felelős mindenért, nincs kivétel – így gondolkozzanak! Az óra ketyeg …

    #bojkottesforradalom #vesszenazsarnok

    Reply
    • ???

      February 5th, 2019

      „Mindez hasonlóképpen érvényes az EP-választásra is …”
      Végül is az EU is gyanús, mert már rég ki kellett volna rúgnia Magyarországot.

      Reply
      • Tóth Zoltán

        February 5th, 2019

        Válaszom röviden (a Legfőbb Csatárunk vazallusi “ellenzéke” által oly bőszen félremagyarázott EP-választás kapcsán):
        – egyrészt alapvetően meghatározó szempontokból nincs igazán jelentősége annak, tulajdonképpen (névleg) milyen területet is érint az adott “látszatválasztási színjáték”, hiszen alapból átverés az egész, ráadásul hazánkban alig palástolt, lényegében intézményesült megfélemlítésekre, csalásokra komponált a teljes procedúra;
        – másrészt az EP jelenlegi működése épp az elégtelen funkcióját igazolja, nézzük példának akárcsak Orbán fasiszta diktatúrájának szárba szökkenését, a kollaborációjuk mellett.

        Bővebben (TLDR!):
        valamennyi közelgő választási színjáték kapcsán emlékeztetek mindenkit az áprilisi bohócparádéra, a rezsim által szervezett, csalásra, megtévesztésre és megfélelmlítésre (melyekre garantálhatóan számíthatunk a továbbiakban is). A rendszerünk – NER – megdöntése amúgy sem a diktátorunk antidemokratikus, eleve ellenőrizhetetlen és csalásra épülő kamu-látszatválasztási színjátékain lehetséges, hanem a teljes együttműködés felmondásával, a rendszerrel való totális szembefordulással, a csaló látszatválasztások (és általában a parlamenti színjátszás) bojkottjával valósítható meg. Mindez hasonlóképpen érvényes az EP-választásra is, melynek megszervezésében, lebonyolításában, ellenőrzésében, az eredmények kiértékelésében a bevált gárdára hárul majd a feladat, miként náluk lehet majd reklamálni is: https://24.p3k.hu/app/uploads/2016/08/nvi1-e1465495982249-1024×575-1024×575.jpg

        A jelenlegi rendszert leváltani szándékozóknak (értve ez alatt már az EP kritikátlan teljesítményét is) kizárólag egy valamiben kellene azonosan cselekedniük (akár egymástól függetlenül is!): a bojkottban. A rezsimmel szembenálló politikai szereplők erre “autentikusan” képesek, sőt, igazán csak ezt tudnák – hát éljenek vele! Ebben nem akadályozhatná őket semmiféle ideológiai különbözőség, hiszen lényegében egymástól függetlenül is megtagadhatnák a választási részvételt, erre buzdítva a követőiket, szimpatizánsaikat is – miközben ugyanabban egyesülhetnének a többi formációval. A bojkott nélkül amúgyis bukásra van ítélve valamennyi kalimpálásuk. Rajta hát! Amennyiben nem fognak össze egy bojkott érdekében, hanem elindulnak a rezsim által szervezett, garantálhatóan csalásra, megtévesztésre és megfélelmlítésre épülő látszatválasztásokon – úgy elbuknak, valamennyien. Ennyire egyszerű.

        Pont a bojkott terén tudnánk a legnagyobb összefogást összehozni, pártoktól, szervezetektől, “entellektüel szófacsaróktól” függetlenül, hiszen abban valamennyien egyetérthetünk: egy eleve ellenőrizhetetlen, csalásra épülő rendszerben semmiféle gyökeres fordulatban nem reménykedhetünk. Magát a rendszert kell megtagadni, totálisan támadni, nem pedig benne indulva legitimálni azt. Ezért továbbra is a bojkott nyújtja az egyedüli megoldást, mely a leginkább kivitelezhető lenne, a legkevésbé erőszakos vagy konfrontatív, de már kellően effektív ahhoz, hogy alapot nyújthasson a továbblépéshez. Amennyiben most elvetjük ezt, úgy egy későbbi forradalmat már csak egy háború (és egy soron következő “felszabadítás”) hozhatja el számunkra. Márpedig forradalmi változás nélkül képtelenség ebből a katyvaszból kimásznunk!

        Az EP-választásra fókuszálva, mindenekelőtt emlékezzünk meg a hazai “ellenzékről”, amely oly hősiesen küzdött a rezsimünk ellen, hogy nem is oly rég jelentős részben NEM TÁMOGATTA a Sargentini-jelentés elfogadását! (Még a posványosban nyakig megmerítkezett MSZP is vacillált az utolsó pillanatig, ahelyett, hogy inkább teljes nekifeszüléssel hajkurászta volna be a támogatókat! https://merce.hu/2018/09/10/dontott-az-mszp-az-sargentini-jelentes-megszavazasarol/ . A posványosi dagonyázáskor egyébként még láthatólag teljes volt az összhang – “működött a kémia” – a mostanság színpadon protestálók, valamint a rezsim szürke eminenciásai között http://nyugatifeny.hu/2017/10/28/itt-a-video-rohogcselve-sorosozott-szel-bernadett-tusnadfurdon .) Épp a magyar “ellenzéknek” hála tudott belekötni ebbe is a rezsimünk, mivel pont rajtuk múlott, hogy még a tartózkodókat is beleszámítva meglegyen a kétharmad. Épp azok fikázták és fikázzák máig ezt a jelentést, akiknek a megmentésére született eredetileg (LMP, a “demokráciaféltő” Jobbik). Szeretném pontosítani: bojkottra az EP-választás okán elsősorban azért van szükség, mivel van egy még nagyobb probléma, mely pont az EU működéséből, annak megrekedt fejlődéséből ered, s például Orbánnak is ez kínált táptalajt és menedéket az ámokfutása megvalósításában. Ebben cinkos szinte valamennyi EP-képviselő is – már oldalaktól függetlenül.

        Részletesebben:
        1. Az EP-ben egyáltalán nem vélem érvényesülni az európai polgárok demokratikus akaratát, szerintem az EU végzetesen megrekedt a fejlődésben, és ebben kiemelt szereppel bírt az elhibázott működési rendszere. Egy demokratikus berendezkedésű, haladó szellemű Európai Egyesült Államok mellett török lándzsát (hosszabb kommentem itt: https://444.hu/2018/09/09/ignatieff-europa-jovoje-es-a-ceu-sorsa-is-attol-fugg-hogyan-dontenek-a-fidesz-europai-szovetsegesei#comments ), és persze nagyobb léptékben egy érdemi és eredményes globalizáció érdekében, de a jelenlegi felállás mellett – jelentős részben köszönhetően az európai politikusok tehetségtelenségének és kisstílű opportunizmusának – az EU ennek elérésére képtelen, ezt rengetegszer bizonyította is, csupán a populista szólamvezérek “alávokálozására” alkalmas, mely mind valószínűbben háborúba torkollhat (az idétlen kutykuruttyolásunk közepette). Mondhatnám, hogy az EP képviselői remekül ellébecolnak, nagyban tojva miránk, ezért is tart ott az EU, ahol, ezért is szabadulhattak el a nemkívánatos tendenciák, a megosztó erők – de mindemellé hozzá kell tenni: bizony, az EP/EU jelenlegi működése mást nem is tesz lehetővé, tehát eleve értelmetlen helybentotyogásra van kárhoztatva ez a rendszer (s talán nem is véletlenül)! Tehát többet árt, mint használ. Pont azért, mert csak névleg, felszínesen lobogtatja a “demokratizmust”.

        2. A hazai közjogi rendszer antidemokratikusságát, illetve a választási rendszer visszaélésekre épülő tisztátalanságát illetően aligha lehet kétsége bárkinek. Ugyanők – https://24.p3k.hu/app/uploads/2016/08/nvi1-e1465495982249-1024×575-1024×575.jpg – számolnák legközelebb is a voksokat, csak még rafináltabban. Mindehhez párosul egy olyan politikai paletta (mint eleve korlátolt kínálat), mely tovább rombolja a demokrácia illúzióját. Vagyis egy csaló választási szisztémában lehetne választani a rengeteg szélhámos és rabló-asszisztens közül, hogy kényelmesen ne képviseljenek engemet. Hát egy fityfenét!

        3. Ráadásul alapvetően igazságtalannak és antidemokratikusnak tartom, hogy magánemberként nem jelentkezhetek EP-képviselőnek a választáson. Pedig főként az információs forradalom adta lehetőségek között ennek semmiféle akadálya sem lehetne (bővebb kommentem itt: https://444.hu/2018/06/27/atszabja-a-valasztasi-torvenyt-a-fidesz-de-a-kulfoldon-elo-magyarok-a-jovoben-is-csak-a-nagykovetsegeken-voksolhatnanak#comments ).

        ÖSSZESSÉGÉBEN: az EU-nak tovább kell fejlődnie (az Európai Egyesült Államok haladéktalan és teljes megvalósulása felé), ennek kikényszerítése (és általában a haladóbb szellemű, valóban hatékony, nagyobb ívű változások életrehívása) aligha várható az EP-től (annak működési mechanizmusa és ellehetetlenült képviselői miatt), ezért vadonatúj, nemzetközi politikai tömegmozgalmaknak kell megjelenniük (akár már az EP-n kívül!), melyeknek át kell venniük a kezdeményezést, már országhatárokon átívelve és összefogva az európai társadalmat, és akár forradalmi úton meg kell valósítsák az EU létrejöttét is eredményező eszmeiség beérését, melynek legfőbb célja az emberi faj globális egységbe szervezése. Ezért hát, maradva saját bejáratú áprilisi szólamomnál, az önkormányzati és EP-választás kapcsán is hirdetem:

        Ne kajáld – B O J K O T T Á L D !

        #bojkottesforradalom

        Reply
        • ???

          February 6th, 2019

          „… és akár forradalmi úton meg kell valósítsák az EU létrejöttét is eredményező eszmeiség beérését, melynek legfőbb célja az emberi faj globális egységbe szervezése.”
          Mi az az emberi faj globális egysége??? Mi lenne ennek az alapja?
          Az a benyomásom támadt, hogy sok ateista is messiást vár. Az ő messiásuk az emberiség valamiféle evolúciós ugrása, ami után eljön a „világbéke”, harmónia korszaka, aminek része az is, hogy a vallások is megszűnnek, mert megjön az emberek esze.
          Mennyivel könnyebb elhinni azt, hogy az emberi természet magától megváltozik, mint bármelyik vallás legelképzelhetetlenebb tanait?
          Próbálok elképzelni egy ilyen világot. Mondjuk mindenki tehetsége szerint dolgozik, és ahhoz juthat hozzá amihez akar. Egyszerű lenne a válasz a „ Drágám láttad, hogy a Jóska tegnap egy BMW-t hozott haza?” kérdésre. „ Ne aggódj szívem, holnap lecseréljük a Skodát egy Porsche-ra.”

          Reply
          • Tóth Zoltán

            February 6th, 2019

            Úgy vélem, nem “messiásvárást” fogalmaztam meg, hanem egy olyan mechanizmusért szóltam, melynek mi, emberek vagyunk a felépítői és egyben működtetői (ez a demokrácia valódi lényege), s mely épp ennél fogva teszi fölöslegessé az irracionális csodavárást. Nagyon sok mindenben van tartozásunk az utókor felé, nagy téren ellébecoltuk az elmúlt évtizedeket, de téved az, aki szerint büntetlenül szélhámoskodhatunk. Szerintem mind többször fedezhető fel egy szárbaszökkenő konfliktus körvonalai, mely alapvetően a jelenkorunk, közelmúltunk hanyagul elmulasztott-elvetélt felelőtlenségeiben gyökerezik. Nincs idő várni, most kell cselekdni! Én nem bízok a jelenlegi EU/EP politikai felhozatalában, mindenfelől csak a súlytalan, üres reklámfecsegést hallom. Elég volt a linkdumából!

          • ???

            February 7th, 2019

            Kedves Tóth Zoltán,
            (Elnézést, hogy ide írom a választ a válaszra, csak a válasz alatt már nem volt válasz gomb.)
            Általában egyetértek a leírtakkal, csak az „emberi fajba” vetett hitet nem osztom. Szerintem az emberek nagy, vagy nagyobb része jobban szereti a pénzt és a hatalmat, uralkodni a másik felett, mint a szabadságot.
            Bár nagyjából semmit nem tudok, de úgy gondolom, hogy a történelem során az emberiség egyszer, a bábeli torony építésekor lehetett egységes.

        • Patartics László

          February 6th, 2019

          Kedves Tóth Zoltán! Tetszik amit írtál, az ahogy kevésbé. Csak megjegyzem itt, hogy a rövidebb mondatokkal, a kevesebb zárójeles kiegészítéssel hatékonyabb lennél! A szóvirágos brillírozás nem erősíti a meggyőzési szándékot.
          De ezt csak megjegyeztem. Bocsi!
          A 3 ponton akadtam ki igazából, ahol az egyéni jelöltség lehetetlenségét kifogásoltad. Igazat adok ebben is, de én ki is emelem. Ez az igazi akadálya az EP és ezzel együtt az EU hatékonyságának. Csak kiváló egyéniségeknek és nem pártküldötteknek kéne ott üldögélni, akik a pártjuk iránymutatására várnak a szavazáskor. Mert amíg az EU-n belül is pártoskodnak, addig egységes állam (EEÁ) sosem lesz. A parlamentarizmus nem a tökély, de ezen a szinten a bürokratizmus csúcsa lesz mindig is. Főleg úgy, hogy a megvalósulás eredeti és igazi oka végképp eltűnt. Utalok itt Churchillre, aki eredendően vetette fel az Európai Egyesült Államok létrejöttének szükségességét. Szó szerint! Az indoka az igazán fontos, és azt felejtette el mindenki. Tessék utána járni!

          Reply
          • Tóth Zoltán

            February 6th, 2019

            Kösz a reakciót, a 3. pontban nem egoizmus vezérelt, hanem általános, polgári önérzetesség. Akkor demokratikus egy rendszer, amennyiben mindannyian egyenlő jogokkal indulhatunk. Ráadásul épp az információs technológia nyújthatna “valós idejű” támogatást (elérhetőséget ebben), csak végre ki kellene használni! Erről írtam bővebb hozzászólásokat (feltételen ajánlom a figyelmébe!) a következő cikkekre reagálva: https://hvg.hu/vilag/20180305_szinlelt_demokracia_macron_csizmadia_lakatos#article-comments + https://444.hu/2018/06/27/atszabja-a-valasztasi-torvenyt-a-fidesz-de-a-kulfoldon-elo-magyarok-a-jovoben-is-csak-a-nagykovetsegeken-voksolhatnanak#comments .
            Egy lényeges szempontból máris ütközik a véleményünk: a képviselők személyét illetően. Én ugyanis nem a “nobilitásra” tenném a hangsúlyt, igazából épp ennek értelmetlen erőltetése üresítette ki, lehetetleneítette el a mi parlamentarizmusunkat is, hanem a “funkcionalitásra”. Amennyiben alaposabba átgondolja a belinkelt cikkeknél kibontott elképzeléseimet, beláthatja, a képviselők sokkal szorosabb pórázon lennének, de a saját körzetük felé, lényegében folyamatos választói felügyelet alatt. Tehát pont nem az számítana, mi tetszik a képviselőnek, milyen az ízlése, meg mit gondol magáról, hanem az dominálna, miként döntött a saját körzete. Ha félrenyom: repül!

            Kifejezetten antidemokratikusnak tartom egyébként, hogy csak pártok indíthatnak jelölteket, kb. itt ette meg a fene az egészet!

    • Elter András

      February 5th, 2019

      Teljesen igazad van

      Reply
  3. Amanda

    February 4th, 2019

    Én évek óta mondom ezt a számot.

    Ennyi ember ment el aláírni, hogy O1G ne vegye el a MNYP-s pénzét. Ami az övé volt. Magántulajdon. Ezt írta alá 3%.

    Második körben maradt asszem 0.75%.

    Reply
  4. Ede bácsi

    February 7th, 2019

    Ugyanez a 98 % nézte – (például a bajai vasútállomáson ‘944-ben) – “bambán és szótlanul”, hogyan viszik el honfitársaikat a marhavagonokban. Sokan közülük meg sem várták, míg a szerelvény elindul, már mentek az üres lakásokba “megszerezni”, amit csak lehet. (Anyósom látta ezt. Évtizedek múlva is elborzadva mesélte, miféle látványt nyújtott ez a tömeg.)
    Ezért tud uralkodni ez a disznóól-kultúrájú” “befejezetlen jogász”, ez a sértődött, bosszúálló félművelt senki. A 98 %-nak erre van igénye. “Oszt jó napot!”

    Reply

Szóljon hozzá Tóth Zoltán

  • (nyilvánosan ez nem jelenik meg)