2024, július23, kedd
KezdőlapMagyarországKiemelt hírekAzonnali hatállyal megszüntettük a 444.hu előfizetést és másokat is erre szólítunk fel

Azonnali hatállyal megszüntettük a 444.hu előfizetést és másokat is erre szólítunk fel

-

Mialatt épp azon a cikken dolgoztunk „A Gyurcsány-beszéd az elmúlt 14 év legjelentősebb ellenzéki vitairata” címmel, amelyben elemezzük a DK elnökének 43 perces videóját, amely összefoglalja pártja elnökségének álláspontját az EP-választásról és a kialakult helyzetről, a 444.hu oldalán megjelent a magát függetlennek tartó sajtó történetének legmocskosabb és legaljasabb cikke. Azonnal megszüntettük az előfizetésünket, másokat is erre szólítunk fel.

Nem mentség, hogy Herczeg Márk nyomdafestéket nem tűrően botrányos firkálmánya fölött az áll, hogy „Vélemény”, mert ez nem vélemény. Ez epeömlés, az egykori indexes csapatban felgyűlt, megőrzött és 14 éve folyamatosan adagolt gyűlölet kifejezése, amely demokratikus sajtóban páratlan nyíltsággal fejezi ki egy szerkesztőség elfogultságát, ami most már bosszúval is párosul, mert Gyurcsány megmondta az igazat erről a sajtóról.

Ha a 444.hu szerkesztőségében minimális elegancia és mértéktartás lenne, akkor legalább most hallgat, hogy ne derüljön ki, mennyire frusztrálja, hogy a sajtó szerepével legkisebb mértékben sem egyeztethető kampány ellenére Gyurcsány nem távozik, hiába kampányolt  Magyar Péter mellett, s az ellenzék ellen. Legalább leplezni próbálnák a frusztráltságukat, hogy a gyűlöletpropagandájuk nem vezetett eredményre. A DK nem szűnik meg.

A 444.hu soha ilyen stílusban nem beszélt Orbánról, aki pedig megdöntötte az alkotmányos rendet, elrabolta a fél országot, lerombolt mindent, ami érték, fasiszta diktatúrát vezetett be. Magát demokratikusnak tartó sajtó egy demokratikus párt vezetőjéről ilyen hangon, a bulvársajtó szintjét el nem érő ocsmány stílusban nem beszél, nem nevezi „a legnagyobb élő magyar paprikajancsinak”, a szerkesztőség által favorizált, időnként négykézláb áradó Magyar Péterrel a hátuk mögött.

De nem kell hasonlítani semmihez, olyan szöveget, hogy „Gyurcsány Balegyenes El Qro Fleto Fletonovics Ferenc, az Őszödi Böszme visszatért teljes fegyverzetében, keménykalapban, fehérre sminkelve, piros orral!”, tisztességes újság nem ír le, mert ez a kocsmák színvonalát nem üti meg. Ugyanakkor önleleplező ez a „coming out”, végre már mindenki láthatja, kik próbáltak folyamatosan bohócot csinálni Gyurcsányból, a Fidesz már csak ábrázolta ezt az ismert gyűlöletplakáton.

Az is világos, hogy mi váltotta ki ezt a dührohamot: a visszatérés. Az a tény, hogy éppen az említett 43 perces videóban Gyurcsány valóban „visszatért” a közéletbe, nem tudnak a mondandójában hibát találni és belekötni, esetleg még azzal is találkoztak, hogy sokaknak tetszik és azonosulni tudnak vele. Méghozzá azzal a szöveggel együtt, amit erről a sajtóról mondott, amiben neki tökéletesen, százszázalékosan igaza van.

Minősíthetetlen az egész ocsmányság, amelyben ilyen mondatok jelenhettek meg, hogy „akkora interjút adott a Mészáros Lőrinc-féle Index és a Németh Sándor-féle ATV közös műsorában Rónai Egonnak, hogy menten beszartam volna, ha be nem fosok (politikai értelemben)”. Ez a pont az, amikor abba kell hagyni, nem kell tovább erőltetni. Akik erre a szintre süllyednek, azok tényleg hagyják abba ezt a szakmát, nem nekik való. Nincsenek abban az erkölcsi-,  szellemi-, lelki- és idegállapotban, ami feltétele ennek a szakmának.

A 444.hu „síkidegnek” nevezi Gyurcsányt, de a belinkelt és kivágott részletek sem igazolják ezt. Gyurcsány nem síkideg, hanem határozott, lendületes, őszinte, beolvas az ilyeneknek, és nagyon jól teszi, teljesen igaza van, amit a válaszként megjelentetett primitív firkálmány csak igazol. Nem kívánjuk ezt a tömény gyalázkodást és hazudozást elemezni, amelyben az is elhangzik, hogy Gyurcsány takaréklángra tette magát az eddigi választások során, arról megfeledkezve, hogy ez volt a vágyuk és az előző messiásuk, a „kapitány” is letiltotta.

Nem részletezzük, a mai nappal megszüntettük a 444.hu előfizetését, és minden embert, akinek fontos a demokratikus értékek védelme, a szabad és objektív sajtó, a tisztesség és a becsület, felszólítunk, hogy haladéktalanul vagy amint lehet, szintén tegye meg, mondja le a 444.hu címére küldött bárminemű támogatást, előfizetést. Jelezze, hogy erre a szintre nem süllyedhet a sajtó, ezt elutasítják, a kipécézett személytől függetlenül. Ehhez még azt is hozzá kell tennünk, hogy az Amerika Népszavának semmiféle kapcsolata nincs a DK-val, lapunk elvi alapon (a rendszerből való ki nem lépés miatt) évek óta a DK kritikusa.

Mi nem tesszük meg, de ha valaki ezt a cikket bemutatja a 444.hu-t támogató alapítványoknak, Európai és amerikai demokrácia- és sajtószabadság központoknak, az amerikai nagykövetségnek, hogy mit és hogyan írnak az ellenzékről, az jól teszi.

Egyebek mellett azért tart itt az ellenzék, mert ilyen a magát demokratikusnak nevező sajtó. Ezek 14 éve folytatják ezt a gusztustalan, alpári gyűlöletpropagandát. Felelősök az Orbán-rendszer megszilárdulásáért. Egy diktatúrát csak ilyen sajtó mellett lehet létrehozni és zavartalanul működtetni. Ők mondjanak le és ők szűnjenek meg, ha már itt tartunk. Ezért a cikkért külön is mondjon le a főszerkesztő, a szerzőt rúgják ki, indítsanak vizsgálatot a további felelősök megállapítására.

A 444.hu nem a hatalom valódi arcát mutatta meg, hanem egy elfogult, gyűlölködő, az objektív sajtót meg sem közelítő lap valódi arcát. A 444.hu szerkesztőségét legalábbis részben az ellenzéki érzelmű, demokratikus felfogású olvasók tartják fenn. Ugyanennek a társaságnak jelentős része az egykori Indexben indított hasonló támadásokat, és jelentős szerepe volt abban, hogy az általuk favorizált Orbán kétharmadot szerzett 2010-ben és diktatúrát csinálhatott. Még azzal sem számoltak el.

 

Amerikai Népszava
Amerikai Népszava
Az Amerikai Népszava szerkesztőségi cikke. Az írás az Amerikai Népszava véleményét és álláspontját tükrözi.
25,000KövetőKövessen minket!
1,000KövetőCsatlakozzon!
340KövetőIratkozzon fel!

Legutóbbi bejegyzések