A cím némi magyarázatra szorul. Arról van szó, hogy csakis a hódmezővásárhelyi helyzet másolása jelenthet esélyt arra, hogy a népakarat kifejezésre jusson. Hódmezővásárhelyen nem az történt, hogy az ellenzék jelöltje győzött, hanem az, hogy az ellenzék – más anyagi érdeke nem lévén – “félreállt”, nem indított egymással szemben ellenjelölteket.

Így jöhetett létre az a helyzet, hogy a független jelölt egy az egyben állt szemben a Fidesz jelöltjével, és kínálta fel azt a lehetőséget, hogy akinek elege van a NER hazugságából és Orbánból, a klientúrájával együtt, az ellene szavazhat. Ez a lázadás egy lehetséges módja, amelyet nem szabad elzárni az emberek elől, mert a lázadásnak jobb formája, mint utcán gyilkolászni.

2012 óta az Orbán-rendszer és benne az illegitim és törvénytelen választás bojkottjának híve vagyok. Ez semmit nem változott, ez az egyetlen jogszerű, és békés, és alkotmányos magatartás az alkotmányos rend megdöntése után. Ez az egyetlen tiszta megoldás arra a kérdésre, hogyan lehet Orbán rendszerét egy tollvonással megszüntetni, őket felelősségre vonni, és az ország kormányozhatóságát a beépített aknák ellenére fenntartani.

Ennek egyetlen törvényes módja az alkotmányos rend megdöntésének kinyilvánítása. Ezt jelentette be Orbán 2010-ben a “fülkeforradalomra” való hivatkozással, mert alkományos alapja a Nemzeti Együttműködés Rendszerének nem volt. A NENYI ezt deklarálta, majd az alaptörvény szentesítette az államellenes bűncselekményt. Az érvényes Alkotmány tiltotta a hatalom kizárólagos birtoklására való törekvést, az pedig meg is valósult. Ez törvénytelen.

Ha ezért nem vonják felelősségre Orbánt és bandáját, az törvénysértő lesz. Nem beszélve arról, hogy a rendszer megváltoztatásának nincs törvényes lehetősége akkor, ha az Orbán-rendszert utólag törvényesnek fogadják el. Ha az, akkor miért kell megdönteni? Ha nem az, akkor nem lehet e tény fölött szemet hunyni. Az ellenzék pedig a kampánypénz s az állami pártfinanszírozás évi számillióiért legitimálja a választáson való részvételével a rendszert.

Miközben demokratikus, szabad és egyenlő választás nincs, mert a rendszer akadályozza a kormány leválthatóságát. Ahol nem azonos a nyilvánossághoz való hozzáférés lehetősége, nincsenek egyenlő és szabad választások. De a legnagyobb baj az, hogy a megszerezhető kampánypénzek és a mandátumok után járó állami támogatás a pártokat ellenérdekeltté teszi, hogy egy közös jelöltet állítsanak, több jelöltnek pedig nincs esélye. Szándékosan a pénzzel szembefordítják a pártokat, amelyeknek egy jelölt mögé kellene állni.

Ez a helyzet nem állt fenn Hódmezővásárhelyen, ezért az ellenzéki pártok itt félreálltak az útból, nem indítottak más jelölteket, így lehetővé tettek egy Orbánnal szembeni akaratot kifejező véleménnyilvánítást. Ezért mentek el az emberek szavazni, és nem kellett több ellenzéki jelölt között megosztani a szavazatokat, a szavazással nem valaki mellett, hanem csak és kizárólag Orbán és Lázár ellen lehetett szavazni. Fel lehetett lázadni.

Ha az ellenzék a parlamenti választás alkalmával követi Orbán forgatókönyvét, akkor olyan választáson vesz részt továbbra is, függetlenül attól, mi történt Hódmezővásárhelyen, mely egyedül Orbán legitimációját és bebetonozását szolgálja, őket pedig százmilliókhoz juttatja. Ebben az esetben, függetlenül attól, mit mondanak, egy biztos agyonveretésbe viszik bele megint az Orbán-ellenes polgárokat. Csak a pénz miatt. Ha ez van, akkor csak a bojkott az egyetlen tisztességes magatartás. Bojkottja Orbánnak és a hazaáruló ellenzéknek is.

Ha az ellenzék, akár saját maga tisztessége, felelősségérzete révén, akár az Orbán-ellenes polgárok nyomására, képes lemondani a pénzről, annak maximalizálásáról, s áldozatot hoz annak érdekében, hogy Orbántól és a bűnszervezetétől megszabaduljon az ország, akkor a választásra el kell menni. Ha az ellenzéki pártok Hódmezővásárhelyhez hasonló helyzetet hoznak létre azzal, hogy jelöltállításért, mandátumokért járó pénzről lemondva félreállnak, és mindenhol egyetlen jelöltet állítanak Orbán jelöltjével szemben, akkor mindenki menjen el szavazni, és fejezze ki az ellenállását, a lázadását Orbán és szörnyeteg rezsimje ellen.

Ez ugyanis egy valódi szavazás minden egyéb csalás, hazugság, manipulálás ellenére. Nem igazságos, nem szabad, de egy lehetőség arra, hogy a nép a véleményét és az ellenállását kifejezze. Ez igazi “fülkeforradalom”, amely most tényleg a rendszer elleni szavazás lenne. Egy lázadás Orbán ellen. Ennek nem szabad útját állni, ez a bojkott híveinek is elfogadható azért, mert nem Orbán forgatókönyvének való engedelmességet jelent.

Hangsúlyozom, ez csak arra az esetre igaz, ha az ellenzék a hódmezővásárhelyi győzelem feltételeit megteremti, és ugyanúgy “félreáll” az anyagi érdekeivel, és mindenhol egyetlen egy jelöltet állít szembe Orbán emberével, aki a legkevésébé osztja meg az Orbán-ellenes szavazókat. Meg kell teremteni a lázadás lehetőségét, hogy aki utálja ezeket a bűnözőket, az szavazhasson ellenük úgy, hogy annak valóban értelme legyen, a népakarat kifejezésre jusson. Ehhez az ellenzéknek hinni kell abban, hogy többen vannak Orbán ellen, mint vele.

S ha ez már Hódmezővásárhelyen is így van, akkor könnyen így lehet országosan is. De ha az ellenzék úgy akarja a hódmezővásárhelyiek győzelmét kihasználni, hogy még több pénz jusson neki, a hódmezővásárhelyi győzelemmel ezért biztatna még nagyobb részvételre, de anélkül, hogy annak feltételeit megteremtené, akkor semmi nem változott. Akkor az csak hazugság, kollaboráció és Orbán bebetonozása. A pártok támogatóinak ezt kellene vezetőik tudomására hozni.

Ha sikerülne egy Orbán-ellenes lázadást a választással összekötni, abban levezetni, akkor reális lehetőség lenne arra, hogy ezt a bandát a hatalomból kimozdítsák, vagy rákényszerül Orbán a nyílt diktatúra bevezetésére, ami az ő elkerülhetetlen, s közeli bukásához vezetne. Ekkor még nincs megoldva semmi, mert ott a rendszer, és ott van Orbán, mint ellenzék, és ott van az alkotmányos rend megdöntésének ténye, s az Orbán által létrehozott helyzet, az ország kormányozhatatlansága.

Ennek megoldását jelenthetné a Karácsony Gergely által javasolt népszavazás, jól feltett kérdésekkel, amely törvényesen eltörölhetné a Fidesz alaptörvényét és az Orbán-rendszert. Ezután feljelentés alapján jogtudósok megvizsgálhatnák az államellenes bűncselekmény és az alkotmányos rend megdöntésének tényét, mert annak alapján az elkövetőket azonnal ki lehetne zárni a közéletből. A köztörvényes bűncselekmények miatt pedig elindulhatnának a törvényes eljárások, elsők között Polt Péter legfőbb ügyész bűnpártolásai miatt.

Ez bonyolultabb és nehezebb út, mint a bojkott, a rendszer gyökeres elutasítása, annak alapján, hogy az egész államcsínnyel jött létre. De a jelenleg legitimált keretek között a népnek lehetőséget adna arra, hogy mégis választás útján, a lázadását közjogi keretek közé terelve hajtsa végre. S a jelenlegi legitimáció keretei között buktassa meg Orbánt és bandáját. Mindehhez az ellenzéki pártok felelősségérzete és lemondása szükséges. Ha erre nem hajlandók, és Orbán forgatókönyve szerint kell szavazni, akkor minden hazugság, akkor Hódmezővásárhely semmit nem jelent, akkor mindenkit bojkottra szólítunk fel.

Orbánt a saját rendszere forgatókönyve alapján demokratikusan leváltani nem lehet. Ha ezt nem lehet, akkor senki ne legitimálja a csaló választáson való részvételével a rendszert. Ne támogassa az önző ellenzéki pártokat, hogy minél több pénzhez juthassanak Orbántól azért, mert a demokrácia hamis látszatát nyújtják a diktatúrának. Akkor a bojkott egyedül a tisztességes demokratikus és jogszerű magatartás. Ha az ellenzék hajlandó lemondással valódi választási helyzetet létrehozni, akkor minden hátrány ellenére ki kell fejezni a NER-rel szembeni közutálatot és a szavazófülkékben fel kell lázadni Orbán diktatúrája ellen.

Ez az, amitől Orbán fél: hogy nem az ő kottájából játszanak, hanem fellázadnak az ellen. Ha nem ő kontrollálja a folyamatokat, éls a nép megérzi a lehetőséget, neki vége van. S a közutálat akkora, hogy az emberek nagy része inkább választja a bizonytalanságot is, de ez az uszító, hazudozó, szemét bűnbanda tűnjön el. Arra azért figyelni kellene, hogy ez az Orbán-ellenes lázadás ne a többi fideszest vagy a nácikat juttassa hatalomba, mert én pl. egy percet sem szeretnék élni olyan országban sem, amit sok kis Márky-Zay Péter vezet.

Szabad, liberális, demokratikus, világnézetileg semleges, szekularizált Magyarországot!







19 hozzászólás : Bartus László: Ha az ellenzék "félreáll", el kell menni szavazni

  1. abramovics

    március 3rd, 2018

    azt kell mondjam, az elgondolás, miszerint:
    .
    “Arról van szó, hogy csakis a hódmezővásárhelyi helyzet másolása jelenthet esélyt arra, hogy a népakarat kifejezésre jusson. Hódmezővásárhelyen nem az történt, hogy az ellenzék jelöltje győzött, hanem az, hogy az ellenzék – más anyagi érdeke nem lévén – “félreállt”, nem indított egymással szemben ellenjelölteket.
    Így jöhetett létre az a helyzet, hogy a független jelölt egy az egyben állt szemben a Fidesz jelöltjével, és kínálta fel azt a lehetőséget, hogy akinek elege van a NER hazugságából és Orbánból, a klientúrájával együtt, az ellene szavazhat. Ez a lázadás egy lehetséges módja, amelyet nem szabad elzárni az emberek elől, mert a lázadásnak jobb formája, mint utcán gyilkolászni.”
    .
    egyrészt jó,
    .
    DE
    .
    valójában mégsem jó!
    utálom az egyrészt-másrészt megoldásokat, embereket s jelen esetben sem erről akarok beszélni.
    a helyzet az, hogy ha és amennyiben a lovak közé vetve a gyeplőt mindenütt független jelöltek indulnak egy az egyben egy bűnözővel szemben, kit a
    .
    BOLSEVIK-FASISZTA-FÉÁLFEUDÁLIS-JOBBÁGYSÁG=FIDESZ-FIDSZÁKKATOK-BANDA
    .
    vezéreként a csuti geci kijelöl, abban az esetben ha sikeresnek bizonyul is az akció, egy káosz lesz a vége.
    s kezdődik a gyilkolászás, amire a csuti geci amúgy is készül.
    mert a 106 egyéni körzet esetleges teljes megnyerése esetén is 106 egyéni elgondolás különböző jellemek, különböző gondolkodású emberek fognak egymásra nézni, hogy:
    .
    MOST AKKOR MI IS LEGYEN, HOGY IS LEGYEN? HE? MI? NA!
    .
    a listás szavazatok pedig a jelenlegi kollaboráns gazemberek kezére játsszák a végén az egészet, s folytatódik minden tovább!
    .
    VAN VALAKI ÉRTELMES EMBER, AKI EGY kARÁCSONY GERGELYTŐL KEZDVE GYURCSÁNYIG BEZÁRÓLAG ELHISZI, HOGY EZEK VALÓBAN MEGTESZIK, AMIT MEG KELL TENNI?! HE? MI? NA!
    .
    ezek eddig sem tettek semmit azon kívül, hogy a lét zsebre tették, s belehazudtak az emberek képébe, nyerhető a “választás”
    .
    nos László!

    azt gondolom, s mondom továbbra is, hogy csak és kizárólag egy megoldása van a dolognak, ami egyben a gyilkolászás elkerülését is garantálja!
    .
    S AZ NEM MÁS, MINT A RADIKÁLIS DEMOKRATÁK PROGRAMJA!
    .
    lassan elérkezik az “elég”, s akkor valakinek vállalnia kell a felelősséget, hogy megtegye, amit meg kell tenni!
    a RADIKÁLIS DEMOKRATÁK vállalják ezt a nehéz, iszonyú terhet jelentő feladatot!
    nem lehet “pöcsölni”, kíméletlen kegyetlenséggel kell leszámolni egyszer, s mindenkorra az összes maffiózóval tekintet nélkül korra, nemre!
    nem sétálhat el egy sem békével!
    az utolsó rokon, samesz, strómann, kölkek, fattyak – még a csecsmőkorú orbán unoka – sem úszhatja meg!
    nem kell megijedni, nem akarjuk megölni, elég, ha megfelelő környezetbe kerülve normális embernek nevelik fel, normális emberek!
    .
    .
    abramovics voltam, s vagyok

    Válasz
    • Amanda

      március 3rd, 2018

      Érdekes, amit mondasz, és fura, hogy erről még nem szólt senki, vagy nem tudok róla.

      Vagyis, hogy ez egy önkormányzati választás volt, ahol a hely képviselőkkel kell együtt működni. Ha viszont függetleneket indítanának (és beválna), akkor lenne egy szuper és független parlament. Tehát: totál káosz.

      Ha meg párt jelölteket indítanak, akkor ott tartunk, ahol eddig:

      MSZP + Karácsony < 10%
      DK: Broááhhhh
      LMP: Ezekre az szavaz, aki saját magát utálja a legjobban
      Együtt: Együtt, vagy egyedül, de odakint a parlamentből
      Jobbik: Nahát, lesz bent egy mérsékelt jobboldali párt

      Szóval egy polgármester választást érdekes lesz a parlamentire alkalmazni.

      Válasz
      • Szilágyi Gábor

        március 3rd, 2018

        106 független egyéni jelölttel nem lehet kormányozni, ez tiszta sor. Az új rendszerváltó Országgyűlésnek egyetlen dolga lenne: megszavazni a szükséges saját, illetve visszavonni, módosítani a fideszes kétharmados törvényeket, majd a megreformált választási törvény alapján amint lehet, kiírni az új választásokat.

        Csakhogy lenne-e erre belátása a 106 független jelöltnek? Feladnák-e idő előtt mandátumukat? És utána mit kezdenének az ellenzéki pártok az addig általuk is támogatott független jelöltekkel? És nem folytatom, pedig lehetne.

        Ezért van az, hogy a világon mindenütt, ahol demokrácia van, a politikát pártok alakítják. Így van jól. Amiről Bartus ír, az lehet egy ideiglenes megoldás a speciális helyzetre, de hosszútávon nyilvánvalóan nem működhet.

        106 független egyéni jelölt pedig láthatóan nem lesz. Egyetlen ellenzéki jelölt még igen, kis eséllyel, de Bartus L. nem az ő esélylatolgatásuknak szentelt cikket.

        Válasz
        • Amerikai Népszava

          március 4th, 2018

          Nincs szó arról, hogy minden jelöltnek függetlennek kell lennie, de a legjobbnak és az egyetlennek. A többi párt nem indít ellene senkit, és lemond az indított jelöltek és a mandátumok alapján kapható pénzről. Egy ez egy ellen. A szavazz a legesélyesebb jelöltre, nem ugyanaz, és itt azért indulnak nem legesélyesebbek is, hogy a pénzt megkapják érte.

          Válasz
          • Szilágyi Gábor

            március 4th, 2018

            Rendben, köszönöm a kiegészítést!

          • Amanda

            március 4th, 2018

            Szerintem kár elmenni abba az irányba, amibe Gulyás ment, és amiről az Amerikai Népszava közölt egy cikket, ami szerintem 100%-ban igaz volt. Tehát nem csak az elveket illetően, hanem abban, hogy totál tré helyszínen kormánypárti jelölt nélkül egymást lenyomni mekkora állatság.

            A cikk első megállapítása lehet a legfontosabb. Gulyás kimondta az igazat, aztán, amikor nem hallgattak rá, megvonta a vállát, és úgy gondolta: “Nem baj, akkor indulunk, nehogy már eltűnjek a közéletből. A lemosható festék ugyanis már elfogyott.”

            Szerintem az Amerikai népszava 2011 óta (vagy még régebb óta) tiszta, világos, következetes, értelmes és igaz álláspontot képvisel.

            Ezért az álláspontért ezer kritikát és szitkot kapott már, és állta a sarat. Nem lehetett könnyű, de ez nem törte meg.

            Viszont úgy tűnik, hogy időnként belefárad abba, hogy a pusztába kiáltja az értelmes szót, és olyankor (bár nem sűrűn) vagy arról, hogy “hátha mégis Gyurcsány”, vagy arról, most először, hogy akkor hogyan szavazzunk.

            Értem, hogy van mögötte egy gondolat, hogy ez mégis jobb annál, ha folyik a vér.

            Ja, annál valóban jobb.

            Csak a helyzet az, hogy se a vér nem fog folyni, se az ellenzék nem fog nyerni. A semmiért kár feladni az elveket.

            Amíg Gyurcsány Ferenc közéleti szereplő, addig Magyarország miniszterelnökét Orbán Viktornak hívják. Ez alól az egyetlen kivétel az lehet, ha Orbánt benntartják Grazban.

            Én 2012 óta mondom, hogy ez az ember mindenkit kinyír maga körül, vagy a mélybe rántja. Aki ért a testbeszédhez, az látja, hogy több rosszindulat van benne, mint Orbánban.

            Nem, nem volt rosszabb a Gyurcsány korszak, mint az Orbán korszak. Ezt nem mondom. Arról beszélek, hogy melyiküket mi motiválja.

            Orbánnak megfelelési kényszere van.

            Nem azért hajolgat a diktátorok előtt, mert velejéig gonosz.

            Az apja előtt hajolgat. Azokat látja bennük.

            Kamaszként lázadt az apja ellen. Felnőttkorában a szeretetéért küzd. Soros is megmondta, hogy Orbán akkor tért rossz útra, amikor dolomitbányát adott az apjának, és állami megrendelést. Érdekes, hogy ezt mondta, mert ez a székház után volt.

            A három diktátor, akiket csókolgat (Putyin, Erdogan meg az azeri állat) az a három pótapja.

            Mindenre van logikus magyarázat.

            Lehet, hogy Orbán veri a feleségét, de ahogy Gyurcsány a feleségéről beszél, abban annyi szeretet és tisztelet van, mint Puskás ferenc szelleméből a Felcsúti stadionban.

            Ez is egy jellemrajz.

            Én ledöbbentem, amikor egy 2016-os cikkben a nol.hu-n olvastam, hogy ő szivárogtatta ki a beszédet, és leesett, hogy persze, hogy ő. Emlékszünk még a Mesterházy-nak átadott borítékos színjátékra?

            Most leszámol az MSZP-vel, mert nem álltak be mögé olyan agyatlan, öntudat nélküli lényként, mint ahogy a Fidesz beállt Orbán mögé, és *ahogy a DK beállt Gyurcsány mögé*.

            Tehát, ha fel is adja valaki az elveit, hogy mégiscsak lehet szavazni (és legitimálni a rendszert), még ott van az ellenzékben ez a bomba, amit nem tudom, hogy ki fog valaha hatástalanítani.

            Azt hiszem, senki.

            Egyikük se akkora nagy kaliber. Az ország szégyene, hogy ezt a kettőt bírta kitermelni.

        • abramovics

          március 4th, 2018

          Gábor!
          .
          javaslom számodra is tanulmányozni a proaktívnak alább ajánlott cikket a Kolozsváti Szalonnán.
          amennyiben kiegészítést szeretnél, avagy tevékenyen részt vennél az elvégzendő munkában, akkor amegadott címen keress meg, OK?
          .
          .
          abramovics voltam, s vagyok

          Válasz
  2. Amanda

    március 3rd, 2018

    Sajnos ennek az az akadálya, hogy Gyurcsány előtte még ki akarja nyírni az MSZP-t.

    Ha elindul ellene, erre esélye is van. Nem lesz meg a tíz százalék se, és egyéniben is allig nyernek.

    Ha létrejönne ez az összefogás, akkor nem lenne mindenhol ilyen típusú független jelölt. Akkor szétosztanák a körzeteket, és életben maradna az MSZP.

    Nem kell azzal fogalkozni, hogy Gyurcsány mit mond. (Orbán 2.0)

    Amikor Botka minden együttműködést elutasított vele, ő bármit vállalt volna az MSZP-vel.

    Aztán már a Botka időszak végére visszavonulót fújt. Botka elment, ő pedig elzárkózott a közös listától.

    Most el kell játszani, hogy mindent beáldoznak a Hódmezővásárhelyi mintáért. Aztán majd kiderül, hogy lehet közben kinyírni az MSZP-t.

    “Nem rajtunk múlt”. Na mibe, hogy ez el fog hangzani?

    Válasz
  3. Szilágyi Gábor

    március 3rd, 2018

    “Ha az ellenzéki pártok Hódmezővásárhelyhez hasonló helyzetet hoznak létre azzal, hogy jelöltállításért, mandátumokért járó pénzről lemondva félreállnak, és mindenhol egyetlen jelöltet állítanak Orbán jelöltjével szemben, akkor mindenki menjen el szavazni…”

    Azért vannak határesetek. És az egyik pont a “kedvenc” helyünk: Hódmezővásárhely.

    Pontosabban a Hmvhely-Makó közös választókerület, ahol Rója Istvánt, a makói illetőségű fidesz által leváltott iskolaigazgató indul mszp-s színekben. De a köztiszteletben álló jelölt nem párttag, tudomásom szerint nem kötődik a szocialista párthoz, csak elfogadta a jelölést. Akkor?

    A DK időközben már jelezte, támogatja őt. Most úgy néz ki: mind az Együtt, mind az LMP és a Jobbik is indít itt saját egyéni jelöltet.

    https://makohirado.hu/2018/01/15/oket-inditjak-makoi-vasarhelyi-valasztokeruletben/

    Válasz
  4. Szilágyi Gábor

    március 3rd, 2018

    “…mert én pl. egy percet sem szeretnék élni olyan országban sem, amit sok kis Márky-Zay Péter vezet.”

    Bezony, jó, hogy ezt leírta. Én már kezdek kiábrándulni belőle. Tanult, okos ember, el fogja tudni vezetni a várost, de akkor is. Azt a migránsellenes szöveget, amit a tegnapi beiktatási beszédében lenyomott…Közgyűlési határozatban tiltaná meg migránsok betelepítését, és persze mindenki nyugodjon meg: mecsetépítés sem lesz.

    Gyakorlatilag ugyanazt a menekültellenes szöveget nyomja, mint a Fidesz. Már múlt vasárnapi győzelmi sajtótájékoztatóján is sokkal inkább ráerősített a félelemkeltés hangjaira, amikor arról beszélt, ő még azt az 1300 menekültet sem engedte volna be az országba, akiket állítólag(!) Orbán rejtve igen. Tehát azóta is, nem, hogy helyben csillapítaná a kormány menekültellenes hangulatkeltését, ehelyett jól felfogott érdekből, politikai haszonszerzésből még rá is erősít arra. A vérgőzös fidesz-féle szélsőjobbot egy másik, szalonszélsőjobbra fogunk leváltani? Ez vár az országra?

    Karácsony meg kimondta, jó a kerítés. Ennélfogva, ha netalántán még az Alaptörvényt is sikerülne majd eltörölni, azért az Orbán-rendszerből itt-ott kis darabok megmaradnának.

    Válasz
  5. proaktiv

    március 4th, 2018

    “RADIKÁLIS DEMOKRATÁK PROGRAMJA”

    Ilyen pártot és programot a Google nem ismer. Se ilyen nevû párt, se ilyen program a neten nem található.

    Válasz
    • abramovics

      március 4th, 2018

      proaktív!

      mit ne mondjak neked?

      beírod a google-be:

      radikális demokraták

      s kidobja első helyen az újhelyi féle kamut a radikális európai demokratákat – megjegyzem, még mielőtt ez a kis megélhetési politikuska megcsinálta volna ezt, én elküldtem neki is a
      .
      RADIKÁLIS DEMOKRATÁK PROGRAMJÁT
      .
      DE AKKOR A LÉNYEG!
      .
      második helyen találod a következőt:
      .
      https://kolozsvaros.com/2016/07/10/bemutatkozas-radikalis-demokratak/
      .
      ha tudsz olvasni, akkor fogj hozzá.
      kissé szerkesztetteék,
      .DE
      .
      alényeget nagyjából megtartották.
      amennyiben ez sem elég, jelezz, itt:
      elso.radikalis.demokratak@gmail.com
      s elküldöm neked két változatban is, OK?
      .
      .
      abramovics voltam, s vagyok

      Válasz
  6. Nyuszika

    március 4th, 2018

    Szerintem az egyik legnagyobb akadálya a jelenlegi rezsim eltakarításának ( mintahogyan többnyire korábban is a magyar történelem folyamán, más rezsimek esetében ) az, hogy a magyarok többségének világnézetével alapvetően nem összeegyeztethető egy demokratikus politikai, társadalmi berendezkedés alapvetése, hogy tudniillik minden embertársunk egyenlőnek született, egyikünk élete sem ér többet, vagy kevesebbet a másikénál. Valljuk be őszintén, hogy legtöben zsigeri undorral vagy gúnyos cinizmussal reagálunk ennek gondolatára is, mégoly “haladó liberálisok” is, nemhogy a tőlük jobbra állók. Legtöbben különféle determinista argumentumokkal igazolják az összes társadalmi különbséget – mit különbséget, szakadékot – igazságtalanságot, gyalázatot. A demokrácia eszméje viszont nem erről szól, hanem hogy minden hatalom, megváltoztatható, megkérdőjelezhető, a különféle elnyomások, szélsőséges vagyoni, szociális különbségek, nem valamiféle isteni eleve elrendeltségből, természeti ( genetikai… ) törvényszerűségből adódnak; hanem alapvetően abból, hogy mint emberi közösség, milyen játékszabályok szerint alakítjuk együttélésünket. Egy olyan szélsőséges szakadékokkal, egyenlőtlenségekkel megosztott társadalom, mint a magyarországi, ahol különösebb igény sincs ezen viszonyok megváltoztatására, nem lehet stabil demokráciát várni. Ezen viszonyok megváltoztatása a felsőbb osztályoknak – beleértve a “liberális”, “haladó” ( a nagybetűs “Nyugatot” csak majmoló ) középosztályt, értelmiséget – nem érdeke, az alsóbbakat pedig arra kondicionálják ( a tekintélyelvű gyemekkori neveléstől kezdve ), hogy mindez ” az élet rendje ” . Csak etnicista, rasszista, szociáldarwinista világmagyarázaokra ( ebbe éppúgy beleértve a zsidózást/cigányozást/iszlámozást, mint a “magyarok ilyenek” fordíott rasszizmusát ) futja, társadalmi jelenlségek differenciáltabb, osztályalapú megközelítése helyett. Tehát még ha valami csoda folytán a jelenlegi rezsim meg is bukna ( ami nem tűnik egyelőre valami túl valószínűnek, sokfelé tárgyalt, sokféle ok miatt ), nem kell túlzott várakozásokat táplálni az utána következőket illetően. Tehát ez esetben Bartus legutóbbi cikkének az utolsó előtti mondatában elhangzó figyelmeztetés különösen aktuális.

    Válasz
  7. joci

    március 5th, 2018

    Bartus Lászlónak van egy régi nagyon jó elemző írása: “Legitim az Orbán-rendszer 2014. április 6. vasárnap 23:15”. Van esélye hogy ez az írás minden változtatás nélkül újra megjelenhet 2018. április 15. dátummal is.

    Válasz
    • Amerikai Népszava

      március 5th, 2018

      Abszolút. Ez fog történni.

      Válasz
  8. Amanda

    március 6th, 2018

    Az “ellenzékről” és a magyar “értemiségről” azóta lehet tudni, hogy mennyit ér, mióta fél nap alatt elhatárolódott Dániel Pétertől.

    A kukába való az összes, a rothadt, vörös festékes kaszinótojás alá.

    Válasz

Szóljon hozzá

  • (nyilvánosan ez nem jelenik meg)