Szeretnénk tisztázni az Amerikai Népszava olvasói előtt az álláspontunkat az április 8-i választás előtt. Márcsak azért is, mert talán én vagyok a legrégebbi és legkövetkezetesebb képviselője a rendszer bojkottjának, és sokan kérnek mostanában tanácsot, mit tegyenek.

Hódmezővásárhely váratlanul behozott egy új tényezőt az eddigi helyzetbe: a népakaratot. A népakarat az, hogy az emberek nem akarnak ellenzéki pártokra szavazni, nem akarnak közülük választani, csak Orbán ellen akarnak szavazni. Mivel a népakarat minden hatalom forrása, a népakarat felülír mindent. A bojkottot is. De a helyzet nem ilyen egyszerű.

A népakarat abban az esetben érvényesülhetett volna, ha az ellenzéki pártok tudomásul veszik ezt, és félreállnak az útból. Lemondanak a pénzről, lemondanak arról, hogy a nép rájuk szavazzon. Ezt úgy tehették volna meg, ha minden körzetben “egy az egy ellen” felállást hoznak létre, és kiállítanak egyetlen ellenjelöltet Orbán jelöltjével szemben.

Ez az ellenjelölt bárki lehetett volna. Egy náthás beteg szamár is. Nem rá kérték volna a szavazatot, hanem Orbán ellen. Az elképzelés úgyis az volt, hogy első lépésben Orbánt megbuktatni, utána egy egyenlő és szabad választást tartani. Természetesen a Fidesz nélkül, hiszen a Fideszt az alkotmányos rend megbuktatásáért, a dkitatúráért, be kellene tiltani, mint az SZKP-t.

Ebben az esetben tiszta a képlet, és az ellenzék ezzel kilép az Orbán által írt forgatókönyv keretei közül. Ezzel részben megvalósul a rendszer bojkottja, másrészt helyet adtak volna arra, hogy a nép ítéletet mondjon az államot elfoglaló bűnszervezet fölött. Ez egy lehetőség lett volna arra, hogy a népakarat döntsön. Akár így, akár úgy, ez legitim döntési helyzet.

Ez lehetőség lett volna arra, hogy a nép békés úton fellázadjon, a lázadás egy szavazásba torkolljon, ne erőszakba. Mi egy ilyen népakaratot, lázadást tiszteletben tartottunk volna, és csak a jó édesanyjuk komfortzónájának telibe rakását kívánjuk azoknak a hazaáruló és becstelen ellenzéki pártoknak, leginkább az LMP-nek és a Jobbiknak, akik megakadályozták ezt. Nem mintha a többiek is mindent feláldoztak volna, de legalább igyekeztek.

Ezért különböző a felelősségük a népakaratot közösen megakadályozó ellenzéki pártoknak, de mindenképpen megbocsáthatatlan, amit tettek. Azt mindenki elmondta, hogy nem lesz soha többé még egyszer ilyen lehetőség, mert Orbán nem teszi ki magát soha többé ilyen helyzetnek. A vágógáboroknak, szélbernadetteknek meg a jó édesanyjuk komfortzónáját.

Azzal, hogy az ellenzék nem volt hajlandó visszalépni, és a népakaratnak teret engedni, egycsapásra minden visszaállt az eredeti mederbe: Orbán választási forgatókönyve lépett újra érvénybe, ami egyrészt a Fidesz mindenkori kétharmados győzelmét jelenti, ami most sem lesz másképp. Ez egyben azt is jelenti, hogy a választás nem egy népi lázadás lesz, hanem az Orbán-rendszert legitimáló aktus.

Április 8-án éjjel a választás győztese a következő beszédet fogja elmondani: “Jó estét magyarok! Magyarország választott, és Magyarország döntött. A magyarok nem akarnak bevándorlóország lenni, hanem azt akarják, hogy Magyarország továbbra is maradjon a magyaroké. A magyar nép felkelt Brüsszel ellen, az ENSZ ellen, és a liberális globalisták ellen, és minden idegen támadás ellenére nemet mondott a gyarmatosításra és az idegen megszállásra.”

Majd úgy folytatódik: “Soros György és ügynökei Magyarországon és szerte a világban, a külföldi sajtóban, mindent megtettek azért, hogy a magyar néptől elvegyék a szabadságot és az önrendelkezés jogát. Világméretű erők mozdultak meg, hogy eltapossanak minket, magyarokat, a zsoldosaik minden erőt bevetettek, hogy megállítsanak bennünket. De a szabadságszerető magyar nép nem hagyta magát, ezért a választáson újra kétharmados parlamenti többséggel választotta meg a Fidesz-KDNP pártszövetséget. Folytatjuk és befejezzük, amit elkezdtünk, erre kaptunk demokratikus felhatalmazást a választóktól.”

Ezen már csak az változtatna, ha valaki akkorát billentene az önző ellenzéki pártok hátsó felébe, hogy kirepüljenek a komfortzónájukból és a náci identitásukból, és állítanának csak egy ellenfelet Orbán jelöltjével szemben. Ha ezt nem teszik meg, nincs esély, mert akkor az Orbán által felállított csapda működik. Az ellenzék pedig megakadályozta, hogy a népakarat kifejezésre juthasson, és a nép leváltsa Orbánt.

A kérdés az, mit lehet most tenni. Aki a bojkott híve volt eddig is, de a hódmezővásárhelyi népakarat láttán egy választásban kifejeződő népi lázadásban részt vett volna, mit tegyen? A mi elveink szerint Orbán rendszere törvénytelen és illegitim. A választások illegitimek és törvénytelenek. Önmagukban sem egyenlőek, és az egész egy nagy csalás. A választások valódi funkciója Orbán hamis legitimációja, és az álellenzék egymás közti pénzelosztása.

Ezért mi nem támogatunk az Orbán-rendszer forgatókönyve szerinti választást. Mi nem legitimáljuk az Orbán-rendszert. Ugyanakkor tiszteletben tartjuk továbbra is a népakaratot. Tiszteletben tartjuk, ha valaki nem a kollaboráns ellenzékre, hanem csak Orbán ellen akar szavazni. És ez utóbbiról nem is beszélünk le senkit, mert azt nem tartjuk sem a rendszer legitimációjának, sem lelki korupciónak és megalkuvásnak. Még egyszer: ha Orbán ellen lázad, és ezt nyilvánítja ki.

Ezért mi azt tanácsoljuk, hogy ahol vannak visszalépések, és egy az egy ellen felállásban lehet Orbán ellen szavazni, ott menjen el mindenki, és szavazzon Orbán ellen. Mutassák meg az emberek, hogy ahol nem Orbán szisztémája működik, ott közutálatnak örvend, és csalás nélkül (az ellenzéki pártok ellenérdekeltté tétele is az) nem győzhetne, hanem a nép elkergetné. A népakaratot akkor se fogjuk vissza, ha korlátozott. Ne legyen hiábavaló azok tisztessége, áldozata, akik mindent megtettek azért, hogy a nép nemet mondjon Orbánra.

Ahol az ellenzék keresztbe feküdt, ahol nem léptek vissza, ahol Orbán forgatókönyve szerint zajlik a választás, ott ne szavazzanak, bojkottálják a rendszert is, az ellenzéket is, ott rohadjanak meg a pénzért a hazát eladó álellenzéki kollaboráns hazaárulók. Senki, de senki ne szavazzon rájuk. A választás már úgyis eldőlt, nem a szavazók, hanem az ellenzék önzése miatt. Nem érdemlik meg a szavazatot és a Júdás-pénzt. Rájuk ne szavazzon senki.

Ahol van legesélyesebb jelölt és viszaléptek a javára, ahol lehet Orbán ellen, egy az egy ellen, és nem az ellenzékre szavazni, ott el kell menni szavazni (az esélytelenek és a kamu-pártok nem számítanak, azokat majd egyszer el kell számoltatni). Ahol a választás csak az Orbánnak és aljas rendszerének való behódolást, legitimációt jelenti, ahol az ellenzékre kell szavazni, közülük választani, hogy ki mennyi pénzt kapjon, ott bojkott. Az maga a NER.

Miután pedig Orbán bejelenti a győzelmét, újra vissza kell térni a rendszer bojkottjához. Nem szabad tovább asszisztálni ehhez a bűnszervezethez. Több hasonló választás nem lesz, még ezért is elégtételt vesz a felcsúti kis Hitler. Az ellenzék elintézte, ne felejtse el senki Szél Bernadett és társai komfortzónáját, hogy a megmaradt szabad sajtót és civil szervezetek ellen beinduljon a lefejezés. Orbán kicseréli őket a sajátjaira.

2018 fordulópont lesz. Orbán maga bizonyítja be, hogy nincs Orbán-modell, nem lehet a diktatúrát a demokratikus díszletek között észrevétlenül működtetni. A diktatúra diktatúra, és előbb-utóbb kénytelen nyílt önkényuralommá válni. Ez nem jelenti azt, hogy erőszakot alkalmaz, ha nem muszáj, de megszünteti a szabadság maradék szigeteit. Soros-ügynök lesz mindenki, aki nem fideszes.

A bevándorlás támogatása bűncselekmény lesz, és mindenki, aki a magyar történelem legmocskosabb bűnszervezete, a Fidesz ellen van, az a bevándorlás támogatójává lesz. Elmebetegek kezében van az ország, orwell-i állapotok uralkodnak már most. A józan ész elveszett, a populista propaganda, az orosz titkosszolgálat, az állami fake-news, a náci propaganda és a gyűlölet győzött. Azért, mert a politikai ellenzék felelőtlen hazaáruló volt.

Hódmezővásárhely negatívuma, hogy azt a hazug látszatot adta, mintha le lehetne Orbánt váltani. Demokratikusan leváltani nem lehet, csak elsöpörni lehet. Erre lett volna lehetőség egy “fülkeforradalom”, ha a népakarat, a lázadás ebben békés úton valósul meg. Április 8-a után tényleg az Isten legyen irgalmas ehhez az országhoz. Akik pedig a történelmi szerepet nem ismerték fel, és megakadályozták ezt a békés lázadást, a történelem szemétdombjára kerülnek. Ott a helyük.







28 hozzászólás : Bartus László: Választás előtti "szózat" az AN olvasóihoz

  1. Buksi Kiszökött

    április 5th, 2018

    Rejtővel szólva: “Uraim, elvesztünk. Lehet rágyújtani.”
    Az én esetemben ez annyit jelentene, hogy nekiállok csomagolni – bár nem szükséges. Szerencsére bármikor útnak indulhatok. (Ha eltekintek attól, hogy nem akarom anyámat magára hagyni. Amúgy már régen nem lennék az országban.)
    Maradok továbbra is lelkes olvasótok.

    Válasz
  2. Nyuszika

    április 5th, 2018

    Tisztelt Bartus úr!

    Csak egy ( ezek szerint sajnos teoretikus ) kérdés: ha tényleg minden választókerületben létrejönne az “egy az egy ellen “, azaz orbánista vs. anti-orbánista felállás, akkor valóban meg lehetne nyerni a választást ( a fidesznáci rezsim által létrehozott ismert keretek között: voksok mandátummá konvertálásának “sajátos” rendszere, fidesznáci kézben lévő választási bizottságok, bíróságok – röviden a hatalmi ágak szétválasztásának hiánya ) ? Vagy “csak” egy szimbolikus protestről lenne szó ( ami persze több mint a semmi, “csak” a hogyan tovább a kérdés )…?

    Köszönettel:
    egy régi olvasó

    Válasz
  3. Nyuszika

    április 5th, 2018

    Tisztelt Bartus úr!

    Csak egy ( ezek szerint sajnos teoretikus ) kérdés: ha tényleg minden választókerületben létrejönne az “egy az egy ellen “, azaz orbánista vs. anti-orbánista jelölt felállás, akkor valóban meg lehetne nyerni a választást ( a fidesznáci rezsim által létrehozott ismert keretek között: voksok mandátummá konvertálásának “sajátos” rendszere, fidesznáci kézben lévő választási bizottságok, bíróságok – röviden a hatalmi ágak szétválasztásának hiánya ) ? Vagy “csak” egy szimbolikus protestről lenne szó ( ami persze több mint a semmi, “csak” a hogyan tovább a kérdés )…?

    Köszönettel:
    egy régi olvasó

    Válasz
  4. Nyuszika

    április 5th, 2018

    Tisztelt Bartus úr!

    Csak egy ( ezek szerint sajnos teoretikus ) kérdés: ha tényleg minden választókerületben létrejönne az “egy az egy ellen “, azaz orbánista vs. anti-orbánista felállás, akkor valóban meg lehetne nyerni a választást ( a fidesznáci rezsim által létrehozott ismert keretek között: voksok mandátummá konvertálásának “sajátos” rendszere, fidesznáci kézben lévő választási bizottságok, bíróságok – röviden a hatalmi ágak szétválasztásának hiánya ) ? Vagy “csak” egy szimbolikus protestről lenne szó ( ami persze több mint a semmi, “csak” a hogyan tovább a kérdés )…?

    Köszönettel:
    egy régi olvasó

    Válasz
  5. Nyuszika

    április 5th, 2018

    Tisztelt Bartus úr!

    Csak egy ( ezek szerint sajnos teoretikus ) kérdés: ha tényleg minden választókerületben létrejönne az “egy az egy ellen “, azaz orbánista vs. anti-orbánista felállás, akkor valóban meg lehetne nyerni a választást ( a fidesznáci rezsim által létrehozott ismert keretek között: voksok mandátummá konvertálásának “sajátos” rendszere, fidesznáci kézben lévő választási bizottságok, bíróságok – röviden a hatalmi ágak szétválasztásának hiánya ) ? Vagy “csak” egy szimbolikus protestről lenne szó ( ami persze több mint a semmi, “csak” a hogyan tovább a kérdés )…?

    Válasz
  6. Honjo

    április 5th, 2018

    Békés lázadás? Nem hiszem hogy újabb választást kéne kiírni ha ezt megnyerik. Az egy nagy potenciál lenne a fidesz pártállam züllött figurának hogy visszatérjenek ugyanis közbe leköteleztek maguknak egy csomó embert: ügyvédek, táblabírók, járások, céges haverok. Plusz ne feledjük, hogy az összes nagyváros (le a közös képviselői szintig!!) ÖVÉK. Lefeküdtek a munkaadóknak, visszajött a félfeudàlis basa rendszer. Ehhez képest a labanc virtschaft egy haladó valami.
    Nem hiszem hogy békés làzadás útján átadják a hatalmat. Csak egy példa: nálunk a közös képviselő fideszes, visszamenőleg felemelte saját fizetését. Szólt valaki? Nem. A közgyűlés én szó sem esett róla! Az egyetlen demokrata, a Páneurópai Piknik volt szervezője lelécelt. Merthogy ő szélmalom ellen harcolt.
    Egy vak, vad fanatikus hit van itt, amiben mindenki el van varázsolva. Aki nem, az ellenség, és könnyedén rá lehet ütni bármely régi bűnt vagy mondatát. 🙁
    Példa: Orbán maga 1 millió bevándorlót akart. Emlékszik rá valaki? Ha előhozom annyit mondanak:
    Ez egy fake news.
    Egyszerű nem? 🙁

    Válasz
    • Amanda

      április 6th, 2018

      Ha az új választás előtt beiktatnak egy főügyészt, vagy csatlakoznak az Európai ügyészséghez, akkor nem lesz Fidesz. Örasz lesz. Öreg Rabok Szövetsége.

      Válasz
  7. Pityi Palkó

    április 5th, 2018

    Szomorú, de a tény az, hogy az ellenzéki pártok hiúsága eltemette azt a kis reményt is ami a Hódmezővásárhelyi választások után egy pillanatra fellobbant.

    Válasz
  8. Ádám

    április 5th, 2018

    Kedves Laci!

    Ez az ellenzék – néhány elszigetelt bozótharcost leszámítva – korrupt, gyáva, ostoba és kicsinyes politikusokból áll. Rengeteg idejük volt arra, hogy elmagyarázzák az embereknek a bojkott szükségességét, valamint az abból logikusan következő passzív ellenállás hatékonyságát (és lelkileg is felemelő erejét).

    Ez az út egyben azt is garantálta volna, hogy Orbán és bűntársai először is az alkotmányos rend megdöntéséért álljanak bíróság elé, és több száz évre elvette volna minden diktátoraspiráns kedvét attól, hogy a demokrácia szabályait félresöpörve megpróbálja maga alá gyűrni az országot.

    De még a bojkott elutasításával sem volt veszve minden – ha az ellenzéki pártok Hódmezővásárhely után bejelentik, hogy egy egységes tömbbé összeállva megalakítják az Alkotmányos Platformot, amely győzelme esetén:

    – visszaállítja az 1989-es Alkotmányt,
    – bíróság elé állítja az alkotmányos bűnözőket,
    – bíróság elé állítja az EU-s pénzekkel csaló maffiózókat,
    – betiltja a FIDESZ-t és a KDNP-t,
    – igazságos választási rendszert dolgoz ki,
    – majd valóban demokratikus választásokat ír ki,

    akkor valószínűleg minden korábbi rekordot megdöntött volna az április nyolcadikai részvétel az urnáknál, és az Orbán-család valamennyi tagja már a hivatalos eredményhirdetés előtt az Azerbajdzsán felé tartó gépén rágná a körmét. Másfél évnyi átmeneti (válság)kormányzást kellett volna csak kibírniuk azoknak, akik éppen most segítenek betonba önteni a NER-t.

    Több eszköz is volt az ellenzéki pártok kezében arra, hogy visszagörgessék Magyarországot a demokratikus oldalra; a mostani bénázásuknak-jellemtelenségüknek köszönhetően Orbán 75 éves koráig fog uralkodni.

    Válasz
    • Amerikai Népszava

      április 6th, 2018

      Kedves Ádám, egyetértek. Laci

      Válasz
    • Amanda

      április 6th, 2018

      Egyébként, bármekkora köcsög Sólyom, bizonyos körökben, ha máshol nem, a jobb- és az agyhalott oldalon van tekintélye.

      Ha másban nem, abban szinte biztosan segített volna, hogy az 1999-es Alkotmány aktiválódjon. Mert az az ő műve volt. Akkor jött rá, hogy mennyit ér a Fidesznek, amikor az a kukába hullott.

      Azért ha egy volt alkotmánybírósági elnök és volt köztársasági elnök elmagyarázza, hogy mi a puccs, annak lehet valami hatása. Rám nem hat, hogy kinek milyen titulusa van vagy volt, de az emberek többségére igen.

      Sólyom többször is jelét adta, hogy bár élesen nem kritizálta a Fideszt, nem nevezte diktatúrának, a maga módján elég hamar kritizálni kezdte a rendszert. Tehát akár segíthetett volna is. És ezzel törlesztett volna a felelősségéért.

      Hogy ez láthatólag senkinek nem jutott eszébe “baloldalon”, az az ő értelmi szintjükről állít ki bizonyítványt.

      Válasz
  9. Avi

    április 6th, 2018

    “Példa: Orbán maga 1 millió bevándorlót akart. Emlékszik rá valaki? ”
    Persze. Meg is csinálta, mert egymillió újmagyarnak adtak állampolgárságot és szavazati jogot, hogy rájuk szavazzanak.

    Válasz
  10. amaurote

    április 6th, 2018

    teszt

    Válasz
  11. amaurote

    április 6th, 2018

    addig olvastam el, hogy népakarat történt amikor vásárhelyen győzött az ellenzék. a fideszre 40% szavazott, szóval népakaratnak ne nevezzünk már 60%-ot. a 40% is a néphez tartozik.
    orbán is ilyeneket mond folyton mintha ő lenne a népakarat.
    szóval ezek rossz érvek, rossz kommunikáció!

    Válasz
    • Amanda

      április 6th, 2018

      Sajnos ezzel nehéz vitatkozni. Az ország kb. fele fideszes.

      Válasz
  12. Amanda

    április 6th, 2018

    Én az LMP szerepét az összefogás megakadályozásában nagyságrendileg nagyobbnak és rosszabbnak látom, mint a Jobbikét.

    Bizonyos módon mindig értelmetlen azon töprengeni, “mi lett volna, ha”. Nem tudjuk, mi lett volna. Mégis, azt hiszem, hogy az az LMP nem létezne, vagy nem erőltette volna azt, hogy látványosan üljön le egy asztalhoz az összes párt (amiről előre leírtam, hogy ez 100% lehetlen, és az is a célja, hogy ne legyen összefogás), akkor elképzelhető, hogy a Jobbik arcvesztés nélkül tudott volna a színfalak mögött megállapodni velük.

    Lássuk be, a Jobbiknak lenne a legnagyobb probléma megalkudni például a DK-val.

    De nem a Jobbik volt, aki üzengetett a sajtóban. Nem a Jobbik mocskolta és sározta a többit, és hazudozott össze-vissza. Az elejétől fogva megmondták, hogy nekik ez nem megy, és nem dobálták a sarat, ellentétben a szellemi és morális fertő LMP-vel.

    Mind az MSZP, mind a DK ilyeneket mondott: “Mi nem szeretnénk, hogy a szavazóink a Jobbikra szavazzanak, de nem is tilthatjuk meg nekik.”

    Kb. ezt mondta, ha jól emlékszem, Hiller is, és Gyurcsány is.

    Ez a ritka alkalom, amikor Gyurcsányról valami pozitívat írok. A Jobbik és a “ballibek” koordinálását szerintem sehogy máshogy nem lehetett volna összehozni, csak ilyen népmesei módon, meg is engedjük és nem is.

    Én kinézem Vonából és Simicskából, hogy ebben partnerek lettek volna.

    De mivel a Szélbaszott Ribanc folyamatosan vinnyogott, hogy márpedig Gyurcsánynak és Vonának egy asztalnál ülve kell félszáraz pogácsát ennie, különben ő háromszor leszopja Orbánt és Röfit felváltva, disznóólban térdelve, ez a “Jobbik-többiek-sunnyogva-összefog” hajó elúszott.

    Nem azt mondom, hogy sikerült volna, hanem azt, hogy lett volna rá esély. A DK-ban és az MSZP-ben megvolt rá a hajlandóság és meglepő módon az ész is, hogy rájöjjenek, mit kell mondani. A Jobbik meg nem mocskolt.

    Válasz
  13. Amanda

    április 6th, 2018

    Amit Szél művelt, annak az az eredménye, hogy ha bármilyen kimondatlan módon a Jobbik belemegy a koordinációba, az úgy nézett volna ki, mintha Gyurcsány és Vona egy melegparty-n lefekszik egymással, és az erről készült videót feltöltik a youtube-ra.

    Nekem az első pillanattól az volt a véleményem, hogy amit Szél művelt, az összefogás szándékos megakadályozása. Nem az LMP és a többiek között, hanem mindenki között. Ehhez képest az is csoda, ami végül összejött. (A Momentum se lépkedett vissza.)

    Értelmes pártvezetők tudnak úgy is tárgyalni egymással, hogy azt nem jelentik be a sajtóban. Létezik olyan, hogy telefon, meg autó. Nem csak pártszékházban lehet tárgyalni.

    Én nem tudom, hogy mit tett volna a Jobbik, ha lett volna rá esély. Azt tudom, hogy nem volt.

    Szerintem erről ordít, hogy szándékos, előre kiszámolt művelet volt Szél. Elképzelhető, hogy ez volt a jelen kampány legértelmesebb húzása a Habony-művektől.

    Válasz
  14. Amanda

    április 6th, 2018

    BREAKING NEWS:

    Gyurcsány Ferenc villáminterjút adott a HVG-nek, és azt mondta, hogy amit az Amerikai Népszava hét éve a “választásokról” és az “ellenzékről” ír, annak minden szava igaz. Közvetett módon azt is elmondta, kizárólag a pénz miatt ülnek a partlamentben. Nem csak megdönteni nem akarják Orbán rendszerét, de lehetővé tenni sem akarják ezt.

    http://hvg.hu/itthon/20180406_Gyurcsany_elcsabitotta_Lendvait_Karacsonyek_buliznak__kampanyt_zar_az_ellenzek/2?isPrintView=False&liveReportItemId=0&isPreview=False&ver=1

    “Ha el is csalja a kormány a választást, a DK nem adja fel”

    “Nem adják fel, hiába lesz elcsalva a választás – zárja a beszédét.”

    “Nem a következő két napban fogják megnyerni a választást”

    “Megcselekedtük, amit megkövetelt a haza – így emlékszik vissza arra Gyurcsány Ferenc, hogy hét éve egy hasonló sátorban alapították a DK-t, mint ahol most a kampányzárót tartják. ‘Miért ne lehetne normálisnak lenni Orbánnal szemben?’ – kérdi. A haza szabadság és együttműködés nélkül börtön lesz. ‘Ezért vagyunk most is itt, mert a munka nincs befejezve.’ A választást nem a következő két napban fogják megnyerni, hanem akkor, amikor megmutatják, nem engedik, hogy elhagyja őket a hit és az erő.”

    Köszönjük, Feri.

    De jó, hogy eljöttem a Kurvaországodból. Rosszabb és álnokabb vagy, mint Orbán.

    Válasz
  15. Szilágyi Gábor

    április 6th, 2018

    “Ez lehetőség lett volna arra, hogy a nép békés úton fellázadjon, a lázadás egy szavazásba torkolljon, ne erőszakba.”

    Lázadni az utcán szoktak. A világtörténelem nem ismer olyan esetet, hogy egy diktatórikus rezsimet a saját maga által rendezett (kirakat)választásokon buktassanak meg. De majd mi magyarok faszán megmutatjuk…Az utcai tüntetések azonban nem föltétlenül torkollnak erőszakba, népfelkelésbe. Itthon sem fajulna el törvényszerűen odáig a helyzet. És ugye még ott a passzív ellenállás, a bojkott, bár véleményem szerint az még önmagában nem elegendő. Ki kell menni az utcára ordítani, tudtára kell adni országnak-világnak, hogy ebből elég volt. Nem ezreknek, nem tízezreknek, hanem száz és százezreknek egyidejűleg.

    Valahogy Szlovákiában tudták az emberek, mi a dolguk. Nem kellettek ehhez az ellenzéki pártok sem. Szinte még harmatfriss példával szolgáltat nekünk egy velünk szomszédos ország, de nem értjük meg az üzenetét. Mi a csaló választásra készülünk.

    Igenis azt állítom, hogy bármennyire is diktatórikus és eszement az orbáni rezsim, megfelelő tiltakozás, engesztelhetetlen ellenállás láttán egy csomó ügyben és persze a megfelelő időben meghátrálásra lehetett volna őket kényszeríteni. Akkor például ma is Alkotmányunk lenne és a választási rendszer is maradt volna a régiben. Gyávánk voltunk. Kényelmesek.
    Múltkor beidéztem Mikszáth Kálmántól egy mondást. Annak a faszinak nagyon igaza volt, pedig akkor hol voltak még a XX. századi diktatúrák, hol volt a NER?! Passzol Kertész Ákos ama állításával, amiért neki el kellett hagynia hazáját.

    Én meg most azt mondom: gyáva népnek nincs hazája.

    Felnőtt ember vagyok, nincs szükségem tanácsra. Nem megyek el szavazni. Akkor sem mennék, ha megvalósulna az “egy az egy ellen” felállás. Az sem jelentene automatikus ellenzéki győzelmet, csak az esélyét növelné meg, ami igaz. Szeretem a tiszta dolgokat, ezért ebben én nem veszek részt, így az én lelkiismeretem tiszta marad.

    Amennyiben vasárnap késő estére bebizonyosodna, hogy tévedtem, és még ez az ellenzéki fél összefogás is sikerre vezetett (esélye a zérushoz közelít), akkor sem fogom nagyon kellemetlenül érezni magam. Nem fogom köpködni magamat, hogy kimaradtam a magyarok világraszóló történelemcsinálásából.

    Válasz
    • Amanda

      április 7th, 2018

      Igazad van. Sőt, nem biztos, hogy kellett volna bojkott és sztrájk.

      Orbán megijedt a diáktüntetésektől.

      Felmerül a kérdés, miért azoktól ijedt meg.

      Egyszerű. Mert azokat nem az “ellenzék” szervezte. Ha ebben bárki kételkedik, bebizonyítom. Mikor hátrált meg Orbán egy tüntetéstől?

      Netadó.

      Ki szervezte?

      Nem az ellenzék.

      Orbán egy riadt kis pöcs, akit az ellenzéke tart életben.

      Gyurcsány el is mondta a kampányzárón, hogy nem nyerni akarnak, hanem képviselők maradni, és tisztességesek és kedvesek lenni Orbánnal. Ez a cél.

      PS: szerintem jogi értelemben Orbán “választásokon” való leváltása rosszabb lenne, mint ha marad, és ez most nem az ellenzék miatt van (miattuk is persze). Hanem mert az lenne a végső kijelentése annak, hogy a rendszere jogállam és demokrácia volt.

      Válasz
      • Amanda

        április 7th, 2018

        Az “ellenzéke”, aki minden “tüntetés” végén megkéri a részvevőket, hogy vonuljanak szépen, csendben haza, és szopjanak újabb négy évet.

        Válasz
  16. Ede bácsi

    április 8th, 2018

    2018.04.08. 23:45
    Ennyi. Náci nép lettünk. Már megint. Teleki főbe lőtte magát. Egy nép ezt úgy nem teheti meg. Más mód is van erre … Oszt jó napot! Isten veled, kultúra, isten veled Európa!
    Szégyen, szégyen, szégyen …

    Válasz
    • Amanda

      április 8th, 2018

      Én viszont büszke vagyok rá, hogy nem csak Magyarországról költöztem el, hanem az EU-ból is.

      Ez már réges-rég nem a magyarokra nézve égő, hanem az egész Unióra.

      Válasz
  17. Amanda

    április 8th, 2018

    ÉÉÉÉÉÉÉSSS IIIIIIIGEN!!!

    Győzelem!

    Gratulálok minden résztvevőnek. Ragyogó volt!

    Rekord részvétel, rekord legitimáció, bravó!!!

    Válasz
  18. Amanda

    április 8th, 2018

    Együtt vezetése lemondott
    MSZP vezetése lemondott
    Vona lemondott

    Szél bernadett nem mondott le

    Gyurcsány szerintem azon gondolkodik, mivé léptesse magát elő
    Meg is érdemli. Feri segítsége nélkül azért nem biztos, hogy meglett volna a kétharmad

    Válasz

Szóljon hozzá

  • (nyilvánosan ez nem jelenik meg)