/

Az ATV-ben a Hit Gyülekezete manipulálta a "Soros-tervről" szóló szavazást

10 perc olvasási idő
4

A varoskurir.hu a Hit Gyülekezetének nyújtott csaknem egymilliárd forintos állami adomány kapcsán idézte fel, hogy egy hónapja a Hit Gyülekezete a tagok mozgósításával hamisította meg a Heti Naplóban a “Soros-terv”-ről szóló szavazás végeredményét.

Sváby András műsorának kérdése az volt, hogy “Ön szerint létezik a Soros-terv?” A hírportál szerint a szavazás november 23-án indult a Facebookon. Pár nap elteltével a többség szavazata az volt, hogy nem létezik Soros-terv. Ez egy november 25-én délután született hozzászólásból derült ki: „A szavazás jelenlegi állása: 92% nem és 8% igen! Nem kimondottan hisznek az emberek a kormány propagandájának!”

Ezt megerősítette Sváby az ATV online cikkében is, ahol azt mondta: “Egy nappal korábban még 92-8 százalék volt az arány a nemmel szavazók javára, vagyis akik úgy gondolják, hogy nincs Soros-terv. Aztán fej-fej mellett állt a szavazás, ilyen szoros küzdelem még soha nem volt” – tette hozzá. Sváby úgy tesz, mintha egy ilyen arány magától változna meg.

A portál szerint a napi.hu újságírójához eljuttatta valaki azt az sms-t, amelyet a Hit Gyülekezete juttatott el a tagjaihoz, és amelyben ez állt: „Nagyon fontos a ma esti szavazás, szavazzatok igennel!” A felhívás nem maradt eredménytelen, a központi utasításra szervezetten szavazó gyülekezeti tagok megfordították a végeredményt:

A meghamisított végeredmény

Eszerint a “nem” szavazatok 92-8 százalékos arányát mesterségesen megfordították, az “igen” szavazat győzött 53-47 százalékos arányban. Ez egy nyílt csalás, a közvélemény manipulálása, egy felmérés meghamisítása. A történteket súlyosbítja, ha mindezt az ATV tulajdonosa, Németh Sándor tudtával vagy utasítására tették. Ennyi erővel kézzel is pörgethették volna az “igen” szavazatokat. Ennyi ilyen csalás után Amerikában megbukik egy csatorna.

Ez azt jelenti, hogy a kormánypropaganda támogatása érdekében az “ellenzéki” ATV képes meghamisítani az általa mért közvéleményt, azzal a céllal, hogy a “Soros-terv” hazugságát igazolja és megtévessze saját nézőit. Ez a legdurvább visszaélés, amelyet egy médium a nyilvánossággal és a nézőivel szemben elkövethet.

Ehhez képest meglepő az Orbán-kormányt támogató, de “ellenzéki” TV-ben dolgozó Sváby András véleménye. Az esetről a Facebook oldalán ezt írta: “Tudom, terjengenek hírek, hogy mozgósítások voltak minden oldalon, de ez pont azt jelzi, hogy megkerülhetetlen műsor a Heti Napló. Engem nem zavar, sőt.”

Az arány is azt mutatja, hogy a másik oldalon semmiféle mozgósítás nem volt, ilyen aljas manipulácóra nem mindenki képes. Sváby András tehát nem jött zavarba a szeme előtt zajló csalás láttán, zavarba talán csak attól jönne, ha be kellene bizonyítania, hogy a másik oldalon is volt mozgósítás, vagy bármilyen nyomát fel kellene mutatnia, hogy az “igen” oldalon bárki manipulálni próbálta volna a közvélemény felmérését.

Sváby András még becsületes és szakmailag korrekt újságíró volt az egykori TV2-ben, ahol a Naplót vezette. Ilyen csalást nyilvánvalóan nem fogadott volna el, ennél kisebb ügyekben is ragaszkodott a korrektséghez. Miután a szerepét tekintve is egy csaló csatornán hajlandó dolgozni, már semmi meglepő nincs abban, hogy az ATV honlapján politikai pártokra keni a beavatkozást. Ez azért durva, mert képes pártokat meggyanúsítani, hogy a tulajdonost felmentse.

Sváby András az ATV honlapján ezt mondta: “Ha volt mozgósítás a pártok részéről, annak kifejezetten örülök, hiszen ez azt jelenti, hogy a politikusoknak is megkerülhetetlenül fontos a műsor.” Ezzel a szakmai múlttal a háttérben Sváby nem hiheti azt, hogy ebből egy szó is igaz. Ezek a mai ellenzéki pártok nem mozgósítanak senkit ilyen szavazásra. Senki nem olyan tisztességtelen az ellenzékben, hogy manipulálni próbáljon egy ilyen felmérést.

Mozgósítás nem a pártok részéről, hanem kizárólag a Hit Gyülekezete részéről történt, amelynek tulajdonosa odáig süllyedt, hogy saját televíziója felmérését hamisítsa meg annak érdekében, hogy egy kormányzati gyűlöletkampányt támogasson. Egy antiszemita szélsőjobboldali gyűlöletkampányt, ráadásul. Becsapva saját nézőit. Ennél lejjebb nincs.

Ha Sváby-t ezzel az információval “becsapták”, akkor valamiért könnyebb volt számára eljátszani a “hülyét”, mert abban mindenki biztos lehet, hogy Sváby ennyire nem “hülye”, hogy ezt ellhiggye, és ennyi idő alatt ne vegye észre, hogy hol van. Sváby András Orbán-hívők televíziójában próbálja eljátszani az ellenzékit, a korrekt újságírót, mintha ő közénk tartozna, akik nem adták el magukat senkinek, és becsületesen viszonyulnak a NER-hez.

Ez az egyetlen eset is mutatja, mi zajlik az ATV-ben, milyen manipulációt szolgál az ATV, és ez nem azóta van, hogy milliárdokat kap a tulajdonos az Orbán rezsimtől, hanem 2010-től, kezdettől fogva így van, amióta Németh Sándor Orbán kérésére legyilkolta az MDF-et, és cserébe egyházi státuszt kapott az azzal járó kedvezményekkel együtt. Németh Sándor azzal a szöveggel szúrta hátba az MDF-t, és állt ki a párt mögül, hogy “befejezik a politikai tevékenységet”. Ehelyett az történt, hogy a várható győztes, a Fidesz mellé állt.

Azóta pedig a teljes ideológiai azonosulás is megtörtént. Hogy ehhez egykor tisztességes újságírók akármennyiért is asszisztálnak, és a nevüket adják, az nemcsak a korról szól, és arról, mivé képes tenni embereket egy ilyen drámai politikai helyzet, hanem róluk is. Nem prostituálódik mindenki még egy ilyen helyzetben sem.







Amerikai Népszava Opinion

Az Amerikai Népszava szerkesztőségi cikke. Az írás az Amerikai Népszava véleményét és álláspontját tükrözi.

Előző cikk

Lovakat fognak kisvárdai termálvízben rehabilitálni 2,2 milliárdból

Következő cikk

Az ATV tulajdonosa már a holland szélsőjobb vezérével pózol