/

Mikor veszítette el a függetlenségét az Index, ha évente elveszíti?

Az Index.hu “Veszélyben” fokozatra állította saját függetlenségi barométerét, azt követően, hogy egy javsalat szerint külső beszállítók kezébe szerveznék ki a rovatokat. Dull Szabolcs főszerkesztőt pedig kitették a lap igazgatóságából. A kialakult helyzettel szemben az újságírók tiltakoznak, a főszerkesztő cikket írt, amelynek felvezetője

/

Kertész Ákos: Igenis, a magyar genetikusan alattvaló

Csaknem tíz éve annak, hogy Kertész Ákos író az Amerikai Népszavában leírta híres mondatát: “A magyar genetikusan alattvaló!” A szélsőjobboldal (beleértve a Fideszt) azonnal felkapta és kiforgatta a mondat jelentését. A “genetikus” szónak a “genetikai” jelentést adva, fajelméletet kreáltak belőle. A magyar

/

Varga Judit szerint Nyugaton liberális véleménydiktatúra van, Magyarországon pedig sajtószabadság

A dekázó “igazságügyi” miniszter a Die Weltben publikált hazugságözönéről is beszélt a Magyar Nemzet nevű kormányszócsőnek adott interjújában, amelyben azt mondta, hogy “a koronavírus-törvény kiállja a jogállamiság próbáját, és az élet azt bizonyítja, hogy nincs veszélyben a sajtószabadság Magyarországon”. Saját irományának jelentőségét

Az osztrákok röhögnek a magyarokon Orbán miatt

Az osztrák ORF 1 televíziós csatornán Peter Klien figurázta ki Orbán illiberális rendszerét a Gute Nacht Österreich című műsorában. A 16 perces összeállítás csak kívülről nézve nevetséges, valójában véresen komoly, de európai polgárok Orbán rendszerén és az Orbán-rendszert eltűrő, sőt támogató magyarokon

/

Újabb brutális támadás a sajtószabadság ellen

Orbán átlátszó módon képes megtéveszteni értelmesnek látszó embereket, hogy nem géppisztolyos rendőrök törnek be a független lapok szerkesztőségébe, hanem adminisztratív eszközökkel végzi ki őket. Ezért némelyek elhiszik, hogy ez demokrácia és nem diktatúra. Ahol nem szabad a sajtó, az nem demokrácia. Márpedig

/

A köztévé nem közszolgálat, hanem pártszolgálat

A DK politikusai elmentek az MTVA székházába, miután a bíróság elsőfokon törvénytelennek ítélte, hogy tavaly decemberben kidobták az ellenzéki képviselőket az épületből, és nem engedték elmondani a rabszolgatörvénnyel kapcsolatos közleményüket. Az ítlet után Varjú László ugyn megígérte, hogy “Közmédia! Hamarosan újra nálatok!”,

Bartus László: Az álsajtónál jobb, ha semmi nincs

Felmondott a 168 Óra főszerkesztője és két helyettese. A közleményük szerint feloldhatatlan ellentét volt a tulajdonos és a lapvezetés között. Ezek állítólag anyagi természetűek voltak, de ismerjük az ilyen “feloldhatatlan” ellentmondásokat. Ezek azért vannak, hogy a főszerkesztő és két helyettese távozzon. Ha