A Klubrádió szerint az ATV összejátszik Orbánnal, és olyan, mint a KESMA

Közzétéve April 07, 2021, 10:52 pm
15 mins

Cseppet sem meglepő közleményt adott ki a Klubrádió, amelyben kifogásolja, hogy a Médiatanács milyen jogon adta át “ideiglenesen” is a tőlük törvénytelenül elvett frekvenciát a Spirit FM-nek, miközben a köztük levő perek még nem dőltek el. Ennyi erővel miért nem a Klubrádió sugározhat a saját frekvenciáján “ideiglenesen”, amíg a frekvencia használatával és a frekvenciára kiírt pályázattal kapcsolatban indult perek el nem dőlnek?

A Klubrádió emlékeztet arra, hogy a Médiatanács “saját maga nyilvánította már formailag is elfogadhatatlannak a Spirit FM-et üzemeltető csapat pályázatát a 92,9 MHz-es frekvenciára”. A kérdés az, hogy ezek után milyen alapon kaphatta meg az “ATV Csoporthoz” tartozó Spirit FM a frekvencia használatát – akár ideiglenesen is – pályáztatás nélkül? A Klubrádió közleménye úgy fogalmaz, hogy “a Spirit FM vajon mitől „táltosodott meg” hirtelen, hacsak nem az ATV-csoport egyéb, a kormánynak tett szolgálatainak jutalmául kapta meg a perben álló frekvenciát“.

A kérdés költői: a Spirit FM csak a kormánnyal való összejátszása eredményeként kaphatta meg a frekvenciahasználati jogot. A Klubrádiótól politikai okokból vették el, az ATV-s Spirit FM-nek politikai okokból adták oda a frekvenciát. Nyilván olyan rádió kaphatta meg, amelyik “megfelel” a NER politikai érdekeinek és “kényes” ízlésének, amelyről tudja, hogy suba alatt az Orbán-rendszer támogatója és kiszolgálója. Mindez annak fényében különös, hogy az ATV a valóság minden ténye ellenére még ma is azt hazudja magáról, hogy “ellenzéki” televízió, miközben az Orbán-rezsimet szolgálja.

Az Amerikai Népszava tíz éve mondja, hogy az ATV a NER ötödik hadoszlopa a független médiában. Mindig is az volt, s ezt csak azután kezdik elismerni az érintettek, amikor már a valóban ellenzéki médiumok felszámolásában is részt vesznek. Függetlenül attól, hogy kit milyen indokkal, milyen körülmények között távolítottak el, a végeredmény egyértelműen látható, hogy Németh Sándor csaló, hazug ATV-je sorban kivégezte és felszámolta a balliberális újságírás nagyágyúit, markáns képviselőit, és csak a kereskedelmi televíziózás korrupt szemetje maradt az ATV-ben, akik mindent (a csalást is) hajlandóak kiszolgálni.

Felsorolni is hosszú lenne, hogy röpke tíz év alatt hány valódi újságírót, kollégát, valóban ellenzéki műsort számolt fel Németh Sándor, és hány valódi nagyságot tett lapátra, egyben hűvösre, akik el is tűntek teljesen a szakmából. A Hit Gyülekezete vezető lelkésze nemcsak az SZDSZ és az MDF tönkretételében, felszámolásában és kinyírásában játszott markáns szerepet, nemcsak a rendszerváltás utáni magyar demokrácia felszámolásában, a pártstruktúra szétverésében szerzett elévülhetetlen érdemeket, hanem a magyar sajtót is lenullázta, kivégezte és megsemmisítette, miután a NER elől a javarésze odamenekült. Most pedig a Klubrádióban menedéket talált kollégák kivégzésében játszik szerepet.

A Klubrádió ebben az órában végre kimondja, hogy az ATV hazudik a nézőinek, becsapja a közvéleményt, félrevezeti azokat is, akik vendégként közreműködnek, és ellenkező célokra használják fel őket. Már aki valóban olyan naiv, hogy ezt nem tudja, miután a tulajdonos, Németh Sándor, a Hit Gyülekezete vezető lelkésze az ország egyik legnagyobb Orbán-imádója, egyháznak álcázott szélsőjobboldali szervezet, egy sötét maffia vezetője, aki országos kampánykörutat tartott, hogy mindenkit Orbánra és a Fideszre való szavazásra buzdítson. Ennek az embernek (és a fiának) kezében van az ATV és a Spirit FM rádió, s mostantól ők látják el az Orbán-rendszer hivatalos ellenzéki sajtójának szerepét.

Ez utóbbi, a Spirit FM, másfél évvel ezelőtt minden bizonnyal azért jött létre, hogy megszerezze a Klubrádió frekvenciáját, és a valóban ellenzéki Klubrádiót az ATV-hez hasonlóan ellenzékinek álcázott orbánista rádióval cserélje le. Erre utal Fiala János riporter Klubrádióban tett mostani nyilatkozata, miszerint az ATV-ben már egy éve tudták, hogy a “Klubrádiónak nincs jövője”. Még mielőtt a Médiatanácson keresztül elindult volna a Klubrádió kinyírása, ők már tudták, hogy ez bekövetkezik, s ezt nem tudhatták máshonnan, mint az Orbán-rezsim illetékeseitől.

Nyilvánvalóan erre hozták létre a saját rádiójukat (megvásárolva a Broadway Rádiót). Lezsírozták az Orbán-kormánnyal, hogy a Klubrádió helyére belépnek az ATV-hez hasonló hazug álellenzéki csatornával, hogy a NER azt mondhassa: nem sérült a sajtószabadság, mert egy ellenzéki adót egy másik “ellenzéki” adó váltott. Az “ATV Csoport” nem csupán gusztustalanul rástartolt egy törvénytelenül kirúgott csatorna frekvenciájára, hanem minden bizonnyal a terv része volt, és részt vállalt a Klubrádió tervezett legyilkolásában.

A Klubrádió nyilatkozata – tíz éves késéssel ugyan, de – nem kertel, elhelyezi az “ATV Csoportot” (az Orbán-rendszert kiszolgáló hitgyülekezetes Németh-család immár magánvállalkozását) a politikai térben: a közlemény szerint “az ATV-csoport médiumai már csak nehezen vagy alig lesznek megkülönböztethetők a kormánypárti KESMA-csoport mintegy ötszáz darabos gyűjteményétől”. Ez még mindig egy finoman megfogalmazott leírása a helyzetnek, mert a valóság az, hogy az “ATV Csoport” a fideszes propagandamédia egyik legfontosabb zászlóshajója. Egy hazug csatorna, amely az álcázás végett nem tagja még a KESMA-nak. A szerepe nem kérdéses. Németh Sándor és Orbán Viktor paktuma alapján a NER-t szolgálja, és ennek fejében megmaradhat Németh magántulajdonában, miután a Hit Gyülekezetétől ellopta.

A Klubrádió közleménye utal arra is, hogy a Németh Sándor fiának (az ATV vezérigazgatójának) kezében levő Spirit FM-nek eddig is volt budapesti csatornája, amelyet az ő hallgatóik hallgathattak, de a 87,6 MHz-es frekvencia “használatáról most sietősen lemondott”, hogy beleülhessen a Klubrádió még ki sem hűlt frekvenciájába. Ez mindennél jobban leleplezi a valós helyzetet és a szándékot: le akarják nyúlni a Klubrádió frekvenciáját és hallgatóit. A Klubrádió helyébe akarnak lépni, és erről megegyezés született már jó előre a hatalommal, különben nem kapták volna meg a frekvenciát “ideiglenes” használatra sem.

A hírek szerint a Klubrádiótól okkal elbocsátott Lampé Ágnes máris a Spirit FM-nél van, s nyilván követi majd a többi áruló. A NER tömni fogja pénzzel a Spirit FM-et, ahogy az ATV-t is tömi állami hirdetésekkel, miközben a Klubrádiót kiéhezteti és elhalásra ítéli. Ezért a megélhetési újságírók csendesen átszivárognak oda, ahol pénz van. A sok naív hallgató pedig a megszokott frekvenciára kapcsol, beletörődik, hogy “más a neve”, de hallhatja majd az álellenzéki média korrupt alakjait, akiket ma is ellenzékinek gondol, és beleesik Orbán csapdájába. A Klubrádiót pedig, a rádiós szakmát és az ellenzéki rádiózást, Orbán Németh Sándor és az “ATV Csoport” nevű családi maffia segítségével kivégzi.

Tíz évet kellett várni erre, de nem volt kérdéses, hogy bekövetkezik. A Népszabadságot legyilkolták, a közmédiát, a teljes vidéki sajtót, az Origót és az Indexet elfoglalták, a szabad sajtó legnagyobb megalázása egy jobboldali 168 Óra, és most kinyírják a Klubrádiót is. Nemcsak egy ellenzéki rádiót számolnak fel, hanem egy szakmai műhelyt, a magyar sajtó és a magyar rádiózás fellegvárát, utolsó szakmai szigetét, és átveszi a helyét egy szélsőjobboldali, gyűlölködő szekta hazug orbánista rádiója, amelynek valódi irányítója köztörvényes bűnöző, egy zsarolható tolvaj, aki Orbán kezében van, és teljes mértékben kiszolgálja őt.

Mondani sem kell, hogy a Spirit FM olyan farizeus, képmutató válaszban reagált, amit csak egy álnok kígyó vallási szervezet képes produkálni. Németh fia, a kézzel irányított Németh S. Szilárd cinikus szövege szerint ők azért kérték a frekvencia “ideiglenes” használatának engedélyét, hogy addig se maradjon “ellenzéki” rádió nélkül a Klubrádió hallgatósága. Az nem jutott eszükbe, hogy a Klubrádió mellett álljanak ki, hogy az működhessen a saját frekvenciáján. A Németh-gyerek szerint erre azért van szükség, mert jönnek az ellenzéki előválasztások és a parlamenti választás. Ezért szükség van rájuk. Értjük, mindent értünk.

Íme, a centrális erőtér, amelyben a NER önmaga ellenzéke, a hatalmat kontrollálni hivatott sajtót a hatalom irányítja, és van ehhez elég aljas ember, aki kiszolgálja, és ennek szolgálatába álljon. Ha Isten nem csupán a hívőkkel és a kritikusaival szembeni bűneit, bűncselekményeit, hanem a közéleti aljasságait is számon akarja kérni Németh Sándoron, akkor neki külön poklot kell létrehoznia, hogy Németh megkapja a büntetését, amit megérdemel. Az a pokol, ahova a Messiást elutasító jóindulatú hitetlenek kerülnek, nem alkalmas arra, hogy Németh Sándor minden mocskát és aljasságát megbüntesse.







Az Amerikai Népszava szerkesztőségi cikke. Az írás az Amerikai Népszava véleményét és álláspontját tükrözi.