(Fotó: A képen nem egy kolumbiai drogbáró, nem is egy bazári majom, hanem Németh Sándor, a Hit Gyülekezete vezető lelkésze, a Fidesz kezére játszó ATV tulajdonosa látható. Össze lehet számolni dollárban annak az értékét, ami az evangéliumi szegénységet és alázatot hirdető Jézus állítólagos követőjén látható)

AN

Érthetően keserű hangú Facebook bejegyzést írt Juszt László arról, hogy pert vesztett az ATV ellen. Az alábbiakban olvasható írásból kiderül, hogy Juszt László indította és jogilag is levédte az ATV népszerű műsorait, köztük az Újságíróklubot és az Egyenes beszédet. Ekkor Németh Sándor és a Hit Gyülekezete még sehol nem volt. Aztán a televíziót Németh Sándor megvette. Juszt szerint “a megvásárláskor MSZP hátterű ATV ismeretlen körülmények között került rendkívül olcsón Németh Sándor tulajdonába”. Így vesztette el a baloldal a televízióját és került egy szektavezér tulajdonába. Majd született egy megállapodás, amelynek keretében Juszt László ingyen rendelkezésre bocsátotta az általa levédett műsorok jogait, majd Németh Sándor a megállapodást nem tartotta be, a jogokat pedig ellopta. Juszt Lászlónak azt a feltételt szabta, ami nem volt a megállapodásban, hogy az ellenzékinek hazudott ATV-ben “nem politizálhat”. A bíróság Németh Sándornak adott igazat.

Arra a kérdésre, hogyan kerülhetett az ATV olyan olcsón Németh Sándor tulajdonába, a “vezető lelkészt” és a Hit Gyülekezete nevű maffiát nem ismerők számára elmondjuk, hogy nyilván úgy, ahogy ők szokták az ügyeket intézni: feltételezhetően megkentek valakit és a nagyobb pénz zsebbe ment. Amikor a liberális és baloldal azon sajnálkozik, hogy a közszolgálati média fideszes megszállása után miért nem maradt a baloldalon egyetlen televízió sem, amely nem a Fidesz szekerét tolja, akkor ezekhez az eseményekhez kell visszakanyarodniuk. Szép oknyomozói munka tehetséges fiataloknak.

Az Amerikai Népszava 2010 óta azt írja, hogy a balliberális oldal nagy hibát követ el, amikor az ATV-t ellenzéki médiumnak gondolja és rábízza magát. Németh Sándor paktumot kötött Orbánnal, és az ATV úgy tölti be az “ellenzéki televízió” szerepét, hogy közben Orbán kezére játssza az ellenzéket. Németh Sándor az egyházi státuszért és az összeharácsolt pénze megtartásáért legyilkolta az MDF-et, amivel megszüntette a jobboldalon Orbán konkurenciáját. Az ATV-vel pedig lefeküdt Orbánnak, és becsapja vele az ellenzéket. Az Amerikai Népszavát ezért a meglátásáért (is) durva kritikák érték, de az utóbbi időben Németh Sándor már alig leplezi a Fidesz támogatását, miután a menekültügyben megerősödött az Orbán-imádata.

Juszt László írásának van egy nagyon érdekes epizódja, amely bepillantást enged a kulisszák mögé: amikor 2002-ben bukott a Fidesz, egy megállapodás értelmében vissza akart térni az ATV-hez. A megállapodás úgy szólt, hogy az általa létrehozott és levédett műsorokat ingyen átadja Némethnek, cserébe visszatérhet az ATV-be, ha a közszolgálati tévéből politikai okoból újra kirúgják. Mikor ez megtörtént, a megegyezés szerint jelentkezett a Hit Gyülekezete tagjánál, Rózsa Istvánnál, aki formálisan az ATV elnöke volt, de gyakorlatilag Németh Sándor szolgája, mint mindenki más, aki a Hit Gyülekezete tagja. Ekkor hangzott el a leleplező mondat.

Rózsa azt mondta Juszt Lászlónak, hogy “Tiszteletben tartom a megállapodást, de kell futnom egy kört”. Juszt László felteszi a naiv kérdést: “Hol? Kinél? Minek? Talán nem független a cég?” Természetesen Németh Sándornál, aki az ATV-ben a fián és a beépített hites ügynökein keresztül az utolsó takarítónőtől a híradón át a műsorstruktúráig mindent kontrollál és mindent kézzel vezérel. Ez soha nem volt másképp a Hit Gyülekezetében és egyetlen intézményében sem. A Hit Gyülekezete ugyanolyan vezérelvű diktatúra és fasiszta terrort megvalósító maffia, amely a Németh-család gazdagodását szolgálja, mint a Fidesz. Ezért kompatibilis a két szervezet és szavakból értik egymást.

Rózsa lefutotta a szokásos kört, vagyis megkérdezte Németh Sándort, majd közölte Juszt Lászlóval: “Az az üzenet, hogy amíg nem politizálsz, addig rendben.” Egyrészt a megállapodás nem tartalmazott ilyen kitételt. A vezető lelkész jó szokásához híven megszegte saját szavát, elferdítette a megállapodást, és becsapta Juszt Lászlót. Másrészt, ez világosan bemutatja, hogy az ATV-ben egyetlen személy “politizálhat” önállóan, a tényleges tulajdonos, Németh Sándor. Ő mondja meg, hogy az ATV milyen politikai irányvonalat képviselhet, mire hogyan reagál, meddig megy el a Fidesz és az Orbán-rendszer bírálatában, mikor, ki mehet be, mit kérdezhetnek tőle és az illető miről beszélhet. Az alkalmazott újságírók feladata ennek végrehajtása.

Harmadszor, mivel mindenki ismeri Juszt Lászlót és politikai nézeteit, ez a “letiltás” azt is jelenti, hogy Németh Sándor megakadályozta azt, hogy az ATV igazi ellenzéki televízió legyen. Az ATV Németh kezében az első perctől kezdve nem ellenzéki televízió volt, hanem a “vezető lelkész” anyagi és politikai érdekeinek kiszolgálója és gyermeteg játékszere. Akik ezt kiszolgálják, mindenre hajlandók pénzért. Így kell nézni az ATV műsorait.

Az Amerikai Népszava már 2010-ben bojkottra szólította fel a nézőket és a műsorkészítő újságírókat, valamint az ATV-ben szereplő politikusokat, értelmiségieket és szakértőket, mert ha az ATV-re bízzák magukat, Németh Sándor Orbánnal kötött paktumának játékszerei lesznek. Azt mondtuk, hogy az ATV a szelep szerepét tölti be, a Fidesz média zászlóshajója, amely észrevétlenül leszereli az ellenzéket, és belekonszolidálja az Orbán-rendszerbe, miközben fenntartja a sajtószabadság hamis látszatát. Németh Sándornak elemi érdeke, hogy az Orbán-rendszer soha meg ne szűnjön, mert egy jogállami, törvényes liberális demokráciában soha nem lenne ennyi pénze, hatalma és védett helyzete, mint Orbán védőszárnyai alatt.

Orbán a történelmi egyházakkal azonos egyházi státust adott Németh Sándor családi vállalkozásban működő “egyházának”, a Hit Gyülekezetének. Teljes adómentességet élvez, most már csalnia sem kell az adót, mindenféle ellenőrzés és kontroll nélkül bánhat saját pénzeként az “egyházba” befolyó százmilliókkal. Orbán kivégezte azokat a kisegyházakat, akiket Németh Sándor ellenségének tartott, megvonta tőlük az egyházi státuszt és az azzal járó jogokat. Mindent megkapott, amit akart, és ennek ára van. Ezért azt mondtuk, hogy a magyar demokráciának jobb lenne, ha az ATV nem lenne, mert akkor nem bénítaná le és nem szerelné le a rendszer ellenzékét. Juszt László levele azt bizonyítja, hogy az ATV nem mostanában lett a Fidesz szócsöve, hanem mindig is az volt, ahogy azt mondtuk. Mindig is a Fidesz érdekeit szolgálta, csak jobban rejtették.

A kollaborációval a rendszer hivatalos ellenzéke kivégezte magát, Orbán állami támogatásától függnek, és gyakorlatilag beépültek a rendszerbe. Németh Sándornak már a látszatra sem kell ügyelnie: Kósa osztja az észt az ellenzék televíziójában, a propagandaminiszterré avanzsált Rogán mindig is Németh Sándor tenyeréből evett és fordítva. Még a Kossuth-téri antifasiszta tüntetésen is vezérszónokot csinált Németh Sándor belőle. Lázár Jánostól ingatlant kaptak Hódmezővásárhelyen és nem soroljuk. Németh Sándor tudja, hogy az ellenzék vezetői és mértékadó értelmisége jellemtelen és korrupt, az általa nyújtott szereplési lehetőségért mindenre hajlandó. Ahogy bevonultak díszletnek Orbán parlamentjébe, úgy mennek Németh Sándor és Orbán Viktor televíziójába, az ATV-be is. Mint a vágóhídra.

Mindez nem megalázó számukra, mert megalázni csak azt lehet, akinek van gerince. Juszt László nem vállalta el az álnok szerepet pénzért, amit Bánó András és Kálmán Olga elvállalt. Juszt Lászlót meg is alázta a “keresztény” vezető lelkész, ellopva tőle azoknak a műsoroknak a jogait, amelyeket ő levédett és feltételekkel adott át. Németh a feltételeket nem tartotta be, de a műsorokat megtartotta, Juszt László szellemi termékeit eltulajdonította, őt kisemmizte. Juszt ellenzékisége nem illett az Orbán keze alá dolgozó ATV profiljába. Ahogyan szép lassan kirugdostak mindenkit, aki egy kicsit is zavarhatja a Fideszt. Az ATV nem más, mint egy gátlástalan ember manipulációs eszköze, aki tisztázatlan körülmények között jutott hozzá, és arra használja, hogy az ellenzéket és a nézőket megtévesztve bebetonozza az orbáni önkényt, és annak leple alatt minél több pénzt csináljon magának.

Az Amerikai Népszava azt mondta kezdettől fogva és most megismétli: amíg az Orbán-rezsim ellenzéke elfogadja ezt az aljasságot, bemegy ebbe a televízióba, asszisztál ehhez a csaláshoz, addig Magyarországon demokrácia és szabadság nem lesz. Legfeljebb néhány önmutogató ember Németh Sándor játékszereként szerepléshez és nyilvánossághoz jut, illetve pénzt kereshet néhány olyan újságíró, aki bármire hajlandó. Azt mondtuk, hogy Magyarországon akkor lesz igazi ellenzék, amikor először az ATV-t dobálják meg rohadt paradicsommal és tüntetnek Németh Sándor kétszínűsége, hazudozásai és aljasságai ellen.

Most arról nem szeretnénk értekezni, hogy egy magát Bibliában hívő embernek tartó, “pásztornak” nevező egyházi vezető hogyan csaphat be másokat, hogyan lophatja el valaki szellemi termékét, jogait, hogyan képes bíróságon ragaszkodni ahhoz, ami nem az övé. Szerény véleményünk szerint ez az ember szemfényvesztő csaló, aki a Bibliát és az emberek hitét nyerészkedésre és mértéktelen gazdagodásra használja. Véleményünk szerint egy maffiát működtet, ő maga köztörvényes bűnöző, rágalmazó, tolvaj és közokirat-hamisító. Az is vizsgálat tárgya lehetne, Németh Sándor és a Hit Gyülekezete mi módon élvezi a bíróságok és a nyomozóhatóságok támogatását olyan ügyekben, amelyekben a hatóságok törvénysértő módon fedezik őt. Egyszer mindenkinek el kell majd számolni ezzel.

Itt olvasható Juszt lászló beszámolója arról, hogyan veszített pert tisztázatlan körülmények között egy egyértelmű ügyben a bíróságon:

“Pert vesztettem. Meg kell írnom, mert azt is megírtam, amikor nyertem.

Az ATV-t pereltem, hiába.
A tények: 2001 októberében már dúlt a 2002-es kampány. A Fidesz akkor is elfoglalt minden lehetséges médiafelületet, s a vele nem kollaborálókat kirúgta. Szerkesztő kollégámmal kerestünk egy kicsi, működő, de kevéssé ismert csatornát. Ez volt az AGRO TELEVÍZIÓ, amelynek tulajdonosa egykori tv-s gyártásvezető kollégám volt, és műsorokat alig készített, szinte csak olcsó filmeket vetített. (Az olcsó filmek mára is megmaradtak.)

Beindítottunk 9 különböző műsort, a teljesség igénye nélkül: Újságíróklub, amit vezettem is, Egyenes Beszéd – erre kértük fel Kálmán Olgát -, Kabinet kérdés, Hyde Park Corner, Nyitott száj, Magánbeszélgetés, Kelj fel Jancsi! A műsorokat azon mód levédettem, az erre hivatott Szerzői Jogvédő Hivatalnál.
A műsorban közreműködőket részben reklámból, részben az Orbán-ügy című könyv bevételéből majd egy évig finanszíroztam.

2002-ben bekövetkezett az Orbán-bukás. Addigra ismert lett, és értékké vált az ATV. Meg is jelent a vevő, a HIT gyülekezetes Németh Sándor személyében. Hogy miként, s milyen olcsón került az MSZP hátterű cég a HIT-hez, s vele a Kőbánya mozi, s a mellette álló irodaépület, ez azóta is a tisztázandó kérdések közé tartozik?
Én visszatértem az MTV-be, s elkezdtem a TV ÜGYVÉDJÉT. Előtte kötöttem egy gentleman’s agreement-et Németh-hel. (ez sajnos hiba volt…) Ez a megállapodás arról szólt, hogy válassza ki, hogy mely műsorok kellenek neki, azokat itt hagyom ingyen, de ha visszatér a Fidesz, s engem megint kirúgnak az MTV-ből, akkor ide jövök vissza.

Amit vártam, az meg is történt. Csakhogy akkorra már volt egy új elnöke is az ATV-nek, Rózsa István, aki azt mondta: “Tiszteletben tartom a megállapodást, de kell futnom egy kört.” Hol? Kinél? Minek? Talán nem független a cég?

Három nappal később felhívott, s azt mondta: “Az az üzenet, hogy amíg nem politizálsz, addig rendben.” Értik ezt? Vajon ki adta meg ezt a kegyes és magas „engedélyt” – egy független magántévének? /Erről egy általa küldött SMS is tanúskodik./

Nem kellett egy év és ahogy várható volt innen is kirúgatott a Fidesz.

És most jön a lényeg. Ekkor pereltem be az ATV-t a szerzői jogdíjakért. A tárgyaláson először vitatták, hogy enyém a két műsor, az Újságíró klub, és az Egyenes beszéd. Holott amikor én ezeket elindítottam és finanszíroztam, akkor a HIT gyülekezet még a közelben sem volt.

Később tudtam meg, hogy ők 2011-ben, a hátam mögött, “levédték” a műsorokat. Olyan műsorokat tehát, amelyek már le voltak védve! Tömören: bejegyeztették a jogukat VALAKI MÁS szellemi termékére.
Olyan műsorokra, amelyeket nem ők találtak ki, nem ők alkottak meg, és amelyekhez sem előtte, sem akkor, sem később semmilyen módon nem járultak hozzá szellemileg (köznyelven szólva: „agyilag”). Nem tettek hozzá semmit, leszámítva a technikai fejlesztéseket, melyek a műsorok lényegét semmiben sem érintették.
Tehát csak működtették. A műsorok sem a nevükben, sem a formátumban, sem szerkezetükben, de még a közreműködők személyében sem változtak.
Csak a példa kedvéért: képzeljék el, hogy egy mozi vetít egy Tarantino-filmet, és stikában (az alkotó tudta és értesítése nélkül) „levédeti” magának a művet a magyar hatóságnál. Majd nem fizeti ki a jogdíjakat Tarantino-nak, hanem zsebre vágja, mondván, hogy az most már az övé, hiszen “levédette”. Létezik ilyen? Ugye nem? Bármely civilizált és jogállami helyen nagyot néznének ilyenkor, azt biztos.

Nos, hát mégis létezik… Abszurdisztánban.
Ezt a trükköt tíz évvel a műsorok megszületése UTÁN (!) a Nemzeti Szellemi Termék Hivatalnál játszották el. Ez a hivatal 2001-ben, amikor elkezdtem a műsorokat, még nem is létezett, mint ahogy a HIT-nek sem volt semmi köze az ATV-hez.

A bírónak nem számított az a röpke 10 év. De az sem, hogy abban a 2011-es „levédésben” az ATV ezt jelentette be a hatóságnak: “ Az Újságíróklub a csatorna egyik legkedveltebb és legnézettebb műsora. Álláspontunk szerint KORÁBBI ÉS FOLYAMATOS használatával megszerezte a megkülönböztető képességet… Az Újságíróklub kifejezést az átlagos fogyasztók, illetve TV nézők az említett műsorral azonosítják.”

Ezután kért a bíró egy szakértői véleményt, na kitől? Természetesen attól a testülettől, amelyik a Nemzeti Szellemi Termék Hivataltalhoz kapcsolódik, amelyben most ők saját magukat cáfolták. Azt állították, hogy a műsorok nem egyediek. Erre a szakvéleményre hivatkozva utasította el a bíró a keresetemet. Jogértő barátaim pedig elmondták nincs értelme fellebbezni, mert másodfokon nem lenne még annyi esélyem sem.

Példáért sem kellett messzire menni: 6 éve nem képes jogerős ítéletet szülni a magyar igazságszolgáltatás a TV ÜGYVÉDJE megszüntetése kérdésében sem.

Szóval ennyi. Ezért inkább fizetek, s nem fellebbezek. Ebben az országban, ahol az igazságszolgáltatás a politika ágyasa lett semmi esélye annak, aki nem simult bele a hatalomba. Miként azt megtette – véleményem és sokan mások véleménye szerint – Németh Sándor, a HIT gyülekezet főnöke és ifj. Németh, az ATV csatorna igazgatója.

Csakhogy ne legyen senkinek illúziója.”

 

 

 

Nincs hozzászólás : Németh Sándor az ATV-ben meglopta Juszt Lászlót

  1. lud

    October 7th, 2015

    Bíróságra ebben a rendszerben semmi értelme menni,előre le van rendezve minden.Én ezért régóta bíróseggnek nevezem…

    Reply
  2. Besancon

    October 8th, 2015

    Nagy csalódás számomra amit mostanában Az ATV művel! Azelőtt is voltak kifogásaim, de nem éreztem ennyire az “elköztévésedő” vonalat, ma viszont ott tartok, hogy esetenként a HÍRTV-t nézem, bár sosem gondoltam, hogy egyszer erre vetemedek! Sajnos az úgynevezett megmondó műsorok már közel sem mondják meg azt amit én mint néző elvárnék, az új műsor struktúra pedig nagyon nem tetszik. Érzek egy bizonyos mindenáron fiatalítást a m.szerkesztői szándékokon, ez azonban azt jelenti ( nálam legalábbis) hogy az addig népszerű jól bevált műsoroktól meg vezetőitől váltak meg, és a feladatra kevéssé alkalmas,néhol erőltetetten hangsúlyos kommunikátorokat ültetve, eg merőben más arculatot vettek fel! Néha azt gondolom itt a néző számít legkevésbé: nem volt épp a szívem csücske Vicsek úr, de ő pl hova lett? Vagy Bánó, Bolgár, Mészáros stb? Kaptunk helyette orrba szájba reggel este a félméteres tolllával hadonászó Balog Juditot,akit először beszélni kellene megtanítani, mert úgy nyekereg és affektál mint egy kenetlen kocsikerék, vagy Krúg Emília pöszesége nem feledteti a sokat bírált de kétségtelenül rutinos Bánó érvelését. Mészáros A. kellemes látvány de túlságosan tudálékos( egyenlőre) Olga meg a mindenki Olgáját alakítja mostanság, és egy picit sem próbál természetesen viselkedni. A tárgyilagosság és korrektség egyre messzebb kerül tőle, néha kifejezetten elvicceli a meglehetősen komoly dolgokat is ( nem egyzser voltam tanúja, hogy finoman bár, de helyretették!) A férfiak sem brillíroznak, az egyetlen még korrekt, és személytelenségbe burkolódzó hírolvasót kirúgták (Gajdos Tamás)viazont vele egy időben visszajött a férfilétére magát meglehetősen mórikáló Simon A. aki annyit bakizik , hogy helyenként már nem elnézhető, Schwajdával meg konkrét bajom, hogy sem olvasni sem megfelelően kommunikálni nem tud, szinte rá van írva hogy marhára unja és csöppet sem érdekli az egész, de hát pénzt keresni muszáj, és ez még mindig kellemesebb mint teljesítménybérben dolgozni valahol! Még senkink nem tűnt fel a “főnökei” közül hogy hírolvasás vagy műsorvezetés közben folyamatosan forgatja a tollát, ezzel elvonva a figyelmet a hírről magáról! Ha mindez nem lenne elég,megkaptuk a – szerintem – kifejezetten kellemetlen hangú Péterffy Juditot! Talán Tóth Géza és Bányai Viktor aki nagyjából azt hozza amit várnak tőlük, azaz meggpróbálják érthetően és különvélemény hozzáadása nélkül felolvasni a híreket, Somos pedig némi érdeklődést is mutat az általa vezetett műsor vagy a betelefonálók iránt! Azért az nem volt véletlen, hogy annak idején a sokat kommunikáló műsorközlőket, riportereket, m.vezetőket rendre beszélni, hangsúlyozni és értelmezni tanították! Sajnos nem érzem, hogy itt a néző fontos lenne bárkinek is, jól el vannak magukban, a hosszú ” vidám vasárnap” meg egyenesen hajmeresztő ! Nézem a komoly nőket férfiakat – egyik másik kimondottan jó arc, értelmes és intelligensnek is látszik, hát hogy a fenébe veszik be azt a sok baromságot amit ez a rosszarcú senki magyaráz nekik ? Csak megszólal és rá van írva, hogy hazudik, hogy semmi más nem érdekli csak a pénzre megy és ha kell ezért bármire képes -a tetejében annyira hiteltelen a fejebúbjától a cipője orráig, hogy egy jobbfajta termékbemutató előadója maga a megtestesült igazmondás – pedig hát beszélhetnénk arról is !
    Egyszóval tele vagyok kifogással, mondhatná bárki, hogy nekem semmi és senki nem jó, pedig nem így van,csak elkeserít az, hogy sehol senki igazat nem mond! K. Olga hiába játssza a könyörtelent – pontosan tudja hol, meddig és kivel keménykedhet : kicsit kevesebb manírt és több következetes józanságot! Szerintem eredményesebb lesz!

    Reply
    • bunkocska te draga

      October 10th, 2015

      Schwajda egy nagy nulla, de nagyon megdöbbentem, mikor kiderült, hogy a sokat vitatott Nemzeti építését az ő apja felügyelte. Közismerten fideszes projekt volt, de a fiacskája már ellenzéki? … Jól mondta Kokó, a két oldal figurái a nyílt színen egymás vérét isszák, de a kulisszák mögött karon fogják egymást, és röhögnek rajtunk. Azt sem értem, hogy egy MDF-hez kötődő alaktól miért várta Bartus, hogy baloldali tévét csinál majd? Liberális tévé ez, a magyar liberálisok ennyit tudnak, ez az ő szintjük, az ATV ….

      Reply
  3. silvanus

    October 8th, 2015

    Az írás nem döbbent le mert évek óta olvasom, csak elszomorít hogy még mindig tart. Vajon mit jelen hogy valaki vezető lelkész? A rendszer egyszemélyes vagy lesz pótlás N.S helyett akit elfogadnak vagy szakadás lesz? Gondolom az ATV az amit tetszőlegesen lehet változtatni majd egy új “főnök” megjelenésével.

    Reply
  4. hgyorgy

    October 10th, 2015

    Üzleti “kéjelgés” magasiskolája..

    Reply
  5. bunkocska te draga

    October 10th, 2015

    Azt mondja Juszt, hogy az Újságíróklub már az ő idejében is ugyanilyen volt. Meglep, hogy ezt a nyögvenyelős, szájbarágós műsort ő találta ki, és népszerű is lett.

    Reply
  6. bunkocska te draga

    October 10th, 2015

    Szép oknyomozói munka lenne az is, ha kiderítenék végre, hogy a magyar liberalizmus hol siklott ki ennyire? Miért buktak meg? És ráadásul a baloldalt is magukkal rántották.

    Reply

Szóljon hozzá

  • (nyilvánosan ez nem jelenik meg)