//

Támadást indított Friderikusz ellen a Németh-klán, mert Friderikusz egyedül megveri a teljes ATV-t

17 perc olvasási idő
14
Németh Sándor és az ATV szolgálatait megfizeti a NER. A Semjénnel kötött konkordátum szerint az adófizetők tartják el a Hit Gyülekezete intézményeit.

Nem nagyon tud Németh Sándor vezető lelkész, az ATV tulajdonosa, és kézzel vezérelt fiacskája, Németh S. Szilárd, az ATV vezérigazgatója túllépni azon, hogy már évekkel ezelőtt elveszítették Friderikusz Sándort (s vele a hitelességet, a minőséget és a nézettséget), aki az Indexnek adott interjújában leleplezte az ATV működési módját és Orbánnak való elkötelezettségét (“Orbán egykor nem rendelt volna propagandariportokat”, 2016. október 13.).

Friderikusz Sándor leplezte le először a nyilvánosság előtt belülről, hogy az ATV a NER propagandagyárának része. Ez az eredendő ősbűn. Németh Sándor nem feledkezik meg annak hasznáról sem, hogy Friderikusz beszennyezésével értékes szolgálatot tehet a Nemzeti Együttműködés Rendszerének és vezetőinek, akiknek eladta magát, az egyházát és a híveit. A NER önti a pénzt az ATV-be és a Hit Gyülekezetébe, Friderikusz pedig arról számolt be, hogy Németh Sándor arra akarta rávenni, hogy az ATV műsorában ne támadja Orbán Viktort. Ez lenne az ellenzéki televízió.

Az ATV-tulajdonos Németh-klán, amely családi vállalkozásként működteti a hívek pénzéből létrehozott médiabirodalmat, s amelyben Németh Sándor saját egyházának meglopásával lett az ATV tulajdonosa, útszéli stílusban és a sajtóetika elemi szabályainak lábbal tiprásával próbál Friderikuszba rúgni, bosszút állni, ahányszor csak lehet, s ehhez szakmailag és erkölcsileg kétes figurákat használ fel, miután jószerivel már csak ilyenek találhatók a “Németh-család” üzleti médiavállalkozásában.

Előbb a Spirit FM rádióban önálló műsorral rendelkező, az ATV-Csoportnak elkötelezett, de magát “független” médiaszakembernek beállító Szalay Dániel indított lejárató kampányt Friderikusz Sándor ellen, mert képtelen feldolgozni, hogy Friderikusz egy interjúkérését visszautasította, a nem létező érdemei el nem ismerése mellett. Szalay azóta kicsinyes bosszútól liheg, s életműve legnagyobb teljesítményének – egy szerencsétlen névazonosság miatt – Friderikusz szerzői álnév alatt dolgozó sajtósa “leleplezését” tartja, s amíg él, ebből akar megélni.

Szalay sem magától, s nem egyedül, hanem az ATV teljes arzenáljával próbálta Friderikuszt lejáratni és morálisan megsemmisíteni, aki azért nem tudott rendesen védekezni, mert nem akarta a sajtós személyét felfedni. Miközben nyilvánvaló, hogy nem egy mindenki által ismert, köztudottan elhunyt televíziós rendezőnek akarta a sajtósa kiadni magát, miért is tette volna? Névazonosság miatt csűrte-csavarta-hazudta Szalay a történetet úgy, mintha Friderikusz kegyeletet sértene. Nyilvánvaló, hogy senki nem akarta egy halottnak kiadni magát, ez nevetséges.

Néhány napja pedig Virág Márton, Németh Sándor fia, az ATV vezérigazgatója által alapított bulvárlap, a tökéletesen érdektelen és nívótlan “Naphíre” főszerkesztője rúgott bele Friderikusz Sándorba, méghozzá olyan nevetséges indokkal, hogy egy magánvállalkozásban működő podcast színházi verziójában 5900 forintot kér a regisztrációért. Miután Friderikusz Sándor nem lopja a pénzt, mint Németh Sándor a híveitől, és nem is adta el magát az Orbán-rendszernek, mint Németh Sándor és családja, pénzt (hozzájárulást) kér valamiért, amit előállít. Akit érdekel, az kifizeti.

Ez a szabad piac, és ez a szabad média, amiről az ATV-s maffiacsalád és bértollnokai semmit nem tudnak, mert ők olyat még nem csináltak. Németh Sándor ennyi erővel ráuszíthatja a firkászát, Virág Mártont az amerikai és a világsajtó nagy részére, a New York Timesra, a Washington Postra, a Wall Street Journalra, a The Guardianra, a Bloomberg Global News-ra, a Le Figaróra, a Der Spiegelre, a CNN+ szolgáltatásaira és sorolhatnánk. Friderikusz senkit nem kényszerít, míg az Orbán-rendszer az adófizetők pénzét önti az ATV-be, amivel az adófizetőket meglopják.

Virág Márton cikke azért érdemel említést, mert egyrészről leleplezi egy képesítés nélküli állelkész színfalak mögötti ténykedését, másrészt az iromány az újságírás és az aljasság állatorvosi lova, a magyar sajtótörténet egyik szégyene, amely az újságíróképzés egyik alapvető szemléltetőeszköze lehetne az immorális, újságírásnak nem minősülő tevékenységről, ha nem éppen a Szalay és Virág féle figurák tanítanának manapság újságíróiskolákban, és nem ők jelentenék a normát. Németh Sándor gyűlöletvezérelte maffiatevékenysége és a propagandaújságírás fajtalankodó násza ez.

Virág Márton azzal a némethsándoros fordulattal minősíti Friderikusz Sándort, hogy “az egykor nagy sikereket besöprő showman”. Mindenképpen bele kell verni a hülye olvasó fejébe Németh Sándor üzenetét, hogy Friderikusz már nem az, aki volt, csak “egykor” söpört be sikereket, az ő csillaga letűnt. Mondja ezt Virág Márton, akinek ilyen sikerei soha nem is voltak, nem is lesznek, sem egykor, sem a jövőben. De Németh Sándor ezzel azt közli, hogy Friderikusz (és a véleménye) ezért nem számít. Egy “senki”, hiszen nem szerepel (ezért nem szerepel) az ATV-ben sem.

Virág Márton

Ehhez annyit említenénk meg, hogy a Friderikusz podcast (ami heti egy alkalommal jelentkezik) egyes műsorainak nézettsége eléri az 1,74 millió nézőt, a legtöbb adást 700 ezer és 1 millió között nézik meg, amiről az ATV és tolvaj tulajdonosa csak álmodhat. Friderikusz egyedül, önerőből veri laposra a teljes ATV-t, amelynek egyetlen műsora sem közelíti meg “az egykor nagy sikereket besöprő showman” műsorait. Ez erősen azt mutatja, hogy Friderikusz népszerűsége és szakmai színvonala, elismertsége és népszerűsége töretlen, bármibe kezd, az sikeres.

Virág Márton ezen kívül “egykori tévésnek” nevezi Friderikuszt. Friderikusz hosszú és tartalmas pályafutása során gyakran megengedte magának, hogy akár hosszabb ideig ne legyen képernyőn, ha nem voltak számára elfogadható feltételek, és amikor újra valamilyen műsorral jelentkezett, az médiatörténeti jelentőséggel bírt, és ugyanolyan hangos sikere lett, mintha soha nem is tartott volna egy szünetet. Most a podcast műfajában remekel, amit kellő irigységgel és gyűlölettel figyel Németh Sándor, mert a tehetséget nem lehet senkire ráparancsolni, ezért az ATV nyomába sem léphet.

Azt mondja Virág Márton, hogy Friderikusz “tarhál” az új műsorára, “a markát nyújtja a nézőknek, pénzt kér a podcast műsoraiért”, mintha valami bűnös dolgot tenne. Friderikusz nem Orbánnak tartja a markát, mint Virág Márton tulajdonosa, Németh Sándor, lopott televízióval vállalkozó, képesítés nélküli állelkész, és a zseni fiacskája, aki a “Naphíre” alapítója, és egy év alatt képtelen volt ebből a bulvár (!) újságból bárki által ismert, és az érdektelenségből kilátszó médiumot fabrikálni. Persze, Virág Márton főszerkesztővel nem egy könnyű vállalkozás ez.

Virág Márton azzal fejezi be a cikknek látszó tárgyat, hogy az ATV tulajdonosa által generált és állandóan felturbózott “Csenterics-ügyben” a Magyar Újságírók Országos Szövetsége is elmarasztalta Friderikuszt. Ez a sajtómunkára alkalmatlan és használhatatlan lakáj elfelejti megemlíteni, hogy a MÚOSZ-nál ő tett feljelentést Friderikusz ellen, méghozzá a bosszút forraló Németh-család által fizetett alkalmazottként. A MÚOSZ etikai bizottsága pedig egy hétvége alatt hozott elmarasztaló ítéletet Friderikusz Sándor ellen, a másik fél meghallgatása nélkül.

MÚOSZ etikai bizottságát ezért az eljárásért a MÚOSZ etikai bizottsága elé kellene idézni, mert ez sért minden etikai szabályt és normát, de még az írott eljárásrendet is. Virág Márton ezzel nem elégszik meg, hanem a végére még odabiggyeszti, hogy “Friderikusz végül megkereste az elhunyt rendezőnő családját és bocsánatot kért tőle”, mintha Friderikusz ezzel azt ismerte volna el, hogy a köztudottan halott volt tévés rendező kollégájának akarta volna kiadni magát akár ő, akár a sajtósa, miközben csak azért fejezte ki elnézését, hogy a szerencsétlen névazonosság miatt az elhunytat méltatlan összefüggésbe hozták egy lejárató kampány gátlástalan szervezői és kivitelezői. Mert Szalay, Virág és a felbújtó Németh-család a bosszúhadjáratával kegyeletet sértett, de ők nem kértek bocsánatot.

Végezetül, felhívjuk a figyelmet arra, hogy a Friderikusz ún. “tarhálását” magas erkölcsi piedesztálról kritizáló “Naphíre” 50 százalékos tulajdonosa, Németh S. Szilárd tulajdonostársa Bessenyei István, a NER egyik oligarchája (akiről Szalay “független” médiaújságja a maga “úri” modorában úgy fogalmaz, hogy “a kormányzati közbeszerzéseken jól szerepel”), Sarka Kata férje, a Valton egyik tulajdonosa. Németh S. Szilárd felesége, Németh Anna, tagja annak a “NER-ribancoknak” nevezett hölgytársaságnak, amelynek Rogán Cecília és Sarka Kata a prominensei.

Ezek a hölgyek sem a nézőktől “tarhálták” 5900 forintosával a százmilliárdos vagyonukat, hanem közpénzek lenyúlásából gazdagodtak, ahogy a Naphíre tulajdonosai is, akiknek bértollnoka Virág Márton, aki szintén nem az olvasóiból él, mert akkor holnap éhenhalna. Természetesen, a Németh-maffia által működtetett bulvármocsok arra nem veszteget sok szót, hogy Friderikusz az újabb podcasttal szintén egy ígéretes vállalkozásba kezd, amit nem is Friderikusz, hanem a szinhaztv.com szevez és rendez, a podcastra is náluk lehet 5900 forintért regisztrálni.

Ezért még az sem igaz, hogy “Friderikusz tarhál”. Így érte Virág Mártont az a szerencse, hogy olyan cikket tudott írni, amely az első szótól az utolsóig hazugság. Ez pedig még a Németh Sándor állelkész által vezetett fideszes, orbánista, közpénzeket tarháló lopott médiabirodalomban is nagy teljesítménynek számít. Úgy is mondhatnánk, hogy Virág Mártonnak ez az első sikere.







Amerikai Népszava Opinion

Az Amerikai Népszava szerkesztőségi cikke. Az írás az Amerikai Népszava véleményét és álláspontját tükrözi.

Előző cikk

Orbánnak nem sikerült kizsarolnia a visszatartott uniós pénzeket, az EU nem engedett

Következő cikk

Magyarországon a gyerekeket is rasszizmusra nevelik, ahogy a nácik tették