2024, április14, vasárnap
KezdőlapKiemelt fő hírMár a Der Standard szerint is Orbánt szolgálja az ATV

Már a Der Standard szerint is Orbánt szolgálja az ATV

-

A magyarországi médiahelyzetről írt a bécsi Der Standard című lapban elemzést Paul Lendvai. A cikk kitér arra, hogy nem hosszabbítják meg a Klubrádió frekvenciaengedélyét (magyarul: kivégzik a Klubrádiót is), bemutatja az Index lenyúlását, és szót ejt arról, hogy a 168 Órában kirúgták a főszerkesztőt, mert közölni merte az Orbán-család fotóját. Most először esik szó arról, hogy az ATV tulajdonosa Németh Sándor (aki a saját egyházát lopta meg, és íratta saját nevére a Hit Gyülekezete ATV-ben levő üzletrészének 60 százalékát), akit Orbán Viktor megvesztegetett, cserébe pedig Németh Orbán Viktor szolgálatába állította az egyetlen „ellenzékinek” hitt tévécsatornát.

Ez azért is érdekes, mert ez a helyzet 2010 óta fennáll. Németh Sándor szisztematikusan irtotta ki az ellenzékinek hazudott televíziójából a legtekintélyesebb balliberális újságírókat, akik egykor kereskedelmi televíziós társasággal váltott fel, akik a pénzért mindent megcsinálnak, és asszisztálnak ehhez a családhoz. A magyaroknak és a nemzetközi sajtónak is tíz év kellett ahhoz, hogy észrevegyék, az ATV Orbán propagandagépezetének egyik legerősebb bástyája, amely az ellenzéket osztja meg, járatja le, tartja kontroll alatt, a saját nézőit pedig becsapja, félrevezeti. Az ATV fogja ki a szelet a rendszer ellenállóinak vitorláiból.

A Der Standard azt írja, hogy Németh Sándor szándékosan bulvárosítja el az egész csatornát és a műsorokat, hogy az ellenzéki gondolkodású emberek figyelmét elterelje, harci kedvüket kioltsa, és a rendszere konszolidálja őket. Ahogy ezt a fideszes Index is teszi. A bécsi lap szerint a tolvaj lelkész, Németh Sándor tompítja a rezsimet bíráló adásokat. hallgat a korrupcióról, az Orbán-család gazdagodásáról, a közpénzek ellopásáról, a strómanok hálózatáról. De az ATV már ezen is túlment, ha nem egy vendég beszél, akkor a csatorna véleménye nyíltan az, hogy Orbán keresztény országot épít és mindenben igaza van.

A  bécsi lap rámutat arra a tényre, hogy Németh Sándor korrupt módon elárulta azokat, akik segítették az ATV megszerzésében, fenntartásában. Eladta magát Orbán Viktornak, aki a kormány és a Hit Gyülekezete közötti megállapodással immár automatikussá tette Németh Sándor lefizetését azzal, hogy az állam eltartja a tulajdonában levő egyház intézményeit. Németh a pénzért megtagadta korábbi liberális demokratikus elveit, az egyház és az állam szétválasztásáról vallott nézeteit, és anyagi előnyökért korábbi ellensége szolgálatába állt. Ez nyilván még inkább erősödik, miután Németh Sándor a börtönt csak Orbán beavatkozásával kerülheti el, és attól is tartania kell, hogy az ATV-re még így sem lesz Orbánnak szüksége és a Klubrádió sorsára juttatja.

Az MSZP magára vethet, hogy az egyetlen balliberális csatornát egy köpönyegforgató szektavezérre bízta, aki az első szóra elárulta őket a szabad elvonulás és pénz reményében. De még ebben is tisztességtelen volt, mert nem nyíltan állt Orbán mellé, hanem hazug farizeus módjára, megtartva azt a látszatot, mintha az ATV még mindig ellenzéki, balliberális televízió lenne. Ezzel Orbán kezére játszotta a rendszer ellenzékét és a baloldali nézőket. Már Bécsben is megírja az újság, hogy Németh Orbán lefizetett, megvásárolt embere, az ATV az Orbán-rendszer kiszolgálója, de a magyar liberális értelmiség egy része, a baloldali ellenzék még mindig asszisztál ehhez a családhoz, a nézők becsapásához.







Amerikai Népszava
Amerikai Népszava
Az Amerikai Népszava szerkesztőségi cikke. Az írás az Amerikai Népszava véleményét és álláspontját tükrözi.
25,000KövetőKövessen minket!
1,000KövetőCsatlakozzon!
340KövetőIratkozzon fel!

Legutóbbi bejegyzések