Nem tudta Orbán Magyarországon tartani a menekülteket, bármennyire szerette volna. Most kihirdetnek egy válsághelyzetet úgy, hogy nem is lesz menekült az országban. Akik erre tévednének, azokkal azt kell tenni, amit szögesdrót, a Keleti pályaudvar és Bicske nélkül is tenni kellett volna az első perctől kezdve: továbbsegíteni őket a célállomásuk felé. Nem kellett volna Magyarország területén 71 embernek meghalni. A halálukért Orbán Viktor a felelős, nem az embercsempészek, s főleg nem az áldozatok, ahogy azt egy megjegyezhetetlen nevű és kinézetű senki állította.

Orbán vereséget szenvedett minden területen. Bedöglött a propagandája, mert a menekültek nem akarták elvenni senki munkáját, eszük ágában sem volt a magyar kultúrát átalakítani, s ami a legfontosabb: ezek az üldözött földönfutók példát mutattak a magyaroknak emberségből, szolidaritásból, tisztességből. A magyarok által lenézett és megvetett közel-keleti menekültek sokkal intelligensebbek voltak és magasabb emberi értékeket mutattak fel, mint a dölyfös magyarok. Ők nem bántottak senkit, őket ok nélkül bántották: megtámadták, megverték, meglopták, kirabolták, és még halálukat is okozták. Magyarország elégtelenre vizsgázott.

Orbán még ennél is nagyobb nullának bizonyult, akiről kiderült, hogy nem képes kormányozni sem, alkalmatlan egy helyzet megoldásra. A helyzetet végül a menekültek oldották meg, és ez okozta Orbán legnagyobb erkölcsi és politikai bukását. De még ennél is jobban megbukott morálisan a lakosság magát “ellenzéknek” képzelő része. A menekültek ellenállásban mutatott példamutatása megszégyenítette a magyar embereket. Orbán azt hitte, hogy a szíriai menekültek is úgy viselkednek majd, mint a magyarok. Összecsinálják magukat és mindent eltűrnek. Ezek a nincstelen földönfutók azonban tükröt állítottak az Orbán-rendszer minden szennyét és aljasságát eltűrő magyar népnek. Megmutatták, hogy mennyire gyávák, jellemtelenek, megalkuvók, gyengék. Bebizonyították egy hét alatt, hogy a legkisebb ellenállás meghátrálásra kényszeríti Orbán fasiszta rendszerét. Ezzel bizonyították, hogy a ballib médiaelit minden ezzel szemben elhangzott okoskodása hazugság.

Azért sajnálhatjuk, hogy a menekültek végül távoztak, mert ha maradnak, ezek egy hónap alatt megdöntötték volna Orbán rendszerét. De mégis jobb, hogy mentek, mert a magyarok nem tudtak volna mit kezdeni a szabadságukkal úgysem. Mászrészt ez a magyar nép nem érdemli meg, hogy mások kaparják ki neki megint a gesztenyét. Egymást nem ismerő menekültek egy óra alatt nagyobb szolidaritást alakítottak ki egymás között, mint Szűzmária országának önmagától eltelt népe. Elképzelem, ha ezek a menekültek magyarok lettek volna egy idegen országban, hasonló helyzetben, mi történt volna. Nagyon nem is kell elképzelnem, elég az amerikai magyarokra nézni, ahol a legkisebb szolidaritás, szeretet nincs, de annak még egy apró szikrája sem, legfeljebb mások közös gyűlöletében találnak egymásra. Aki nem hiszi, nézze meg, hogy amikor Manhattanben a Second Avenue-n megy egymással szemben két magyar, és meglátják egymást, az egyik átmegy a túloldalra.

Látom néha az interneten, hogy szerény személyemet “magyargyűlölőnek” nevezik oktalan emberek. Ez nem “magyargyűlölet”, hanem “magyarszeretet”, mert fáj, amit látok, és szeretném jobbnak ismerni a népemet. Ha nem szeretném, nem ostoroznám, hanem hidegen hagyna, legfeljebb nevetnék rajtuk. Az igazi “magyargyűlölők” azok, akik ennek a népnek a legrosszabb tulajdonságait védelmezik, pontos “j”-vel írják a hülyét, és a közösségi média megjelenése előtt az izsáki borozóban tarthattak afféle disszertációkat, amilyenekkel ma naponta szennyezik az internetet. Ezek az emberek jobb időkben legfeljebb a kocsma vagy a budi falára írogathattak volna. Ma ők képviselik a nemzetet, és mondják meg, ki a magyar.

Visszatérve: ezek a menekültek legyőzték Magyarországot. 71 kivételével túlélték, ami nem kis dolog, elhagyták, morális győztesként távoztak, és úgy hagyták ott a magyarokat az ő Orbán Viktorukkal, hogy a földönfutó emberek sajnálattal nézhettek vissza rájuk, hogy egy ilyen ocsmány helyen kell élniük, ahol így bánnak az emberekkel. S joggal érezhettek volna megvetést a magyar néppel szemben, amely Európa közepén tűri mindezt. Ha csupán meghallgatták Orbán hazudozásait, vagy elolvasták azt angolul a világsajtóban, mondhatták, hogy ez a pali nem különb, mint azok, akik elől ők menekülnek. Csak a magyarokban nincs annyi kurázsi, mint bennük. Ami 2010 óta Magyarországon történt, annak a tizede elégséges indok lett volna, hogy a magyarok milliói viselkedjenek úgy, ahogyan a menekültek.

De a magyarokat semmi nem érdekli, csak a mai kaja, nincs bennük semmi azokból az erényekből, amelyek egy szíriai anyát arra késztetnek, hogy kisbabájával átszelje a tengert, átgyalogoljon egy földrészt, mert emberként akar élni. A magyarok nem akarnak emberként élni. A magyarok szélsőségesnek nevezik azokat, akik azt mondják: hogyan tűrhetitek mindezt? A magyarok nem hisznek abban, hogy ha a menekültekhez hasonlóan ellenállnak, nemet mondanak, nem engedelmeskednek, akkor ez a rendszer összeomlik, mert nem tud velük mit kezdeni. A magyarokban nincs ennyi bátorság, vagányság, őszinteség, felháborodási képesség, hanem csak számítás, sunyiskodás, simliskedés, hazudozás, mellébeszélés.

Megtanultam tisztelni ezeket az embereket, akik a világot átszelve keresnek emberi életet maguknak. Megfigyeltem, mennyire meglepődtem azon, hogy ezekben az országokban nem csupán a híradófelvételekből ismert zászlóégetők élnek. A hírfogyasztó egy képzetlen, elmaradott embermasszának képzeli az ott élőket. Ezt sugalmazták Orbán primitív plakátjai is. De azt kell mondanunk, ezek a menekültek olyan emberi értékeket mutattak fel, amelyekből a magyarok csak tanulhatnak. Emlékeztetnék az ősmagyar bunkóság által megvetett apára, aki a sínek közé vetette a feleségét és a csecsemőjét, majd maga is odafeküdt. Minden elismerésem az övé: ez az ember azt mondta ezzel a maga nyelvén, hogy megértse a hülye magyar rendőr is, hogy “inkább meghalok az egész családommal együtt, de nem engedelmeskedem”. Ez erény, ez tartás, ez gerinc és ez jellem az elnyomással és diktatúrával szemben. Ez hiányzik a magyarokból.

S ahhoz, hogy valaki tehetetlenségéből ezt tegye, ahhoz nagyon bumburnyákul kell viselkedni vele szemben. Ezekből az országokból nem egy képzetlen embermassza érkezett Magyarországra, hanem magasan kvalifikált, jól képzett emberek, értelmiségiek, szakemberek, rengeteg értékes ember, akiket inkább lasszóval kellett volna fogdosni, hogy maradjanak. Ezeknek az embereknek most megvan a véleményük Magyarországról. S a mindenkinél okosabb magyar népet tájékoztatjuk arról, hogy a bicskei esetről készült videó nem változtatja meg egy nyugati ember véleményét a történtekről. Nem hiszi, hogy a családját inkább a vonat elé hajító ember a hibás. Az a hibás, aki ilyen helyzetet teremt. A menekültügy kíméletlenül rántotta le a leplet, nemcsak a pofára esett diktátorról, a jellemgyenge, haszonleső magyar népről, hanem e nép jelentős részének minden értelmet felülhaladó butaságáról is.

Mindezt fájdalommal és szomorúan írom, mintegy az írástudók felelősségével emlékeztetve a néptől elszakadt magyar értelmiséget, hogy az értük nem viselt felelősség borzalmas állapotokat idézett elő. Megjegyzem, ez nép 25 évvel ezelőtt, a Kádár-rendszer végén még sokkal jobb állapotban leledzett, intellektuális szintje sokkal magasabb volt. Talán mégsem volt hiábavaló a közművelődés, a népművelés, talán mégis kár volt bezárni a kultúrházakat, a mozikat, könyvtárakat, leépíteni az oktatást, és kár volt divatáru boltokat nyitni a helyükön. Egy emberöltő alatt ez a nép elbutult, elsivárosodott és iszonyatosan alacsony intellektuális szintre süllyedt vissza. Talán az olvasás, a művészfilmek, az értékesebb kultúra, mégiscsak alakította és formálta ezt a népet. Megjegyzem: ez annak nyomán lett szembeötlő, hogy lenézett, megvetett, otthonukat, mindenüket elveszített közel-keleti emberek néhány ezres populációja kontrasztot állított.

A magyar értelmiség pénzt keresni, szerepelni., okoskodni és végeláthatatlan ideig pofázni szeret. Egymásnak. Ennek a népnek a színe-java, amely akárhány doktori fokozatot odatehet a neve mellé, meg sem közelíti emberi értékekben azokat, akik nekiindultak a Keletiből gyalog, tisztelet a minimális kivételnek. Különösen nem annak az embernek a morális tartását és emberi értékeit, aki szívszaggató módon a csecsemőjét és a feleségét is a sínek közé vágta inkább, semmint hogy ilyen szemét embereknek engedelmeskedjen, s eltűrje azt, amit kigondoltak felőle. A magyarok elszalasztották a lehetőséget, hogy felnőjenek a menekültek mellé, és egyre nagyobb tömegben csatlakozva a gyalogos menekültekhez, elsöpörjék ezt az embertelen és primitív rendszert. Ebből az következik a logika szabályai szerint, hogy nem a rendszer primitív és embertelen, hanem a magyar nép többsége.

Ezek a menekültek, akik most elmentek és otthagyták leforrázva a magyarokat, arra a törvényre, amit most Orbánék az álellenzék asszisztálása mellett a parlamentben megszavaztak, egy emberként úgy válaszolnának, hogy együtt rongálnák meg a szent kerítést. Csukják le őket. Ezek egy hónap alatt megbuktatnák a felcsúti törpét.

Ha tíz ilyen ember lenne Magyarországon, akkor az embernek is alig nevezhető teremtmények, mint Orbán, Rogán, Lázár, Kósa, Kocsis, Pintér, Hende, Gulyás, Kovács szófosó, Szijjártó és társaik, már régen Nicaraguában könyörögnének menekültstátuszért.

De nincs. Egy sincs. Csak gyáva, öntelt, képmutató, simliskedő, önző és okoskodó hülyék vannak. És ez a krémje.

35 hozzászólás : Bartus László: A menekültek példamutatása

  1. Aptyuka

    September 5th, 2015

    Pontosan így gondolom én is, ám ahhoz tehetség kell, hogy rendszerbe szedje valaki. Elismerésem!

    Reply
  2. Agi40

    September 5th, 2015

    A menekülteket kriminalizáló, az embereket kiszolgáltatottá tevő szigorításokat fogadtak el a parlamentben, amelyek ellen a Migration Aid szept. 2-án és 3-án is tüntetett a Kossuth téren.

    A civilek és a Migration Aid támogatták a menekülteket nehéz útjukon, végül a kormány meghátrált, buszokkal a határra szállította őket.

    Kik ellen vezetik be a szigoirításokat, a magyar népen kívül?

    https://youtu.be/GQ-8VFlXwoE

    Reply
  3. Cor Leonis

    September 5th, 2015

    Minden szavával egyetértek, Bartus úr. Amerikai magyarként én is látom a gyűlölködést még a külföldi magyarok között is.

    Reply
  4. Enmerkar

    September 5th, 2015

    Az oly sokat ostorozott “magyar értelmiség” mint csoport nem létezik. Az elmúlt 25 év alatt szépen megszüntette önmagát. Megélhetési okoskodók vannak dögivel itt-ott össze is szoktak jönni – ki kurultájra jár, ki Szárszóra – de értelmiség, mint olyan nincs. Ami sokkal nagyobb baj, értelmesség sincs. Önjelölt megmondóemberek társadalmi csoportok indulatait használják önnön megélhetésük biztosítására, személyes gazdagodásuk elősegítésére. Ez van.

    Reply
  5. iTeM23

    September 5th, 2015

    Felvidéli Magyarként a gyomrom forog,hogy miket lehet olvasni a FB-on,vagy illyen oldalakon!Ollyan “Magyarokat” mint Bartus úr,Gyurcsány és hasonlók,fel kellene ültetni a vonatra a menekültek-el,ne zavarják a levegöt MO-on!

    Reply
    • MAGYAR vagyok

      September 5th, 2015

      iTeM23! Egyet értek veled! Sajnos az én írásaim soha nem jelennek meg, pedig ,, MINDEN VÉLEMÉNY SZÁMÍT!”.

      Reply
    • Maria56

      September 5th, 2015

      Magyarorszag akkor lesz magyar, ha a magyarok össze fognak es elzavarjak a jelenlegi kormanyt.

      Reply
    • Istvan_b01

      September 6th, 2015

      Hát hogy is mondjam, többek közt pont az ilyen magyarokról szól a cikk akiknek még az alapszintű helyesírás is kihívást jelent.
      Amúgy sajnos, hasonló okok miatt ami a cikket ihlette, minden szavával egyet értek.

      Reply
  6. 29841984

    September 5th, 2015

    Szóról-szóra így van. Bartus Laci zseniális tömörséggel fogalmaz.

    Reply
    • Zerjav Oblakov

      September 5th, 2015

      Lehet, hogy zseniálisan fogalmaz, de nagy baj lenne, ha időnként lenne valóságalapja is a tömörségének? Mondjuk mit lehet kezdeni azzal a menekülttel, aki nem akarja regisztráltatni magát, és csak azt hajtogatja, hogy Németországba akar menni? Mit lehet tenni azokkal, akik képesek beszállni egy teherautóba, pedig nem üldöz9 őket senki? Egyszerűbb Orbánozni, mint gondolkodni?

      Reply
  7. dragon705

    September 5th, 2015

    Bartus Ur! On megirta a frankot! Csak gratulalni tudok!

    Reply
  8. bunkocska te draga

    September 5th, 2015

    Ez az a poszt, aminek minden szavával egyetértek. Azért az utolsó bekezdéshez hozzáfűzném, hogy a PRM-et nem fenyegeti, hogy lilaködös értelmiségiek gyülekezetévé válik? A honlapon lenne még sok csiszolni való, hogy ne csak a történészek értsék!

    Reply
  9. lud

    September 5th, 2015

    Én mindezzel teljes mértékben egyetértek,azzal a kiegészítéssel,hogy egyedül semmire sem megyek ezekkel szemben.Valóban mindenki kussol rajtam kívül,a még tehetetlenebbek meg rég elmenekültek.Itt ebben a pöcegödörben ez a szemlélet,amit ezek szerint most már ketten képviselünk teljesen hiányzik,csak apró jelei észlelhetőek.Engem 50 éves koromban bűnözővé tettek,elítéltek,ellehetetlenítettek,de továbbra is ellenállok,noha tudom,előbb-utóbb kiirtanak.

    Reply
  10. swaart

    September 5th, 2015

    Szegény ötvenhatos mártírok! Most forognak sírjaikban.

    Reply
  11. swaart

    September 5th, 2015

    iTeM23 – Te nagynyilas! Mars a kuruc.info-ra!

    Reply
    • MAGYAR vagyok

      September 5th, 2015

      Nem nyilas, csak MAGYAR!!! Mért kell összekeverni???

      Reply
  12. Ember Vagyok

    September 5th, 2015

    Tisztelt Bartus Úr!
    Sok mindenben igaza van. Viszont sok dologban téved!
    Ön a magyarok összességét szídja, ön is magyar. Létezik a Magyarok Világszövetsége még? Bevallom nem tudom. Pedig jó lenne tudnom.
    A magyarországi magyarok nevében kérem Önt az objektivitás betartására! Nem minden magyar náci, fasiszta és idegengyűlölő!
    Persze olvastam a hozzászólásokat. Ezek agyában a sötétség az úr!
    Elég jól ismerem azUSA-t, lehet, hogy jobban, mint ön. A mai napig ezen ország kormányának dolgozom.
    Nekem rosszul esett, hogy a rokonaimat, akik otthon élnek egy kalap alá vette a söpredékkel!
    Közülük a 76, 82 évesek is napi szinten segítették a menekülteket, annak dacára, hogy leköpték őket, megfenyegették!
    Van, aki egyedül,is kimenne már a Kossuth térre, ha kell fegyverrel! Annyit mondott, maximum lelőnek. Mit ér el vele? A kormány beállítja magányos terroristának és kész, a világ erre nem figyel fel!
    Mit vár az éhezőktől, akiknek fedél sincs a feje fölött?! Beteg, legyengült emberekről beszélek. Jogos kérdések merülhetnek felázott MSZP-L kapcsolatban, mert árulók! A PM támogatottsága elenyésző, az LMP fideszbarát, a DK támogatottsága eléri az 5%-t. Tudja sokat járok Európába, mert ez a munkám. Minden alkalommal hazalátogatok. Ön mikor folt Magyarországon utoljára?
    Én most jöttem vissza. Már 10-15 ezer ember verbuválódik ôssze esténként a parlament előtt. Nem sok kellene hozzá, hogy ez tízszeresére, százszorosára nőjön! Akkor meg lehet buktatni Orbánt.
    Egy kérdés! Miért nem teszi az EU az USA azt, amit Bellusconi esetében tett? Ha tudja miről beszélek, akkor nem írnám le.
    Záró mondatként ismételten megkérem, hogy objektíven írjon vagy sehogy. Az nem újságíró, akit a vak düh vezet.
    Ne nézzen ostobának, 5 MSC, 1 PhD és 2 doctori van mögöttem!
    Amit kérdeztem, arra szeretnék választ kapni, Öntől!
    Remélem szavaim nem voltak sértőek!
    Üdv,

    Reply
    • Light

      September 6th, 2015

      Én is azért járok ide, mert sok mindenden igaza van. Abban, hogy Magyarország fasiszta diktatúra, és abban, hogy ezt már 2011-ben lehetett látni, és hogy az Alkotmányt megpuccsolták.

      Az is igaz, hogy az AN volt az egyetlen, aki ezt leírta.

      Az ATV-t illetően is igaza van. És nem csak a Fideszt közvetlen érintő ügyekben érezni a propagandát, hanem tetszőleges cikken. Az atv.hu kőkemény antiliberális, antidemokratikus tartalmat tol.

      Abban viszont nincs igaza a szerzőnek, hogy a 71 menekült haláláért Orbán Viktor a felelős.

      Olyat le lehet írni, hogy Orbán csak azért nem lövet a tömegbe, mert nincs rá szükség. Egyrészt azért, mert ez valószínűleg igaz, másrészt azért, mert ez vélemény.

      Ezzel szemben őt tenni közvetlenül felelőssé az embercsempészek helyett nem csak jogi értelemben problémás, hanem morálisan is. Ez olyan, mint Bajnait gyilkosozni a libák miatt, vagy talán még rosszabb.

      Az ilyen dühből leírt valótlanságok távol tartják a nem fanatikus olvasókat az AN-tól, így az ATV-n tengődő, többé-kevésbé normális embereknek semmi nem marad.

      A menekültekből sem kellene vallási fanatizmussal szentet csinálni, mert ha negyed annyival jobbak, erősebbek és egyenesebbek lennének, mint a “magyarok”, akkor nem lennének menekültek. Akkor nem lett volna az országukban évtizedes diktatúra.

      Valószínűleg van köztük sok olyan, aki tényleg tett volna azért, hogy ne éljen diktatúrában, csak ők nem voltak elegen. Ők olyanok, mint a politikai okokból elköltözött magyarok.

      És vannak köztük olyanok, akik jól elvoltak a rendszerben, amíg nem jött az Iszlám Állam. Ők meg olyanok, mint a külföldre költözött fideszesek. Azok is akadnak szép számmal.

      És élnek Londonban devizahiteles magyarok. Ők valóban gazdasági menekültek.

      Az egy doog, hogy egy ideális világban mindenki ott él, ahol akar. Az meg a másik, hogy nem mindenki ugyanabból az okból, ugyanazzal a történettel indul el. Magyarországról sem, meg Afganisztánból sem.

      Ma már többnyire helyén kezeli Gyurcsányt az Amerikai Népszava.

      Többnyire.

      Mert elég neki befogadni 2-3 menekültet, és megint hullanak a könnyek. Ez a vallási fanatizmus / érzelmi újságírás.

      Gyurcsány nem csak azért felelős, hogy 2/3-a lett Orbánnak. Azért is felelős, hogy a 2/3 megmaradt.

      És azért is felelős, hogy megszűnt az SZDSZ. Ő hozta a liberálisok nyakára Kókát, akitől jóérzésű liberális sugárban hány. Kóka nemcsak szétverte a pártot. Mivel a neve hallatán még liberális emberekben is gyomorforgató érzetet kelt az SZDSZ szó, a liberalizmus jövőjét is megfojtotta.

      Annak, hogy Magyarországon fasiszta diktatúra van, az egyik oka, hogy nincs liberális párt. Az egyetlen politikus, aki valamiféle ellenállást tanúsított Orbán diktatúrája ellen, Demszky Gábor volt. Pedig akkor már “buta kacsa”-ként (lame duck) vezette a várost.

      A liberális ember azt látja, hogy az alternatíva öt éve Gyurcsány, kicsit még eszébe jut Kóka, aztán vagy elköltözik, vagy végleg feladja.

      Ezért nem kéne dalt énekelni, amikor Gyurcsány újabb PR akciójától nagyot dobban a keresztény szív. Hanem higgadtan végig kell gondolni, hogy ki ez az ember valójában.

      Szóval lehet, hogy Orbánnak száradnak emberéletek a lelkén, és lehet, hogy fognak, de azt a 71 embert nagyrészt az embercsempészek, kisebb részt saját maguk nyírták ki.

      Éa ha a PRM el akar valamit érni, akkor érdemes higgadtnak maradni.

      Reply
    • Istvan_b01

      September 6th, 2015

      Önnel is egyetértek, csak annyit tennék hozzá, higy a cikk talán nem szó szerint minden egyes magyarra vontakozott. Amit az amerikai magyarokról írt sajnos az is nagy részben igaz, tapasztalaból mondom azt is.
      Nem ott élek de töltöttem ott is egy kis időt. Egyszer mentem csak New Yorkba a “magyar negyedbe” a templomhoz. A paptól információt szerettem volna csak, de a Jó reggelt-re “Munkát szállást nem tudok adni!” volt az azonnali válasz. Többet nem is kérdeztem 🙂 Az ismerősöm is körbe kérdezte az ottani ismerőseit de mindenhol azonnali elzárkózás volt az első reakció. Igaz vegül egy olyan magyar segített aki nem rég volt ott, de ő is csak megerősíteni tudta az addigi tapasztalataim. Szóval bennem is mint sok más magyarban keserű csalódottság van a saját nemzetemmel kapcsolatban. Önnek mi az elképzelése a tennivalókról?

      Reply
  13. Light

    September 5th, 2015

    Tehát mindenki ősmagyar bunkó, aki épp valamit máshogy gondol, máshogy lát. Kíváncsi vagyok, ez vajon az ősnyugati mentalitás?

    Az tény, hogy ezek a menekültek példát mutatnak a magyaroknak. Az is világos, hogy háromszáz menekült pár nap alatt megdöntené Orbán Viktor uralmát.

    Ez abból is látszik, hogy az ő országukban sose épülne ki se orbáni, se másmilyen diktatúra. Most éppen a tüzes sárkány, a mágneses vihar és a pleiadian invázió elől menekülnek.

    Egyszerűen lehetetlen, hogy náluk diktatúra legyen, annyira különbek. Amint valami kicsit is nem demokratikus, egy-két család azonnal a sínek közé veti magát, és huss, a diktátornak annyi.

    Reply
    • Istvan_b01

      September 6th, 2015

      Kezdem én is a cikket egyre kevésbé tárgyilagosnak látni, de ettől még ez sem kevésbé az.
      Az tény hogy több méltóság van a szírekbe vagy arabokba mint egy átlag magyarba, de ha már már diktatúrákról beszélünk akkor azért valljuk be, hogy Assad az atomon kívűl már mindent bevetett a népe ellen, bele értve Putyint is az arzenáljával együtt. És az egész már néhány éve kezdődött az ellenállás

      Reply
      • Light

        September 6th, 2015

        “de ha már már diktatúrákról beszélünk akkor azért valljuk be, hogy Assad az atomon kívűl már mindent bevetett a népe ellen, ”

        Most igen, de nem így kezdődött. Az is egy folyamat volt.

        És nem egy országról beszéltem, hanem az összesről. Mondj egy arab vagy muszlim országot, ami nem diktatúra. Nekem annyi ugrik be, hogy talán Jordánia nem annyira gáz. Talán.

        Reply
    • Istvan_b01

      September 6th, 2015

      …az ezutáni folytatása
      Tehát az ellenállás azért még mindig harcol valamint szerintem mostmár inkább menekülnek az iszlám államtól mint Assadtól akit az ellenállok azért mégiscsak megtörtek. Tehát ha a több gyerekes családapák/anyák úgy döbbenek hogy ez elöl e.g. nyilvános lefejezésektől inkább elmenekülnek akkor ne gyávázd le már oket még burkoltan se, főleg egy fotelból ne 🙂

      Reply
  14. Maria56

    September 5th, 2015

    Teljes mertekben egyet ertek. Le az Orban kormannyal. Megszavazni sem lett volna szabad öket.

    Reply
  15. Yossy

    September 6th, 2015

    Bartus ur! Az ön lojalitásahoz nem fér kétség,, de tárgyilagossággal egyáltalán nem “vádolható”! Az “orbánkormányról”irtak nagyrészben helytállóak. Amit a menekültekről állít az nagyrészben hazugság, a menekültek soha nem akartak Magyarországon maradni! Céljuk a jobb élet reményében Németország, Anglia, Franciaország, ahol a szociális háló sokkal erősebb mint Magyarországon! A menekültekkel a kormány valóban nem tudott mit kezdeni, viszont a civilek ezt kiegyenlítették! A Magyar lakosság példát mutatott emberbaráti szeretetből, toleranciából! Amit ön állít, hogy az ország fasizálódik egyszerűen felháborító! A nyilas, náci eszmék egyáltalán nem jellemzik az országot, ha maguk nem terjesztenék talán senki nem is tudna róla! Teljesen jelentéktelen a létszáma a követőiknek! Ezt a Magyar lakosság normálisan tudja kezelni, Europa bármely országában jelen van ez a szélsőséges ideológia, az miért nem bántja a morális érzékenységüket? Németországban, ahová a menekültek nagy része törekszik 100 menekülttábort gyujtottak fel, ez miért nem háborítja fel a világot??? Tehát ha ön magától irta ezt a cikket akkor orvosi kezelésre szorul, ha megbízásra akkor ez szintén magát jellemzi!

    Reply
    • Istvan_b01

      September 6th, 2015

      Ez is sarkítás. Az ország fasizálódik, el kéne beszélgetni átlag emberekkel. A cigánygyilkosságok vak a sokadik után lettek komolyan véve és meg mindig nagyobb sok olyan van akik relativizálják az egészet. Az ország második legerősebb pártja egy nyíltan náci párt. Abban sincs semmi kivetnivaló hogy ha kritizálni kel akkor mindenki elöször a saját portáján nézzen körül mert ugyanúgy te sem veszed as fáradságot hogy utánanézz más országokban mennyire kritizálja a hazai sajtó a kormánya szélsőséges lépéseit. Igenis mindenki sajátmagával szemben legyen a legkritikusabb, nekem ez a hazaszeretet. Ha az elfogadhatatlant elfogadom csak azért mert magyar akkor azzal a színvonalat csökkentem. Ha mindig azt keressük hogy van nálunk rosszabb is akkor mindig találni is fogunk olyat igy soha nem kell majd tenni semmit. Ebből lesz szerinted fejlődés?
      Saját magunk kéne magasra állítanunk a mércéket ahogy azt elődeink – akire annyira szeretünk hivatkozni – is tették mintsem folyamatosan belenyugodni abba ami van. Erről is szól szerintem ez a cikk.

      Reply
  16. goszti80

    September 6th, 2015

    Kedves Bartus úr

    Meghökkenve olvastam a cikkeket amit írt és fel sem fogom,hogy ez megjelent valahol bárhol akármilyen médiában.
    Az ön által dicsőített emberek,a migránsok akik tele vannak erővel bátorsággal kitartással,miért nem áll ki a saját hazája mellett??
    Ezzel a bátorsággal őn szerint bármilyen diktatúrát rezsimet meg lehet törni,akkor kérdem én miért jönnek el a saját hazájukból,és miért nem ott harcolnak a saját szabadságukért és a saját életükért?
    Remélem erre kapok öntől választ.

    Reply
    • Admin

      September 6th, 2015

      Azért, goszti80, mert nem katonák, és géppisztolyok ellen nem lehet szabadkézzel harcolni. Olyanokkal szemben nem ér semmit az ellenállás, akik lefejeznek. De Orbán egyelőre nem géppisztolyoz le senkit. Vele szemben ellenállhatnának. Ezek az emberek ellenálltak a hazájukban is, amíg lehetett. Miután nem lehetett, elmenekültek, de maradt bennük elég tartás ahhoz, hogy visszautasítsanak még egy pohár vizet is azoktól, akik gyűlöletkampányt indítottak ellenük, és úgy bántak velük, mint az állatokkal.

      Reply
    • Istvan_b01

      September 6th, 2015

      Lasd fenti hozzászólást, a saját diktatúrájuk ellen már több éve harcolnak, de puszta kézzel az átlag emberek nem bírnak a vadászgépek és bombázások ellen. De az igazi veszély az iszlám állam amit tartok tőle meg mi megfogunk tapasztalni ha nem állítják oket le ott ahol most még vannak. Tehát mégegyszer ők bombázások és lefejezések elöl menekülnek, mi meg európa közepén egy antidemokratikus diktatúrával sem bírunk pedig Orbán biztos nem lövetne a tömegbe.
      Van különbség!

      Reply
      • MJS

        September 7th, 2015

        “Orbán biztos nem lövetne a tömegbe” – Szerintem ezt gondold át még egyszer…

        Reply
        • Istvan_b01

          September 8th, 2015

          Butaságot mondasz. Hogy mi járna a fejében meg mi az amit meg is tenne az két dolog. Európa közepén, uniósan, ne viccelünk. Akkor bostont tuti lámpavason végezné és ezt ő is tudja. Orbán iránt zsigeri ellenszenvem van de hülyeségeket nem kell írni.

          Reply
  17. September 6th, 2015

    Mellesleg azt is tudnotok kell a V4-ek találkozóján megegyezet Magyarország-Szlovákia és Csehország, hogy nyitnak egy vasúti folyosót és Röszkénél vonatra szállnak a menekültek és a három országon keresztül egyenesen Németországba lesznek szállítva! Erre Németország megilyedt, hogy ezt nem lehet, Magyarország regisztrálja őket addig ne engedje tovább. Most az a megoldás született, hogy közvetlenül a határnál lesznek a menekült táborok, amint átlépik a határt, beviszik-regisztrálják őket és mennek egyből fel a vonatokra és kifele Németországba!

    Reply
  18. Hunyadij

    September 6th, 2015

    FÁJÓAN IGAZ ÍRÁS!!!!!! Nagyon és mélységesen egyetértek Bartus Lászlóval! Megszakad a szívem, hogy ezt kell átélnünk, és egymagam oly kevés vagyok, hogy megváltozzon a helyzet
    🙁

    Reply
  19. aniko

    September 8th, 2015

    Ez a cikk undorító Én magyarországon élek amit az emingrások tesznek itt az országban az tűrhetetlen. És mielőtt bárki azt mondaná Orbán párti vagyok az téved. Tudjátok Ti !!! mit tesznek ezek az országunkban ????? Önkényesen átlépik a határunkat mindenféle papírok nélkül, pedig voltak papírjaik mert annélkül a saját országukat nem hagyhaták volna le mert agyonlőtték volna Őket kezdjük ezzel. Mit tesz az USA azokkal az emberekkel akik papír nélkül próbálják a határt átlépni???? egyáltalán engedné???. 2) Ezek az emberek miért nem Saud Arábiába , Kuwait, Oman Jemen felé veszik az írányt hisz a vallásuk ,éghajlatuk neveltetésük hasonló és csak 500km van tűlük .Nagyon egyszerű a válasz mert nem kellenek nekik és fegyveres erővel védik a határaikat csak vízummal lehet belépni a határokon , nem kellenek az ingyen élők csak szakképzet tanult emberek kellenek . 3 belépnek az országhatárunkon és csak rabolnak a kertekben leeszik a fáról a termést kihúzgálják a növényeket , van hogy tanyákat foglalnak el. Fogalma nincs arról hogy mi az az aszfaltos út ,hogy autók közlekednek rajta és az elsőbsség az autóké.Tüzet gyújtanak a vasúti sineken mert Ő ott akar aludni és fázik .Neki támadnak a magyar embereknek ha védi a tulajdonát szinte vérbe forog a szemük mert otthon ezt a temperamentumot szokták meg .Leállítják a vasúti és a közúti forgalmat mert nekik ugy van érdekük és kedvük ,hogy az itthoni emberek nem jutnak haza munkából vagy nem jutnak be munkába azt kit érdekel ugye ? Ahhova csak mennek csak iszonyú koszt és lepusztultságot hagynak maguk után az sem baj ugye ? Most lett a Keleti felújítva nagyon szép és tiszta volt most nézzetek meg képeket róla egy istálló. Ha Én a háború ellen menekülnék akkor alázatos lennék nem követelőznék meghúznám magam egyáltalán nem így viselkednék mint Ők .A buszok amik elvitték Őket a határig azok üléseit felszaggadták lefosták igen szó szerint lefosták . Rengeteg élelmet kaptak gyümölcsöt kenyeret felvágotat gyerek hórdozót mind a kukában landolt . Mi nehezen élünk itthon és amikor látjuk ezeket a képeket szinte megszakad a szívünk mert hány óvoda , hajléktalan , fiatal család is kaphata volna és Ők nem a kukába tették volna. Megbecsülték volna és még meg is köszönték volna .És a nyugati sajtóban az igazi tényekből csak pillanat felvételeket ragadtak ki ezzel elferdítve az igazságot. A rendőreink szinte könyörögnek nekik ne tegyék amit tesznek nem alkalmaznak erőszakot mert nem tehetik az emigráns pedig sokszor leköpi fenyegeti …… És mi ezektől az emberektől tanuljunk tartást büszkeséget ???????? Ugye ezt nem gondolja komolyan … Tisztelet cikk író kérem mielőtt ilyen írást ad ki a kezei közül kicsit nézzen utána a valós tényeknek kérem mert ezzel minket alázz meg az itthon élőket . Öszinte leszek nem vagyok rasszísta és nem vagyok idegen ellenes , de most azt mondom igenis meg kell védeni a határainkat és ha kell katonassággal és erőszakkal

    Reply

Szóljon hozzá

  • (nyilvánosan ez nem jelenik meg)