A New York-i rabbik közleményét mindenki félreértette. Nem arról szól, hogy bármiben egyetértenének Orbánnal, hanem, hogy nagyon aggódnak.

A New York-i rabbik közleményben háborodtak fel, amiért Orbán Viktor kormányfő ellen uszítottam. Mivel azt állítottam volna – többed magammal -, hogy a „honorable Prime Minister Victor Orben” (Sic! Erről majd később.) olyan személyeket tűr el és méltat, akik kapcsolatban voltak a náci rezsimmel.

Tiltakoznom kell. Én nem ezt írtam, a kormányfő keddi beszédét ismertetve. Elég elolvasni az írás címét, már abból kiderül, hogy egy egész focicsapatnyi New York-i rabbi téved. Az én cikkem címe ugyanis a következő: „Orbán Viktor nemzeti konzultációra hivatkozó fasiszta igehirdetése”. Tehát Orbánt nem azzal vádolom, hogy olyan személyeket tűr meg és méltat, akik kapcsolatban voltak a náci rezsimmel, (bár ezt és sem tartanám szép dolognak) hanem azzal, hogy fasiszta igét hirdetett kedden mély hipnózisba esett hívei előtt Budapesten ami – valljuk be – egészen más.

Magát Orbán Viktort tartom neofasisztának, aki az antiszemitizmus balalajkáját pengetve a hallgatókra kacsingat és közben – befelé röhögve – azt szajkózza, hogy sem ő, sem a kormánya nem antiszemita, sőt nulla toleranciát tanúsít az antiszemitizmussal szemben, megvédi a magyar zsidó közösséget. Teszi ezt druszámmal, a Fidesz 5-ös számú tagkönyvének aranyszájú birtokosával egyetértésben, akivel olyan őszinte és baráti szeretettel fényképezteti magát a Fidesz sátoros ünnepein, hogy az embernek a könnye kicsordul eme meleg (félre ne értessék) kapcsolat láttán.

Azt sem lenne szabad félreérteni, hogy a miniszterelnök úr híveinek néha antiszemita és homofób lapok olvasását ajánlja, mint a kedvenceit. Csak a kedvükbe akar járni és ismereteik horizontját szeretné szélesíteni, egyben növelni azok számát, akiktől aztán meg kell védenie a magyar zsidó közösséget és akikkel vállvetve a migránsok ellen is felléphet, midőn ezzel is a magyar, mit a magyar, az Európa zsidóságát védi, a migránsokkal behurcolt antiszemitizmustól.

Az antiszemitizmus behozatala elleni fellépésben van egy jó adag nemzeti öntudat és a nemzetállam iránt érzett orbáni tisztelet is. Ez a miniszterelnök úr vérében van. Mélyen gyökerezik a lelkében és – akár azt is mondhatnám – bele van égetve abba, vagy stílszerűen: a karjába van tetoválva. Azt is sugallja ez a lelki tetkó, hogy nem kell nekünk mindent külföldről behozni, van nekünk saját, jól bejáratot és színvonalas, nagy hagyományokkal rendelkező antiszemitizmusunk, amely – hamarosan bekerül a hungaricumok közé – hiszen nem csak megállja a helyét bármely nemzet antiszemitizmusával szemben, de sajátos, csak ránk jellemző egyéni vonásai jól megkülönböztetik a többitől.

Orbán Viktor azt is mondta kedden, hogy: „Migránspolitikánk az európai zsidó közösségek érdekeit is szolgálja, és ez akkor is így van, ha ők nem állnak ki nyíltan az elemi érdekeik mellett és szótlanul tűrik, hogy az őket is védelmező magyarokkal szemben méltánytalan támadások történjenek.”

Vagyis a miniszterelnök úr bírálta az európai zsidókat, amiért nem állnak nyíltan a migrációs politikája mellé és szótlanul tűrik, hogy őt e politikája miatt méltánytalan támadások érjék. És ez sajnos így igaz. Sajnálatos módon azt követően is szóról szóra, hogy a New York-i 11-ek tollat ragadtak Orbán Viktor védelmében. Közleményükben ugyanis egy szó sincs arról, hogy támogatnák a magyar kormánynak az EU-val szembehelyezkedő migrációs politikáját, vagy egyetértenének azzal, hogy Orbán Viktor Horthy Miklóst kivételes államférfinek titulálta. Ez nincs benne, akárhogyan olvasom az eredeti angol közleményt. Nincs benne.

A New York-i rabbik nem Orbán Viktor migrációs politikájáért és azért mondanak neki köszönetet, mert nem állítja piedesztálra Horthy Miklóst, hanem azért, mert bőkezűen, mondhatnám önzetlenül támogatja a magyarországi zsidó temetők rendbehozását a magyar állam, valamennyiünk pénzéért. Tehát – félre ne értse senki – nem azért, mert akárcsak egy fillért is felajánlott volna a saját vagyonából erre a célra – mint a kétszínű és maffiózó Soros György, amikor milliárdokat költ saját zsebből a magyar oktatásra – például – Orbán Viktor és párttársai egyetemi képzésére, hanem ezért, mert a magyar állam, vagyis a közösség pénzének egy részét a stadionépítésektől átirányította a zsidó temetőkbe. (Ha rosszmájú lennék és nem lenne bennem egy szikra kegyeleti érzés sem, akkor azt mondanám, hogy ennek több értelme és főleg erkölcsi értéke van, mint az MTK stadion megépítésének, mivel – ahogy elkészült – a nagy múltú, jelentős zsidó hagyományokra visszatekintő klub pályája, azonnal kiesett az NB-I-ből. (Állítólag szégyenéből, de ezt Deutsch Tamás jobban tudná.)

A 11 New York-i rabbi közleményét mindenki nagy ívben félreértette. Itt nem arról van szó, hogy a rabbik bármiben is egyetértenének Orbán Viktorral, (nem is írnak ilyet) hanem arról, hogy ők is elkezdtek aggódni. Mégpedig nagyon. Az orbáni politikáról érkező hírek nyomán – ott a messzi New Yorkban – egyszer csak veszélyben érezték a magyar zsidó temetők felújításának, gondozásának állami támogatását.

Ezért – mintegy az aggályuk kulturált és a rabbikra jellemző közvetett módon történő kifejezéseként – reményüknek adtak hangot, hogy aggodalmuk alaptalan és az ortodox zsidóság és Orbán Viktor barátságát semmi nem veszélyezteti. Mondjon is bármit a kormányfő Horthyról, Sorosról meg bármi másról, a temetők ügye nem fog csorbát szenvedni és ennek következtében a kormányfő viszonya sem romlik meg az ortodox New York-i zsidókkal, akik ezért nagyon hálásak és hálásak lesznek a jövőben is. Akik pedig – vélekednek a rabbik – a „honorable Prime Minister Victor Orben” ellen uszítanak, nem tudják, milyen veszélyes terepre tévedtek és mennyi kárt okozhatnak a magyarországi zsidó temetőknek.

Én azt gondolom, hogy az ország egészségesen gondolkodó, – mondjuk úgy ortodox – többsége nevében minden kétséget eloszlatva, bátran megnyugtathatom mind a 11 New-York-i rabbit, hogy amikor Orbán Viktort lefasisztázzuk, letolvajozzuk, maffiavezérnek, hazaárulónak tituláljuk, egy pillanatra sem gondolunk arra, hogy – ha végre sikerül megszabadulni kártékony alakjától – annak bármilyen következménnyel kell járnia a zsidó temetőre. Sőt! Túlzás nélkül állíthatom, hogy Orbán Viktor letaszítása a trónjáról, csak pozitív hatással lesz azokra, ugyanis azonnal meg fog szűnni a stadionépítési láz. A futballpályákra, Mészáros Lőrinc és társai zsebének tömésére elherdált milliárdok megtakarításával szabad források szabadulnak fel minden másra. Lesz itt pénz, több is mint most a zsidó temetőkre Orbán után is.

Végezetül: a közlemény eredeti angol szövegében a magyar kormányfőt „Victor Orben”-nek titulálja egyszerre 11 rabbi. Ezt én nem tartom véletlennek. Finom jelzésnek inkább. A rabbik – minden bizonnyal -. ezzel a csekély gesztussal akarták felhívni a figyelmet arra, hogy míg a zsidó temetőkben nyugvók nevét soha nem szabad elfelejtenünk, a jelenlegi magyar kormányfőjét megjegyezni sem érdemes. Egyébként megmagyarázhatatlan, hogy 11 rabbi közül egynek se tűnik fel, a kormányfő, akivel oly gyümölcsöző és szívélyes kapcsolatot ápolnak, nem Orben – e-vel – és még csak nem is Victor, c-vel. Hogy mi, azt – szerintem – a világ összes rabbija pont úgy tudja, mint én, még ha 11 nem is akarja nyíltan kimondani.

Zsebesi Zsolt

 

Zsebesi Zsolt







Nincs hozzászólás : Orbán és a New York-i rabbik

  1. Tóth Zoltán

    June 29th, 2017

    Én meg arra jöttem rá, hogy vallástól függetlenül mindenhol vannak x@remberek. Ja, és ezek szerint Orbán Viktor honorable miniszterelnök úr is csak az oroszországi magyar temetők miatt aggódhatott, ezért méltatja egyfolytában, szolgálja ki Vlagyimír Putyint és a diktatúráját.

    Reply
    • Elter András

      June 30th, 2017

      Szerintem ezek az ortodox rabbik, nem is x@remberek, hanem vastagon szaremberek, alávaló aljas emberek. És azért azok, mert tudják nagyon jól, hogy orbánfasisztadisznó mekkora trágya alak, ennek ellenére, vagy épp ezért jó kapcsolatban akarnak vele lenni.
      És amellett, hogy aljasok, még szánalmasan buták, 20-as IQ-júak is, mégpedig azért mert azt hiszik, bármi előnyük származhat ebből.

      Reply
      • Tóth Zoltán

        June 30th, 2017

        Szerintem jelentős részben tévedsz, de mielőtt kifejtem a véleményemet, le kell szögezzem, nem vagyok a gyülekezetük tagja – vagyis kívülről “pofázok be” mások belügyébe. Viszont akkor is meg kellett szólalnom, mivel ez már közügyünk.

        Azt gondolom, úgy hiszem, hogy az ortodox irányzat lényege (talán bármely vallás vagy filozófiai irányzat) esetében az alapvető, a lényeget meghatározó elvekhez, előírásokhoz való feltétlen ragaszkodás.

        Viszont a tárgyalt eseménnyel felszínre bukott egy szembeötlő jellegzetesség (mely szintén sajátja minden vallásnak): a kizárólagosságukba vetett hit. Ezt pedig nem vagyok képes elfogadni!

        Továbbá: két síkon tartom fontosnak értelmezni a vallásos irányzatok közös jellemzőit:
        1. az általunk ismert (illetve megismerendő) világegyetemünkben való létezésünk;
        2. valamint a transzcendentális értelem alapján.

        1. Az első eset kapcsán szeretném szóba hozni, már többször említettem a korábbi hozzászólásaim során: zsidóknak, keresztényeknek, muzulmánoknak közös az istenük – ugyanahhoz a transzcendentális entitáshoz imádkoznak. Törvényszerűen, hiszen egy műhelyből származik a koncepció.
        [De ne ragadjunk le csak itt, mindenkinek ajánlom a vitatható életű, de rendkívül hasznos tudományos munkássággal bíró Mircea Eliade egyik híres könyvét: https://bookline.hu/product/home.action?_v=_&id=52668&type=22 (megjegyzem, annyira jól élek, hogy ezt is le kellett adjam az antikváriumban, kapásból megvették) – mely műben pontosan és érthetően fejti fel a kapcsolatokat a világ többi, jelenlegi és elfeledett vallása felé is!]
        A vallások feltűnő jellegzetessége, hogy időrendileg egymásra épülnek, egymásból keletkeznek. Az iszlám vallás, miként a kereszténység is, a zsidó vallásból erednek. A zsidóság hittételeinek és történeteinek előzményei pedig fellelhetők a jóval korábbi, ókori folyamközi, sumer (!) és egyiptomi vallási szövegekben. Ennek egyik közismert, ékes példája Noé/Ziuszudra/Ut-napistim története. https://www.youtube.com/watch?v=THWrzaF3bMI + https://www.youtube.com/watch?v=EOvkFLK1fn0
        Mindezek alapján viszont miért is ne lenne feltételezhető, hogy “Teremtőink”, “Isteneink” hasonlóképpen materiális evilágban létező lények lettek volna (lennének)? S ez esetben teljesen természetesen vehető, amennyiben ezen vallások végső soron efelé a kiindulási pont felé törekednének eljutni! De épp egymás torkán áttaposva? Miért is akarhatná, és milyen jogon egy adott (tetszőlegesen determinált) közösség kisajátítani mindezt? Ki nevezte ki őket a közös képviselőnknek? Mennyiben szolgálhatja ez az emberiségünk (az ember) érdekét?

        (A vallások tekinthetőek a homályos emlékű, távoli múlt általunk aberrált kivetüléseinek. Mesék az (ön)áltatásunkra, pedig a valóság sokkal prózaibb! A tényszerűség kedvvért: az eredeti, messzi ködbe vesző alaptörténetük lehet kapcsolatos egy (legalábbis számunkra) fantasztikus eseménnyel – viszont az interpretációjuk hibás és szándékosan csúsztatott.)

        2. Mindezeken is túllépve, egy másik “dimenziót” megemlítenem, a transzcendentális valóságot, mely teljesen független az “itteni, materiális létezésünktől”. Tehát, még ha meglelnénk is a feltételezhető “teremtőinket”, majd esetleg az ő teremtőiket, és így tovább … még akkor is ugyanabban a zárt világban bolyonganánk!
        Viszont az ember – létezésének tudatára ébredésének kezdete óta – fáradhatatlanul kutatja, keresi, mi is valójában az életének valódi célja, oka, értelme. Hiszen ösztönösen érzi, a számára elérhető, érzékszervi ingerekkel befogható információk nem nyújtanak kielégítő magyarázatot örökös kérdéseire. A vallások, már mélyebb értelemben már ezt a dimenziót feszegetik – ezen a csatornán próbáljuk visszafejteni az okokat, meglelni létezésünk értelmét. (Emellett figyelembe veendő: az emberek önkéntelenül és folyamatosan egy párhuzamos világot kreálnak magukban, melynek formálásában meghatározó jelentőségű a közösségi élményen alapuló, annak elvárásaihoz igazodó szempontok követése – egyénileg eltérő szabálykövetéssel. Viszont mindeközben – mi mindannyian – magunkat szórakoztatva, magunkat vezetjük félre! Úgy vélem, az ortodox irányzatok egyik lényeges szerepe ezen “elfajzások” kordában tartása, nyesegetése.)

        S ebben az esetben, egy végtelennek tűnő, a gondolat csatornáin elérhető állapotban vajon milyen értelme marad az anyagias szempontoknak, tulajdonnak, gazdagságnak, csoportoknak, hatalomnak, … nemzetnek, országnak, szövetségeknek … fajnak? Semmi!

        A mindenkori ortodox irányzatok legintimebb magányosságai pedig épp ezen ösvényen próbálnak továbbhaladni. https://www.youtube.com/watch?v=3fu9_lm-BrQ

        Miért is zavarna ez utóbbiak nyomán az emberiségünk megosztására, a viszályok keltésére irányuló kísérletek? Hiszen épp fentebb vontam kétségbe a materiális létezésünk nélkülözhetetlenségét!

        A válaszom rövid és tömör, s ezt üzenem a new yorki haszid közösségnek is: mert nem vagyok hajlandó ilyen áron, árulással és hitszegéssel továbbhaladni!

        Az ugyanis egy tévút, mely ilyen árat követel meg.

        …………………………………………
        A festmény – Le tableau (2011)
        http://filmezz.eu/film.php?n=a-festmeny

        “Egy kastély virágos kerttel, egy félelmetes erdő, amelyet a Festő valami okból kifolyólag befejezetlenül hagyott. Három féle karakter található a a festményen, Toupinék akiket befejezett(…a készek), Pafiniék, akiknél néhány szín hiányzik (…a foltosak), és Reufék, akiket csak felvázolt(…a firkák). Mivel felsőbbrendűnek hiszik magukat, Toupinék magukhoz ragadják a hatalmat, kiűzik Pafiniéket a kastélyból, és rabszolgasorba hajtják Reufékat. mivel szent meggyőződésük, hogy csak a Festő állíthatja vissza a régi rendet a festmény befejezésével, Ramo, Lola és Plume a keresésére indulnak. Kalandjaik során egyik kérdés követi a másikat: Mi lett a Festővel? Miért hagyta el őket? Miért kezdte el pusztítani saját festményeit? Rájönnek-e valaha a Festő titkára?”

        Reply
      • Linna Berger

        June 30th, 2017

        Édesistenem! Nem tudom, mit mondjak: EL KELL OLVASNI! Sírva röhögök!!! Könyörgöm, akasszuk már fel!!!

        Reply
      • Linna Berger

        June 30th, 2017

        Egyetértek, András. Undorító! Újra és újra meg kell bizonyosodnom, hogy jól tudom, miért utálom a papokat, és hogy miért vagyok ateista. 10 évesen olvastam el a Fáraót, azóta vagyok vallásellenes. Az én kis bakfisagyam ezt a következtetést vonta le. Figyelem! A film nem ugyanaz, mint a könyv!!!!!

        Reply
  2. NERKeseru

    June 30th, 2017

    Szoval, ha en azt mondom, hogy a retkes kurva anyjat ennek a rohedek, tolvaj cigany orbannak, akkor majd jol nem ujitja fel az EN PENZEMBOL zsidok sirjait.
    Ezert en erezzem magam szarul?
    Ez a kemeny emberek, a 11 rabbi kurvara kiforditja latja a vilagot, tudjatok gyerekek, nekem van erre penzem, es annak szolok be, akinek akarok. Ha hiszti van, kivonom a penzem, mint ahogy kivnjuk lassan 2 millioan, es akkor a kedvenc ciganyotok nem az en faszommal fogja verni a csalanotokat.
    Ugyhogy nektek kuss, vagy hozzatok a penzeteket es ujitsatok fel, ez nem vallas kerdese.
    En fizetek, en huzatom a notat.

    Reply

Szóljon hozzá

  • (nyilvánosan ez nem jelenik meg)