Kertész Ákos: igenis, a magyar genetikusan alattvaló

Közzétéve May 23, 2020, 1:37 pm
15 mins

Csaknem tíz éve annak, hogy Kertész Ákos író az Amerikai Népszavában leírta híres mondatát: “A magyar genetikusan alattvaló!” A szélsőjobboldal (beleértve a Fideszt) azonnal felkapta és kiforgatta a mondat jelentését. A “genetikus” szónak a “genetikai” jelentést adva, fajelméletet kreáltak belőle. A magyar fajgyűlölő antiszemiták tudtak mutatni egy zsidót, aki a magyar fajt gyalázza. A hamisítás olyan gyűlölethullámot indított el, hogy Kertész Ákos emigrált, menedékjogot kért és kapott Kanadában. Az íróval Németh Péter készített interjút a Hírklikk oldalán, amelyet az akábbiakban a szerző engedélyével változtatás nélkül közöljük.

„Bibó István szerint, a zsákutcás magyar történelmi fejlődés torzította el a magyar néplelket. A szabadságharcot vérbefojtó Ferenc Jóskát is, az orgoványi gyilkosokkal, a tiszti különítményesek vérengzésével, Trianon elfogadásával hatalomra kerülő Horthyt is, és az esztelen gazdaságpolitikával, kíméletlen megszorításokkal a népről hét bőrt lenyúzó, a demokráciát eltaposó Orbán Viktort is rajongva tudják szeretni a magyarok. Ezt mondtam. Ezt vállalom” – nyilatkozta a Hírklikknek Kertész Ákos Kossuth-díjas író, aki 2012-ben kénytelen volt Kanadába emigrálni. De azt is hozzátette: szavait alattomos módon félremagyarázták, a genetikailag alattvaló magyart tudatosan alávalóként értelmezték.

– Majd’ 80 évesen hagytad el Magyarországot, akkor, amikor a jobboldal részéről sorozatos támadások értek. Visszatekintve: helyes döntés volt?

– A legjobb döntés volt! Egy társdalomra jellemző, hány ember alkot magától egy sort. Budapesten rendőr nélkül száz se. Itt három ember már egy sor. Nem azért mert ráérnek, hanem mert sietnek. És mit tesz Isten: mindenki sorra kerül, mindenki célhoz ér. Ez társadalom, itt Kanadában – nem csürhe. Pedig az egyik fekete, a másik fehér, az egyik kínai, a másik zsidó, az egyik skandináv a másik hindu. És mind kanadai. Slomó kutyám élete alkonyán néha nem tudott ráállni a hátsó lábaira. Egyszer így jártunk vele, még jó messze a parkoló kocsinktól. Éva, a feleségem, húzta, én megpróbáltam a hasa alá nyúlva talpra állítani, mikor egy jó kiállású, markos férfi se szó se beszéd fölnyalábolta a harminc kilós állatot, és vitte a kocsiig. Mi nem győztünk hálálkodni, ő nem győzött szabadkozni, hogy ugyan, semmiség. Ez egy kanadai pasas. A honfitársam. Haza csak ott van, ahol jog is van. Így igaz, de ez kevés. Ahol a lakosok között együttérzés is van, spontán segítőkészség is van, ahol az utcán biztonságban érzed magad, mert tudod, hogy nem hagynak cserben, ott van a hazád. Ne csodálkozz, ha arra a kérdésre, érzünk-e honvágyat, a mai napig is csak azt tudjuk mondani a feleségemmel együtt: életünk legjobb döntése volt, hogy idejöttünk.

 – Ahogy az előbb említettem, otthon súlyos zaklatásoknak voltál kitéve, de mégis magyar vagy, magyarul írsz, gondolkodsz, viszont nem nagyon találkozom az írásaiddal. Nem is írsz?

– Dehogynem. Sok esszét, értekezést írtam az Amerikai Népszavába, és kevesebb publicisztikát. Régen rájöttem, hogy aki az ellenkezőjét gondolja, amit én, azt nem tudom meggyőzni, csak azt tudom megerősíteni a hitében, aki velem közös platformon van. Az se semmi! De mindennek a zaklatásokhoz, amiknek ki voltam téve, nincs köze.

– Tehát nem futamodtál meg, vállalod továbbra is a véleményed. Vagyis, gondolom, figyeled, ami ma Magyarországon történik. Ezért nyugodtan megkérdezhetem, hogy szerinted a 2012-es állapotokhoz képest, a magyar demokrácia helyzete rosszabbodott, vagy maradt ugyanolyan, netán javult?

– Elégedj meg egy rövid válasszal: Magyarország éppúgy nem ismeri a demokráciát, mint a jegesmedve a púpos tevét.

– Következésképp azok a minősítések, amelyeket a magyar emberekről leírtál, és amelyet sokan tudatosan félremagyaráztak, ma is érvényesek?

-– Bánatomra, senki sem tett Magyarországon semmit, hogy megcáfoljon engem. Mert mit is írtam? A magyar genetikusan alattvaló. Igenis az! A „nyílt levél” óta eltelt idő alatt, a magyarok ezer százalékig bebizonyították. Ha csak egyetlen ember mer föllázadni a hatalom ellen, már megcáfolt volna. De nem akadt egyetlen ember sem. Egyetlen szó, a genetikus szó az, ami állítólag félreérthető, aminek kettős értelme van. Ez sem igaz. Csak az érti félre, aki félre is akarja érteni, és csak egyetlen egy értelme van. Odaírtam: József Attila még talált mentséget: „…ki ezer éve magával kötve, mint a kéve sunyít vagy parancsot követ”. Ettől az egyetlen József Attila idézettől egyértelmű, hogy a „genetikus” kifejezés nem is jelenthet mást, mint történelmi eredetet, fejlődést feltüntető, oknyomozó tudományos terminust. Vagyis: történeti meghatározottságból adódóan, a (hosszú ideig feudalizmusban élő) magyar társadalom tagjainak kulturálisan meghatározott, jellegzetes viselkedése, hozzáállása a mindenkori hatalomnak való alárendelődés.

Ez kétségkívül szabatosabb, támadhatatlanabb megfogalmazás, viszont szürke, és unalmas, tehát az olvasóhoz nehezen jut el. Márpedig ez nem lehetett egy nyílt levélben a célom. Ezért használtam erősebb hatású retorikai eszközöket. Még most sem világos? Még mindig hozzá kell fűzni valamit a gyöngébbek kedvéért?

Tehát az alattvalói attitűdöt nem a génjeink örökítették, az nem faji tulajdonsága a magyarnak. Ilyet sosem állítottam, bár ezt akarták a számba adni. Az engedelmességre való hajlam, a retardált feudalizmusra, a polgári demokratikus hagyományok és a szabadságjogok krónikus hiányára, vagyis a történelemre vezethető vissza, ettől nincs igénye a személyes szabadságra, az alapvető emberi jogokra, ettől válik szolgalelkűvé, alattvalóvá a magyar. Bibó István szerint, a zsákutcás magyar történelmi fejlődés torzította el a magyar néplelket. A szabadságharcot vérbefojtó Ferenc Jóskát is, az orgoványi gyilkosokkal, a tiszti különítményesek vérengzésével, Trianon elfogadásával hatalomra kerülő Horthyt is, és az esztelen gazdaságpolitikával, kíméletlen megszorításokkal a népről hét bőrt lenyúzó, a demokráciát eltaposó Orbán Viktort is rajongva tudják szeretni a magyarok. Ezt mondtam. Ezt vállalom. De azt az alattomos, gyalázatos ferdítést, hogy én egyetlen népet, nemzetiséget, népcsoportot, bármiféle embercsoportot kollektíve, genetikailag alattvalónak, pláne: alávalónak neveztem volna, azt kikérem magamnak, az szemenszedett hazugság. Még jó, hogy nincs az a mindent elborító hamu, amiben ne csillogna gyémánt is. Nem igaz, hogy Magyarországon senki sem gondolkodik. Ismertem egy jobboldali családot, nagy Orbán-hívők voltak, és a Fideszre szavaztak kettőezertízben. Amikor elkezdődött ellenem a hajsza, egy nap jöttek szembe az úton. Hűha, merre kerüljek, nem akartam szóváltást, de nem találtam egérutat. Jöttek, rendületlenül… Ám furcsa mód, széles mosollyal, csillogó szemmel, kézfogásra nyújtott kézzel: „Köszönjük, Kertész úr, hogy végre valaki jól megmondta ezeknek! És nem ők az egyedüliek. Ez tartja bennem a lelket.

Kertész Ákos

– Nem tartasz attól, hogy ez a járványos idő a szélsőjobbnak, vagyis azoknak kedvez, akik elől menekültél?

– A koronavírus pártsemleges; mindenkinek kedvez. Nagyobb megfontoltságra, fegyelemre, átgondolt védekezésre tanít. Ez a fegyelem, megfontoltság, remélhetőleg a járvány után is megmarad.

– Akkor ez azt is jelenti, hogy higgadtabbak lesznek az emberek, jobban szót értenek majd egymással. Még az is lehet, hogy hajlandó lennél leülni Orbán Viktorral és elmondani neki, mi az, ami nem tetszik neked Magyarországon?

– Nincs az a tolmács, akinek a segítségével én szót értenék vele.

– Az előbb azt mondtam neked, hogy te változatlanul magyar vagy, magyarul gondolkodsz. Akkor hogyan élsz itt, Kanadában?

– Öntudatos kanadai állampolgárként élek itt, úgy tartom, ez a legjobb ország a világon. Azt mondod, nagy kunszt, tekintettel arra, milyen a világ? Igaz. De a kanadaiak magukért felelnek, nem a Világért. Esztétikai közhely: a boldogság nem ábrázolható, csak ha veszélyeztetett. Kanadáról ezért nehéz írni. Mióta erre a földre tettük a lábunkat, itt csak jó történt velünk. Bárhonnan nézve, Kanada a béke szigete. A tolerancia, a barátság és a szeretet földje. Ezek itt színvakok, nem látják a bőr színét. Itt nincs fekete meg fehér meg sárga, meg kreol – csak ember van. Aki itt él, az kanadai és kész. Hálás vagyok, hogy ez az ország befogadott minket. Azt állítod, hogy megmaradtam magyarnak. Kérdés, magyar voltam-e egyáltalán, bármennyire is magyarnak hittem, éreztem magam. Magyarországi születésű askenázi zsidó vagyok, mindig is az voltam – bár gyerekként nem tudtam róla. Mit kaptam Magyarországtól? Egy csodálatos anyanyelvet. Egy páratlan irodalmat, főleg verskultúrát. Mindent, amit a magyar iskolákban tizenkét éven át tanulni lehetett. Én szerettem ezt az országot, vállalni akartam hazámként a Balsorssal együtt. Még asszimilálódni is akartam, ez szerencsére nem sikerült. Nem hagyták. Nem hagyták, hogy elfelejtsem: idegen vagyok. Még a holokauszt után sem, amelyet nem a hóhérok kegyéből, hanem a saját szerencsémnek köszönhetően úsztam meg tizenkét évesen. Akkor is nekem kellett bocsánatot kérnem tőlük, hogy zsidó vagyok. Viszont én tudtam, mi a demokrácia, amiről a magyaroknak éppúgy nincs fogalmuk ‒ máig sem ‒, mint eszkimónak a hőgutáról. Miért? Csak.







27 hozzászólás : Kertész Ákos: igenis, a magyar genetikusan alattvaló

  1. Nyuszika

    May 23rd, 2020

    👍

    Reply
  2. Béla

    May 24th, 2020

    Az azért ne felejtsük el, hogy Magyarország a vesztes háborúk, bukott forradalmak és levert szabadságharcok hazája. Nem véletlenül dominál a magyarságban ez a szolgaszellem. A magyarok már megtanulták, hogy aki ugrál, annak előbb-utóbb beverik a fejét. A magyarok nem élnek, hanem túlélnek. Ezért tűrünk el mindent. Ez a hozzáállás már tényleg a “génjeinkben” van.

    Reply
    • Laza

      May 24th, 2020

      Azért az nem sűrűn fordult elő, hogy a saját népe jelentős részének az akaratából és aktív harcos támogatásával teszi tönkre saját országát!

      Reply
      • Kovács Lajos

        May 24th, 2020

        orbannak nincs népe, sem országa (bár telek konyvileg van)
        Egyetlen államfő, elnök vagy bárki sem mondatja, hogy ez az én népem. A népnek van “választott” vezetője, és nem fordítva.

        Reply
      • okoska

        June 7th, 2020

        Igen igaza van!

        Reply
  3. Dr Siklósi Irma Éva

    May 24th, 2020

    Drága Ákos és Éva! Nagy boldogság számomra, hogy hallottam újra rólatok. Ákos minden szavával egyet értek.Fájó volt a búcsú. Szeretem irásaidat , még mindig. Örömmel tölt el hogy a könyveid még mindig feltünnek a könyvhéten. A magyar soha nem fog szembenézni Önmagával,és azt hiszem mindig csak egy kissebb rész marad demokrata, mert a történelem már rég bebizonyitotta hogy az atyáskodó ” kéz ” és a gondoskodás mítosza nagyobb biztonságot jelent számára mint a gondolkodás. További szép és egészségben gazdag életet kivánok ölellek bennetek,

    Reply
  4. Olman Tibor

    May 24th, 2020

    Köszönöm, üdítő volt a cikk.

    Reply
  5. Theorba

    May 24th, 2020

    Nagyon kérem, juttassák el Ákoshoz az alábbi néhány szót!

    Régóta nyomja a lelkemet kétégbeesett pillantásod, mikor meghucolásod kezdetén felismerni véltetelek a buszon.
    Összenéztünk, s én éreztem, hogy a körülmények hatására az üldözők közé soroltál így ismeretlenül.
    Kérlek, vedd le ezt a terhet rólam!

    Üdv
    Theorba

    Reply
  6. abramovics

    May 24th, 2020

    EZÉRT NEM FOGJUK SOHA A CSUTIT MEGBUKTATNI!
    .
    remélem, Kertész Ákos is olvassa ezt a kommentet!
    ( szándékosan két m-el írom! )
    .
    remélem helyreigazítja a Hírklikk nevű portál „sztárját” Föld s. Pétert.
    csak el kell olvasni mai szösszenetének első sorát, és máris égnek áll az ember haja!
    ha és amennyiben állandóan ilyen pontatlanul, a valóságnak semmiben meg nem felelő módon idézünk, beszélünk, írunk bárjol, bármit, akkor
    .
    ESÉLY SINCS!
    .
    hiszen pont itt, ebben a cikkben jelenti ki Kertész Ákos a következőt:
    .
    „Mert mit is írtam? A magyar genetikusan alattvaló. Igenis az! A „nyílt levél” óta eltelt idő alatt, a magyarok ezer százalékig bebizonyították. Ha csak egyetlen ember mer föllázadni a hatalom ellen, már megcáfolt volna. De nem akadt egyetlen ember sem. Egyetlen szó, a genetikus szó az, ami állítólag félreérthető, aminek kettős értelme van. Ez sem igaz. Csak az érti félre, aki félre is akarja érteni, és csak egyetlen egy értelme van.”
    .
    ráadásul ezt a cikket az An a Hírklikktől vette át, s a szerzője az a Németh Péter, aki vélhetően a szomszédos széken ül a szerkesztőségben a Föld S Péter mellett.
    .
    elmondtam már Bartusnak is, hogy
    .
    TŰPONTOSAN KELL FOGALMAZNI!
    .
    nem lehet esélyt sem adni egy olyan pusztítandó kürokozóval szemben, amit a csuti geci és a bandája jelent!
    hiszen tagjaik az
    .
    IGAZI HÜLYE
    .
    kategóriába sorolandók, s annak megfelelően is viselkednek!
    idézem magamat, miért kell pontosan fogalmazni, írni:
    .
    „…, gátlástalan. kiforgatja a valóságot, mindennel magát „igazolni” véli,…”
    .
    miért kell a léha, pontatlan fogalmazással lehetőséget adni arra, hogy a csuti geci és bandája mondhassa:
    .
    magatok is elismeritek, hogy genetikailag alattvalót írt Kertész Ákos.
    .
    s ezt tudjuk, nem igaz!
    .
    .
    abramovics voltam, s vagyok
    .
    https://hirklikk.hu/kozelet/a-magyarok-a-szabadsagharcot-szeretik-nem-a-szabadsagot/364125

    Reply
    • proaktiv

      May 24th, 2020

      Jó hogy szóvá tetted, nekem is feltûnt FSP pontatlan és félrevezetô, idézetnek feltüntetett fogalmazása. Vajon azóta javították?

      Reply
  7. Haymarket

    May 24th, 2020

    A magyar társadalom hagyományosan “defektál” ( a “túlélés” érdekében persze, ahogy egy fentebbi hozzászólásban olvasható ) az aktuális önkényuralomnak ( illetve azok az országok, ahol ilyen-olyan színezetű önkényuralom van ).
    https://hu.m.wikipedia.org/wiki/Fogolydilemma
    Egy szónak is száz a vége, bizonyos fokú altruizmus, méltányosság http://ujegyenloseg.hu/robert-nozick-kontra-john-rawls/
    http://ujegyenloseg.hu/john-rawls-az-igazsagossag-elmelete-liberalis-vagy-szocialdemokrata/ nélkül nincs demokratikus jogállam, emberi jogok, szabadság, egyenlőség ( utóbbi kettő a reakciós liberális híresztelések ellenére nem hogy nem zárja ki, hanem egyenesen feltételezik egymást… ).

    Reply
  8. Amanda

    May 24th, 2020

    Azt a részt, hogy élete legjobb döntése volt elköltözni, értem. Ismerős helyzet. Amit a kutyáról és a sorbanállásról mond, az is világos.

    Na most.

    Így nyolcvan körül már, magát írónak nevező ember létére ideje lenne megtanulni, hogy “magyar faj” nem létezik. Ez a kifejezés csak a nácik és a tudatlanok számára jelent valamit. Az emberiség egy faj.

    Aki szerint létezik olyan, hogy “magyar faj”, annak semmi joga bárkit bármiért kritizálni. Az üljön vissza az ötödik osztályos iskolapadba, mert ez biológia óra, alapismeretek a kettesért.

    Az egész “faj” szóhasználat a náciktól jön. Elég kínos, hogy ezt valaki nem tudja.

    Az meg ordas hazugság, hogy egyetlen ember sem lázadt. Ez felháborító.

    Dániel Péter lázadt. Jobban, sokkal jobban lázadt, mint Kertész Ákos. Én nem kérem számon Kertész Ákoson azt, hogy mennyire lázadt, mert Dániel Péter nyomdokaiba én sem jutottam. Csak azt kérem rajta számon, hogy hazudik.

    Aztán ott van Bartus László. Ő se magyar? Az nem lázadás, hogy valaki több mint tíz éve állóháborút folytat egy diktátorral?

    Kertész Ákos akkor is hazudik, amikor azt magyarázza, hogy a genetikusan szót értették félre szándékosan.

    Ez egyrészt azért sem igaz, mert a genetikusan és a genetikailag között csak az ő fejében létezik éles különbség. Olyan helyeken, mint a szótár, a különbség alig kivehető. Már ha egyáltalán ott van.

    Ami ennél fontosabb, hogy nem a g betűs szóval volt baj, hanem azzal, hogy ez a mondat általánosít. Amit már korábban is írtam, hogy íróként nem megengedhető slendriánság. És most világossá tette, amit eddig mondtam, hogy nem pongyola fogalmazásról van szó.

    Ő azt meri mondani, hogy senki nem lázadt.

    Szégyellje magát. Hazug.

    Reply
    • Amanda

      May 24th, 2020

      Funkcionális analfabéták kedvéért segítek megtalálni a szövegben:

      https://hu.wikipedia.org/wiki/Ember

      “A ma élő emberek a Homo sapiens („értelmes ember”) faj, ezen belül a mai ember (Homo sapiens sapiens) alfaj tagjai. A Homo sapiens másik alfaja a kihalt Homo sapiens idaltu volt. A körülbelül 28 000 évvel ezelőtt kihalt neandervölgyi embert (Homo sapiens neanderthaliensis) is a Homo nem egyik fajaként írták le, később alfajra módosították a besorolást.”

      Ha tényleg nem megy a gondolkodás, akkor annyit még elárulok, hogy nem csak “magyar faj” (vagy “német faj”, “kanadai faj”) nem létezik, hanem alfaj sem.

      Még csak rassz sem.

      Kicsit lehet néha olvasgatni, mielőtt valaki írni próbál.

      Reply
      • vadkörte

        May 29th, 2020

        Látom elakadt a szóhalmazban. Segítek kijutni, ha megengedi.
        Kertész Ákos pontosan tudja, hogy mind egy vérből valók vagyunk, a nácik nem. Ők elhitték (maguknak…), hogy ők és csakis ők emberek, mindenki más nem az. Ezért használják a “faj” kifejezést. Így lesz számukra világossá, hogy az ő saját “fajuk” életben maradásáért kell harcolniuk más “fajokkal”. Ön sem fejtegetné Ákos helyében minduntalan ezt, mert mindenki érti a szóhasználat miértjét és eredetét is. Remélem, most már világos.

        Reply
    • Orsós Elemér

      May 24th, 2020

      Kurvára igazad van, de mára nemhogy magyar faj, még fajta sem létezik, mert az már 40-45 generáció alatt minimum 20 rasszal össze-vissza kereszteződött, tehát magyar alatt mára gyűjtőszót kell érteni: magyarok akik magyar állampolgársággal rendelkeznek, ezért ilyen alapon akár egy dohány utcai vallásos chassidot is meg lehet sérteni alattvalózással vagy az ateista FSP-t is! Másrészről mindössze 3 évvel a magyar nyelv műveléséért kiérdemelt Kossuth -és még egy tucat- díj elfogadása után elég visszataszító ez az erélyesen kikért rasszista elkülönülés!

      Reply
  9. Bogatyr

    May 24th, 2020

    Na igen, színmagyar sose volt, már az uràlban se hisz akkor a többi finnugor népekkel halásztunk-vadásztunk. Később pedig volt itt minden: kun, jász, török, görög, Kazár, stb, hatás. A nyelvünk dugig van jövevény szavakkal!

    Reply
  10. János

    May 26th, 2020

    Tisztelt Kertész Úr!

    Tűéles pontossággal festi le a magyar lelkületiséget, mintha önmagam gondolatait olvasnám, melyekről évek óta elmélkedem.
    Ha megengedi, egy saját frázisommal hozzájárulnék a leírtakhoz: A magyar ember szerelmes a lázadásaiba és imádja a szurkolásait, illetve imádja a lázadásait és szerelmes a szurkolásaiba.
    Köszönettel, tisztelettel, János

    Reply
  11. Tartó Róbert

    May 31st, 2020

    Nem igaz, hogy a magyar, a magyarországi ember mind szolgalelkű, mint ahogy az sem igaz, hogy Kanada egy tökéletes állam. Példák ez utóbbi állításra is vannak bőven, mert pl. a magyar cigányokat hazazavarták Kanadából, sőt rájuk hivatkozva vízumkényszert rendeltek el a magyarok számára. Quebec miatt sem a béke metaforája vagy allegóriája Kanada. Ami a magyar szervilizmust illeti: A kommunista diktatúra alatt is voltunk bőven, akik nem hajtottunk fejet, és vállaltuk a megaláztatásokat és hátrányokat. Mert nem tud és nem is akar mindenki elmenekülni! Az lehet intellektuális vitatéma, hogy vannak-e a szabadságnak racionális korlátai, és ha igen – szerintem igen -, akkor ezek kb. hol húzódhatnak. Az sajnos tény, hogy Európának ebben a keleti felében megtanították az embereket a nyakratérdelt hódítók által fémjelzett évtizedek, évszázadok egy kicsit jobban félni, mint a büszke nyugat gyermekei, mégis bátrabbak voltunk 1956-ban, 1968-ban, sőt 1989-ben is, mint sok kanadai fotelhős. A sommás kijelentések, minősítések mindazonáltal általában fájóak, hazugok és igazságtalanok.

    Reply
  12. Amigo

    June 6th, 2020

    Kertész Ákos mondatainak nem tulajdonítok túl nagy jelentőséget. Szavaival fájdalmat akart okozni, bosszú motiválta, visszavágás a sérelmekért.
    Kanada ilyen szinten való felmagasztalása torz, aki volt Kanadában tudja hogy az a társadalom is tele van rejtett feszültségekkel. Például Quibec vagy pontosabban francia Kanada lakói fennsobbrendunek gondoljak magukat, emiatt sokan utaljak, aki nyugat kanadaikent el ott, vagy látogat oda, érdemes beszélni angol nyelvű kanadai al mennyit szenvedett amíg ott élt. A quibeci helyből lenézi az USA-t és angolul beszélő Kanadát. A kanadai pedig lenézi az USA amerikait…. Köszönöm szepen az ilyen identitást. Kertész Ákosnak szüksége volt arra, hogy egy olyan identitáshoz csatlakozzon amiben végre nem alábbvalónak érzi magát.
    Magyarnak lenni amúgy nem könnyű, Ötödik pecsétet tessék elolvasni vagy megnézni filmen
    Amúgy sokkal jobb szeretni az embereket mint ítélkezni.
    Ja meg egy. Sokat bírálják pl magyarokat az adóelkerülés miatt, míg bezzeg a nyugati társadalmak, emberek mennyire becsületesebbek.
    Van egy közgazdasági törvény (Ricardo), minél többet vonnak el a keresetedbol, annál inkább fogsz csalni. Van egy optimális adó mennyiség amit az ember igazságosnak ítél, és befizet, e fölött viszont már úgy érzi hogy ellopjak, ezért csalni fog.
    Ez működik mindenkire. Nálunk a törökök óta mindenki sarcolt.
    Kertész Ákos legyen boldog Kanadában, ha neki ez kell.

    Reply
    • Orsós Elemér

      June 12th, 2020

      Mégis milyen sérelmek érték az ominózus magyarok(akik mára mellesleg minimus 20 etnikum által összeturmixolt elegy!) elleni isteni kinyilatkoztatása előtt? 😀 Felsorolnád? Én speciel csak jogos magyarországi megbecsülésekről tudok, amiket megérdemelten a magyar nyelv magas szintű műveléséért kapott, a verbális sérelmeket a moslékzabálózó 2011. augusztus 29-i -szerintem szándékos- rasszista provokációja ellenreakciójaként, válaszként kapta, ami annyira egyértelmű volt, hogy nem lehet sem szépítgetni, sem tudományosan kimagyarázkodni! Ennyi! Egyértelmű hogy, szándékosan csinált mártírt magából!

      Reply
  13. Amigo

    June 6th, 2020

    Próbáljuk meg egymást emberként látni, ne akarjuk felkincolni a másikat, felülkerekedni.

    Kismalaceknal kopog az ajtón a farkas, gyerekek, nyissatok ki, anyátok vagyok, meghoztam a tejet
    Kismalacek: Hazudsz, nem az anyánk vagy, mi sörért küldtük

    Szép hétvégét!

    Reply
  14. Amigo

    June 14th, 2020

    Mielőtt elsírnám magam attól, hogy a kanadai társadalom milyen toleráns, és mi mennyire csürhét vagyunk, ja és hogy Kertész Ivánnak hogy segített valaki a kutyája cipelésében, nézzük meg, mi a tíz legégetőbb probléma a kanadai társadalomban:
    1. Mentális betegségek, minden 5-ik kanadai szenved valamilyen mentális betegségben
    Depression
    Substance abuse disorder or addiction
    Bipolar disorder
    Eating disorders
    Anxiety disorders
    PTSD
    Schizophrenia
    Mivel erősen stigmatizált mentális betegnek lenni, pontosabb, ha azt módjuk minden negyedik kanadai mentálisan beteg, ez 9 millió ember.
    2. Az abortusz kérdése megosztja a lakosságot, mivel a liberális kormány a késői abortuszt is megengedi, a lakosság nagy része ellenzi (40% katolikus)
    3. Szabad véleménynyilvánítás. Az erre vonatkozó törvények főleg az lmbtq közösség jogait védik, ezért ha valakinek más véleménye van, gyűlölet beszed miatt meghurcolják. Ha egy transzgendert pl nem az új neme szerint szólítsák meg, vesztettél, Gyűlöletbeszéd miatt.
    4. Szerencsejáték
    5. Családon belüli nők elleni erőszak minden 4-ik erőszakos cselekedet Családon belüli erőszak cselekedet. Minden hatodik napon egy nőt megöl az élettársa
    6. Drog, alkohol, nikotin függőség
    7. Az öslakosokkal szembeni rasszizmus, és diszkrimináció, Ennek következménye a magas öngyilkossági ráta, szegénység, alkoholizmus stb. az őslakos indiánok között
    8. Prostitúció, ezt követő erőszak a prostituáltakkal szemben, drogfüggőség, öngyilkosság
    9. Fegyverviseléssel kapcsolatos erőszak bűn tények
    10. Nyugdíjak. Min CAN $700 max CAN $1200. a min értek alig több mint a munkanélküli segély

    Reply
  15. Aunt Agatha

    June 27th, 2020

    Makra hozott ide. Elolvastam, szerettem mielott Auszraliaba jottem (sokkal jobb mint
    Kanada…).

    Egy magyar zsido lezsidozza (legenetikazza) a tobbi magyart. Magyarazkodik de a valaszok megerositik a velemenyeben. Kozmopolitakent bosszankodva Kanadaba vandorol.
    Mindenki meg van gyozodve az igazarol.

    Reply
  16. Aunt Agatha

    June 27th, 2020

    Makra hozott ide. Elolvastam, szerettem mielott Auszraliaba jottem (sokkal jobb mint
    Kanada…).

    Egy magyar zsido lezsidozza (legenetikazza) a tobbi magyart. Magyarazkodik de a valaszok megerositik a velemenyeben. Kozmopolitakent bosszankodva Kanadaba vandorol.
    Mindenki meg van gyozodve a sajat igazarol.

    Reply

Szóljon hozzá

  • (nyilvánosan ez nem jelenik meg)