TGM: Baráti válasz Bartus Lászlónak

Közzétéve June 18, 2019, 8:23 am
12 mins

Tisztelt szerkesztő úr,

amióta megjelent elhíresült cikkem, az „Undorodom tőletek” https://index.hu/velemeny/2019/06/14/tgm_tamas_gaspar_miklos_ellenzek/, természetesen mindenféle bírálatok, sőt: méltatások láttak róla napvilágot, amit a téma valószínűleg csakugyan megérdemel. Az ön válasza https://nepszava.us/bartus-laszlo-tgm-is-bojkottot-javasol/ (amelyet szívből köszönök) fontos kérdéseket érint, amelyekre röviden kitérek, mielőtt egyebeket is szóba hoznék.

Ön azt írja, hogy végre én is támogatom a választási bojkottot, amelyet az Amerikai Népszava 2012 óta javasol. Ez nem ilyen egyszerű. Én akkoriban szintén bojkottfölhívást tettem közzé, de a kialakult vitában be kellett látnom, hogy nem voltam eléggé körültekintő. Ugyanis a választások hatékony bojkottjához ugyanazok a föltételek lennének szükségesek, amelyek a szabad választásokhoz is: egységes akarat, szabad – vagy legalább: szabadabb – nyilvánosság, hatékony és jól finanszírozott szervezet, és mindenekelőtt: tisztább erkölcs. Ezek egyike sem áll rendelkezésre.

Mindennek a hiányában bizonyos, hogy a bojkottot az általam és az ön által is bírált ellenzéki pártok egy része megszegné, de ami még rosszabb: a bojkott gondolata a kétségbeesett kívülállók által megfogalmazott „patent” megoldások egyikévé alacsonyodnék le – „alkotmányozó nemzetgyűlés”, „népszavazás”, „milliós aláírásgyűjtés”, „általános sztrájk” stb. – , amelyek közös sajátossága az, hogy egyaránt lehetetlenek, habár önmagukban nem helytelenek, nem immorálisak és más körülmények között alkalmazhatók (lennének).

A bojkott gondolatát a közvélemény szemében az is kompromittálta, hogy már többször (önmagában) indokolt lett volna, de az – ebben – egységes ellenzéki nézet elutasította, s az ellenzéki pártok többször is részt vettek a reménytelen (és tisztátalan) választási küzdelemben, igazolva evvel mind a rendszert, mind az ellene folytatott harc inadekvát és elzüllött módszereit.

Ilyen kilátástalan taktikai vitába nem szeretnék és nem tudok belebocsátkozni azokkal, akikkel – morális és politikai okokból – amúgy se szeretnék együttműködni. (És itt szeretném leszögezni, hogy éles bírálatom természetesen nem vonatkozik az ellenzéki mozgalmakban és médiákban tevékenykedő számtalan tisztességes emberre, aki abban reménykedik, hogy valamiféleképpen kibújhat a végletekig megromlott ellenzéki politika csapdáiból – bár én ezt az irracionális reményt jó szándékú öncsalásnak tartom.)

Mindezért – s még más okokból, amelyekre alább fogok röviden utalni – megmaradok a társadalombírálat és a nagy hagyományú polemikus irodalom álláspontjánál, anélkül, hogy (politikai befolyás híján) konkrét lépéseket indítványozzak, amelyek megtételét a helyzet (ha jól ítélem meg) lehetetlenné teszi.

Mielőtt erre rátérnék, hadd hozzak szóba egy botrányos epizódot ebből a vitából. Az egyik, számomra eddig ismeretlen „hírportál” – az elmondhatatlanul ocsmány gyurcsányista portál, a Nyugati Fény szerint (ezt is most láttam először, s remélem, utoljára) a Hírhugó, Balramagyar, Hírklikk, Pesti Bulvár nevű kamuoldalak az MSZP érdekkörébe tartoznak – velem vitatkozva dr. Mengeléhez hasonlít („Mengele bácsiról” ír: micsoda stílus! micsoda ízlés!). Erre a borzalomra Konok Péter megfelelő választ adott a Facebookon. Csak szeretném leszögezni, hogy ezen a szinten nem folytatok polémiát: ez a bűnözés kategóriájához tartozik. Hogy az Orbán-rezsim első számú publicisztikai meghatalmazottja a múlt héten „hazaárulónak” nevezett, ehhöz képest semmiség. De az ilyesmiket – akkor se, ha udvariasságom önt érezhetően idegesíti, kedves szerkesztő úr – nem fogom gorombaságokkal viszonozni, egyszerűen azért, mert olvasóim jobbat (szebbet) érdemelnek.

De visszatérve fontosabb dolgokhoz: az egyik legfőbb probléma, amellyel kapcsolatban a politikai világnak dűlőre kell jutnia, az a parlamentarizmus általános válsága. Szimptomatikus volt, hogy nemrég Edi Rama albán miniszterelnök (!) azt nyilatkozta, hogy rémülten nézi a brit parlamentet tévén, mert őt a boszniai országgyűlés (!) legrosszabb napjaira emlékezteti. Az albán miniszterelnöknek igaza van. A politikai rendszer válsága nem kelet-európai sajátosság. A legnagyobb nyugat-európai államok (Nagy-Britannia, Franciaország, Olaszország) súlyos és láthatólag tartós válságban vannak, s lassacskán Németország is a bizonytalanság és instabilitás felé közeledik – hogy a nemzetközi egyensúlyra és a világbékére halálos veszedelmet jelentő Trump-kormányzatot ne is említsem. (A Nyugaton kívüli iszonyatokat, a legnagyobb államok – Kína, India, Oroszország, Brazília, Pakisztán – sodródását a lehető legrosszabb irányba itt nem taglalhatom.)

E tekintetben az orbáni Magyarország kirívó példa, de nem egészen atipikus. A szabadelvű-alkotmányos képviseleti kormányzat (representative government) s a vele járó üzleties és képmutató parlamentarizmus, amelyet műveletlen emberek homályos okokból, ám makacsul „demokráciának” (?) neveznek még mindig, legkésőbb az első világháború óta hanyatlik és züllik.

Ezt nem lehet – még viszonylag civilizált, nyugat-európai verziójában se, amelyre sajnos „a parlamentek anyjának” westminsteri csődje a legsokatmondóbb illusztráció – eszményként állítani a magyar nép elé, mert hazudnánk. Jelenlegi alakjában az erőtlen és zűrzavaros Európai Parlament se „pozitív példa”. A közönség érzékeli persze, hogy a legtöbb mai állam élén méltatlan, bizalomra nem érdemes, korrupt, tudatlan, rosszhiszemű és gyakran ostoba emberek állnak – akik az amúgy rendkívül alacsony társadalmi átlagszintet se ütik meg – , tehát arról is bír némi homályos tudomással, hogy a kiválasztás módszerével is gond lehet.

A magyarországi ellenzék elkorhadása mikroszkopikusan apró eleme ennek az általános válságnak, amelyből nem választások (vagy bojkottok) jelenthetik a kiutat, hanem csupán AZ EGÉSZ RENDSZER alapos reformja, átalakítása. A világszerte megszűnőben lévő, rothadó parlamentarizmus iránti jogos megvetés persze pokoli diktatúrákhoz vezethet – amint vezetett is már korábban – , de újfajta demokratikus kibontakozáshoz is, bár ez utóbbinak csupán eszmei alapjai léteznek, politikai támogatottsága alig.

Ebben a helyzetben – sajnos – a legjobb, legérzékenyebb emberek undorral fordulnak el az orrfacsaró illatú közélettől, amiről tisztelettel szeretnék lebeszélni mindenkit. E pillanatban a kritikai magatartás és a racionális útkeresés ajánlható csak, s a jelenlegi rendszerhez fűzött illúziókkal való kíméletlen (egyelőre gondolati) leszámolás. Azt állítani, hogy válságunkra kész, gyors, könnyű megoldások lennének, roppantul csábító, de véleményem szerint téves és kockázatos.

Még egyszer megköszönöm szerkesztő úrnak érdekes és lényegbevágó válaszát, no meg lapjának vendégszeretetét. Üdvözlet az olvasónak.*

______________________________

*(Utóirat) A magyarországi közállapotokról újabb lesújtó adat, hogy Gyurcsány volt miniszterelnök pártjának, a DK-nak az egyik vezetője, Vágó István képes volt rá, hogy az egyik rivális közszereplő pszichoterápiás kezelésének (ami kitüntetetten bizalmas, magánjellegű információ akkor is, ha már korábban nyilvánosan fölhozták az illető ellen, ami szigorúan elítélendő) a részleteivel járassa le pártjának ezt az  ellenfelét és bírálóját. (Ld. erről Jámbor András kitűnő cikkét itt https://merce.hu/2019/06/17/vago-istvan-nem-teljesen-ertette-mi-az-a-pszichoterapia-amikor-puzserrol-irt/.) Az a viszolygás, ami ilyenkor elfogja az embert, csakugyan arra készteti, hogy ne olvasson többé magyar újságot és semmiféle politikai „anyagot”. Gyalázat. Mocsok. És ezt soha nem mentheti, hogy Orbán apparátusa még ennél is súlyosabb dolgokat követ el naponta.







36 hozzászólás : TGM: Baráti válasz Bartus Lászlónak

  1. Peter

    June 18th, 2019

    Azt írja, “gyalázat és mocsok” – az egész politika erről szól, amióta világ a világ. Megy a küzdelem, hogy ki legyen a főpolgármester jelölt Budapesten.
    Vágó amúgy sem egy túl okos ember (de a pénzt irgalmatlanul szereti), megvárhatta volna amíg a Puzsér elhasal magától.
    Mondjuk Karácsony Gergely sem egy ideális jelölt. “Szépen” hátbacsapta tavaly az EGYÜTT-et és vele Juhász Péter, de ugyanez igaz Fekete-Győrre is (FeGyőr).
    A bojkottnak van előnye, hátránya. Az előnyeiről sok cikk született az AN-en…
    Hátránya, hogy a Moszkvához hű és Putyin csatlós Fidesz, ha már csak egyedül maradna porondon, mert más nem indul az ő már eleve lefutott versenyében, akkor kamupártokat indít.
    És a lőtéri kutyát nem érdekli, hogy azok valóban kamupártok.
    Az emberek olyan lelkesen szavaznak “új és ismeretlen arcokra”, még akkor is, ha tudják, kamu az egész.
    Mert abban az illuzórikus hitben leledzenek, ezek most aztán tényleg mások, pedig csak Felcsút egy újabb szatelit jelöltjére húzták az X-et. Így működik az átlag magyar választópolgár.
    Itt két dolog, amit lehetségesnek tartok az események kimenetét tekintve, ami persze nem tény, csak vélemény:
    1. végelgyenülésben fog kidőlni Felcsút “hős” vezére (a koleszterin és a Graz-i tabletták besegítenek), aki kiűzte a törököt, a tatárt, a habsburgot és a szovjetet. ( a nácikat nem, mert ez a rendszer maga is náci és náci-idők restaurátora)
    2. valami véletlen folytán forradalom, népfelkelés tör ki a diktátor ellen (ahhoz meg valamirevaló emberek kellenének…)
    Mindenesetre szeretném látni (velem együtt az egész ország) a gátlástalan, pökhendi és ostoba Orbán Ráhelt menekülés közben, ezt követően előbb bilincsben (földre leteperve rendőrgyűrűben), majd börtönben látni. Alattomos egy rátarti, egy gonosz némber. Ez látszik a szemeiben mellesleg.
    Azért érdekelne, hogy TGM mit gondol Dobrev Kláráról és Kálmán Olgáról.
    Legközelebb írhatna erről egy véleményt, cikket, ami jól esik.

    Reply
    • Dr Molnár Péter

      June 19th, 2019

      Hogy TGM hozzászóljon és írjon Dobrev Kláráról vagy Kálmán Olgáról?! Isten mentse meg ettől a világot!

      Reply
      • Amanda

        June 19th, 2019

        +10

        Reply
  2. Szele Tamás

    June 18th, 2019

    Lacikám. Nem mindig és nem mindenben értettünk egyet. de most szeretném levenni előtted a kalapomat: így, Sir, és sehogy másként, ez a sajtó. Tartsuk meg, ha páran is, ilyennek. Laci: Isten áldjon meg, derék ember vagy.

    Reply
    • Amerikai Népszava

      June 18th, 2019

      Kedves Tamás,

      köszönöm a kedvességedet, nagyon értékelem kedves szavaidat, és én is minden jót kívánok Neked, Isten áldjon meg gazdagon! Baráti üdv., Laci

      Reply
  3. helóta

    June 18th, 2019

    Kényelmetlen dolog állást folgalni a választási bojkott mellett. TGM nem is meri kiírni a zászlajára, inkább elmaszatolja a dolgot.
    Ugyanis ha bojkottáljuk a választásokat, azzal fel is ravataloztuk a demokráciát. E hálátlan foglalatosságot azonban
    nem halogathatjuk tovább, méltatni kell halottunkat pár jó szóval, azután hantolni kell, muszáj. Valószínűleg kemény
    kioktatásban részesülök majd, és nem, nem vagyok jobber, fideszes, nem akarom a orbán náci rendszerét, de egy kamubal váltást se.
    A ner-nél minden jobb, mondod te, de vitatkoznék. A mostani egy tisztán náci rendszer, ez tény. Ha jönne valami balosnak
    maszkírozott báb, továbbmaszatolná ezt a szart, érintetlenül hagyva lényegét, a felelősségrevonás elmaradna. Nem tudom mi lenne jó…

    Reply
    • Amanda

      June 19th, 2019

      “Ugyanis ha bojkottáljuk a választásokat, azzal fel is ravataloztuk a demokráciát.”

      Most képzelj el egy orvost, aki a következőt mondja:

      “Jó hírem van! Önnek semmi baja. Minden a legnagyobb rendben! Jövő hét kedd délután ráér? Lenne itt egy apró műtét.”

      Na? Mit gondolnál róla?

      Problémákat nehéz megoldani úgy, hogy az közben letagadjuk őket.

      Reply
      • Buksi Kiszökött

        June 19th, 2019

        “Ugyanis ha bojkottáljuk a választásokat, azzal fel is ravataloztuk a demokráciát.”
        Ehhez azért előbb exhumálni kellene, nem?
        Én is éltem már diktatúrában, ami nem ilyen volt, de attól még ez a mostani sem jobb, semmivel. Azt hiszem, TGM-ből/-ről most ennyi.

        Reply
      • helóta

        June 19th, 2019

        Így legyen igazam mindig, megkaptam a kioktatást…Egyébként elképzeltem az orvost,
        aki rámijeszt, sőt, továbbgondoltam, amint ott ólálkodik a doki a defibrillátorral a ravatal körül…De aki a
        mi nyitott koporsóban tündöklő demokráciánkat feltámasztja, minimum Jézus Krisztusnak kell lennie.
        Egyébként TGM nagy tisztelője vagyok, tévedett ugyan sokszor a múltban, mint emberek szoktak, de korrigált is,
        amit nem mindenki tesz meg. Egyébként imádom, ahogy politikai publicistának álcázza magát, holott amit művel,
        az szépirodalom a jobb fajtából. Ráadásul a marxizmusa őszinte, gondolatébresztő, ki nem hagynám egyetlen cikkét.

        Reply
  4. Winston Smith

    June 18th, 2019

    TGM politikai helyzetértékelése majdnem korrekt, nézőpontja (világnézete) azonban vállaltan marxista, balról torzít és nem veszi észre a fasizmus és az államszocializmus közti lényegi azonosságot (egy érem két oldala), ebből kifolyólag kiváló eséllyel pályázik a jelenlegi (ál)jobboldali, velejét tekintve posztkádári rendszer (NER) Emmanuel Goldsteinjének szerepére.

    Reply
    • emigrant

      June 18th, 2019

      Nyilván van valami abban, amit ír, de Kádárban és Orbánban speciel semmi közöset nem vélek felfedezni.

      Reply
      • Winston Smith

        June 19th, 2019

        Pedig nem nehéz szerintem mindkettőben felfedezni a zsarnoki mentalitást, nem gondolja?

        Reply
  5. emigrant

    June 18th, 2019

    De jó ismét ezen az oldalon olvasni Tamás Gáspár Miklóst! Persze mindenhol jó… Én az első bojkottpártiak közé tartozom, de újabban megszegem saját fogadalmamat, mióta a Kétfarkú Kutya Pártra lehet szavazni. Szerintem ez belefér, azzal együtt, hogy szívesen látnám őket akár kormányon is. Részemről ez egy bojkottpárti megnyilvánulás. Nem kérem a kioktatást, miszerint ők az ellenzéket gyengítik, mert többek között pont azért szeretem őket.

    Reply
    • SierTang

      June 19th, 2019

      No végre valami tartalmas. Szavazzon mindenki a Kétfarkú Kutyákra! Szerintem most is elcsalták a szavazatokat, amit kaptak. 2% pfff…
      Valószínű, ennél sokkal többet kaptak, és ők lesznek a megoldás! Qtyákat a parlamentbe!

      Reply
  6. ladányi georg

    June 18th, 2019

    persze, megint tűpontos, érzékeny és ideges mint egy arabs telivér, elegáns és gyors mint egy afgán agár és last but not least: aktuális és naprakész number one tudós celebünk, csak úgy bulvárosan kvaterkázva szólíttya őt errefelé kicsi és nagy: a gazsi, legyen az ellenség vagy jóbarát, legyen az kritikus v közömbös arc a plázából.
    azok, akik fenn vannak, úsznak v lebegnek a pályán, irnak és nyilatkoznak, közvéleményt próbálnak pályamódosítani, kevés kivétellel nevetségesek, hiteltelenek mellette. ő formátumával, pontosságával, jólneveltségével és született eleganciájával durchmarschol. szerényen és tisztelettudóan docíroz, second to none: tamás gáspár miklós
    mengelézze, hazaárulózza és “maga! altzheimeres divattyamúlt papázza” csak bátran őt ellensége, irigye meg vetélytársa! a kutya ugat, a karaván halad, dől össze az ország, a föld füstölög, a dohos perzsaszőnyeg alól sötét és bomlott, feladott balkáni halottasház illatú vér folyik ki, mi meg egymás torkába kapaszkodva zuhanunk bele a száguldó árba.

    Reply
    • abramovics

      June 19th, 2019

      nos Georg!

      amit iderittyentettél, egy csodálatos – minden tekintetben, úgy méretében, mint értelmetlenségében, s seggnyalás tekintetében is! – méretű marhaság!
      .
      DE
      .
      isten neki! legyen!
      ha neked ettől jobban esik a fasírt, vagy a kelkáposzta főzelék, esetleg ha akarod, még visszafelé is kefélhetem a cilinderemet!
      .
      DE
      .
      azé ilyen olcsó, nívótlen hitvallástól egy tamás gáspár felé, ki még miklós is, ha kérhetem ne tegyél!
      .
      .
      abramovics voltam, s vagyok
      .
      .
      ps.:
      egy önálló, nem a te hozzászólásodra közvetlenül reagáló komentemben megírom a lényeget, is, hogy miért, OK?

      Reply
  7. Kollár Zoltanné

    June 18th, 2019

    Cssk gratulálni tudok. Nagyszerű irás egyetérteni lehet vele.

    Reply
  8. Dr Molnár Péter

    June 19th, 2019

    Hogy TGM hozzászóljon és írjon Dobrev Kláráról vagy Kálmán Olgáról?! Isten mentse meg ettől a világot!

    Reply
  9. abramovics

    June 19th, 2019

    az ígéret szép szó, tehát megtartom, míg az ígérgetés hazugság, amit a politikusok tartanak meg!
    .
    tehát akkóó vágjunk is beléje!
    .
    egy idézettel kezdeném a Mestertől, ami legyen mindennek a kiindulópontja!
    a valóságban is az!
    .
    „Királyok között bölcsesség ragad az emberre!

    Keresd a „királyok” társaságát, egy-egy gondolatuk évek töprengéseit takaríthatja meg neked. Azt viszont szem előtt kell tartanod, hogy az élet igazi királyai ritkán viselnek koronát, sokkal gyakrabban jelennek meg bohócsapkában, vagy átzsírosodott paraszti kalapban.”
    .
    sokan vannak, kik nem veszik észre, hogy Tamás Gáspár, ki Miklós is egy koronával a fején grasszálgat itt ebben a kis kurvaországban lassan időtlen idők óta!
    nem kéne!
    nem kéne már abba fejeznie? he? mi? na!
    kérdem én, s sokan mások.
    érthetetlennek tartom, hogy ha és amennyiben valaki ennyire nem érti – tulajdonképpen tökéletesen félreérti a köröttünk lévő – világot, az miként tud a megmondóember szerepében tetszelegni? he? mi? na!
    úgy gondolom, hogy a portálnak, s annak tulajdonosának már van annyi hitele – amit összegyűjtött a hosszú évek alatt – hogy nem kellene ilyen hirtelen, őszinte gyermeki örömmel a nem létező koronát fényezgetnie Tamás Gáspár, ki Miklós is egyben fején!
    hiszen, mint látszik, a Tamás Gáspár, ki Miklós is egyben, azonnal finoman ugyan,
    .
    DE
    .
    elhatárolódott a tiszta, egyenes, nyílt őszinte beszédtől, megfogalmazástól.
    .
    DE
    .
    nem is tud másként viselkedni, hiszen ő egy „bűz fél meleg” ember!
    tévedések elkerülése végett közlöm, hogy Tamás Gáspár, ki Miklós is egyben soha nem volt, jelenleg sem az, s a jövőben sem lesz egy átzsírosodott paraszti kalapban közöttünk járó bölcs ember!
    sőt! továbbmegyek!
    bohócsipka sem volt, jelenleg sincs, s soha nem is lesz a fején lévén egy magamagába, tirádáiba, kesze-kusza argójába beleszerelmesedett, tán még magát sem értő „savanyújóska” – egyész pontosan egy savanyú Tamás Gáspár, ki Miklós is egyben! – aki filozófusként tetszeleg.
    nos, pontosan ez okból jöjjön egy újabb bölcsesség a Mestertől:
    .
    „Az egyértelmű döntések hatása a magaslati levegőéhez hasonlatos!

    Az egyértelmű „igen” és „nem” mintha oxigénben fürdetné meg a lelket, mert ezzel a döntéssel valamit végképp megoldott, terheit letudta magáról. A kompromisszumos megoldásoknak mindig van egy kis áporodott konyhaszaga – bár azokkal sem áll módunkban vitatkozni, akik éppen ezt szeretik. Fefogásuk szerint: a bűz fél meleg.”
    .
    a mi Tamás Gáspárunk, ki Miklós is,
    .
    SOHA SEM FOGJA MEGFÜRDETNI LELKÉT AZ OXIGÉNBEN, NEKI A FÉL MELEG BŰZ AZ ÉLETTERE!
    abramovics voltam, s vagyok
    .
    nos, ez az én véleményem a Tamás Gáspár, ki Miklós is egyben fickóról.
    kinek teccik, teccen, kinek nem teccik, ne teccen!
    .
    ATTÓL MÉG EZ A VALÓSÁG!
    .
    .
    abramovics voltam, s vagyok

    Reply
  10. Mándy Gábor

    June 19th, 2019

    Nekem régóta az az álláspontom, hogy csak egy erős ellenzék tudja bojkottálni a parlamentet. Tehát először meg kélne erősödni. A demokrácia általános válságával kapcsolatban pedig olyan elképzelésem van, ami itt senkinek sem tetszene. Szerintem most egy zsarnoki világkorszak kezdetén vagyunk. Lehet, hogy várnunk kell még néhány száz évet. A középkorban sem létezhetett szociáldemokrata párt. Amit tehetünk, az a közvetlen környezetünk jobbá tétele, ami még nem váltja ki az államhatalom dühös reakcióját.
    https://toprengoblog.blog.hu/2019/04/17/poszt-demokracia

    Reply
  11. Amanda

    June 19th, 2019

    Úgy látszik, előfordul, hogy valamiben TGM-mel egyetértünk. Elfogadhatatlan, hogy valakinek a pszichoterápiás kezelését részletezzék vagy akár emlegessék. Orbán kivétel talán, mert ő minden határon túlment, viszont őt is rendszerint félre-távdiagnosztizálják.

    Ami a többit illeti, azzal az a baj, ami a probléma szokott lenni a legtöbb emberi diskurzussal. Az, hogy nem az elején kezdődik, hanem valahol a közepén, és egy logikai lépés helyett három-négy lépcsőt próbál valaki átugrani.

    Értelmetlen arról beszélni, hogy a bojkott megoldás-e, mert egy olyan állítással vitatkozik, amit a másik fél nem tett. Legalábbis egy részük biztosan nem. Az AN nevében nem akarok beszélni. Beszélek a magaméban.

    Én sose mondtam, hogy a bojkott megoldás, ezért nem tudom értelmezni a választ sem.

    Szintén nem értem, hogy került elő az, hogy nem szabad az embereket a közélettől való elfordulásra rábeszélni.

    Ahhoz, hogy erről értelme legyen beszélni, szükség volna egy előzményre, amelyben megegyeztük, hogy a bojkott egyrészt megoldás, másrészt a közvéleménytől való elfordulás. Én nem emlékszem ilyenre.

    A bojkott nem megoldás, hanem következmény. Annak a következménye, hogy az illetőnek mind agya, mind gerince van. A bolygón élő nyolcmilliárd ember közül ugyanis – surprise – nem mindenki 100% pragmatista. A döntéseimet nem kizárólag az alapján hozom, hogy mit értek el vele. Egy magát filózófusnak tartó személy nálam pontosabban kellene tudja, hogyan nevezzük azt, aki kizárólag ez alapján mérlegel. Mindenesetre vannak ötleteim.

    Például az, hogy most nem állok fel a székből, és nem rohanok teljes erőmmel fejjel a falnak, szintén nem megoldás semmire, amit meg kellene oldanom. És valamiért mégsem teszem.

    Aki részt vesz egy nemlétező demokrácia nemlétező választásán, akár szavazóként, akár jelöltként az átlép egy vonalat, ahonnan nincs visszaút. Valaki vagy elvált, vagy nem. Valaki vagy szűz, vagy nem. Bár nem akarok más nevében beszélni arról, hogy szerinte mi a bojkott (megoldás-e vagy valami más), az tény, hogy az Amerikai Népszavának/Kohányi Társaságnak éveken át az volt az alapelve, hogy aki 2014-ben szavazott, azt nem veszik be.

    Hogy mennyire radikális ez alapján nem bevenni valakit, arról most nem mondok véleményt. A lényeg nem az, hanem a logika, ami mögötte van. Az, hogy aki ezt megtette, az vagy alkatilag, vagy a tettének a morális és pszichológiai következményeként alkalmatlan arra, hogy a diktatúra ellenzéke legyen.

    Kevés dolog van, amit az elmúlt kilenc évben a magyar közéletről olvastam, és ami ennél igazabb és fontosabb. Ismétlem, nem arról mondok véleményt, hogy kit lehet bevenni X társaságba, és kit nem. Arról mondok, hogy kétféle ember van. Az egyik szavaz diktatúrában, a másik nem. És az előbbitől mást várhatunk el, mint az utóbbitól, az élet bármelyik területén.

    Először ezt kellene megérteni és tisztába tenni, mielőtt egyáltalán beszélünk arról, hogy a bojkott az megoldás-e vagy nem. Azzal ugyanis kilométerekkel szaladunk előre. A gondolkodás kudarca mindig az, hogy az illető átugrik valamit, amit nem ért. (Ezt szintén híres, gondolkodó emberek százai megállapították már.)

    Ami a megoldást illeti, Orbánt és rendszerét egyébként rémesen egyszerű lenne egy-két hét alatt kivonni a forgalomból. Nem sokkal több kellene hozzá, mint a bojkotthoz kellett volna. Hogy a bojkottnak nem hogy a megvalósítása, hanem a közéleti, érdemi értelmezése sem történt meg, az a válasz arra, hogy Orbán miért marad a helyén.

    Azt már csak LSD fogyasztása után tudnám értelmezni, hogy a bojkott hogyan lett a közélettől való elfordulás. Feltéve, hogy ugyanazt a szótárat használjuk, tehát a bojkott nem azt jelenti, hogy “elfelejtettem szavazni”, vagy “rohadtul nem érdekel”, hanem az, hogy minden vágyam lenne a demokrácia, ahol szavazok, és erőfeszítésbe kerül az, hogy ne menjek el. Ugyanis a bojkott ebben az esetben, magyarul az utóbbit jelenti. (Második meglepetés egy kommentben.)

    A bojkott meghirdetése az az árral szemben való úszás. Mint ilyen szituációban mindig történik, Bartus László (is) megkapta érte a magáét. Senkinek sem esik jól, hogy a magyar álértelmiség masszív hányada így vagy úgy radikális-orvosi eset jelzővel illeti. Akkor sem, ha tudja, hogy neki van igaza. (És neki van. Orvosi eset meg az, aki magát újságírónak tartja, és egy kollégájáról ilyet ír.)

    A társadalmi ügyektől való elfordulás így vagy úgy a nihilizmus egy formája. Ez akkor is igaz, ha adott esetben érthető és raciónális reakció.

    Bojkottot hirdetni széllel szemben, vagy inkább árral szemben a nihilizmus ellentéte.

    Ahhoz már LSD fogyasztása sem lenne elegendő, hogy megértsem, hogy lehet a társadalmi ügyektől való elfordulás bíztatását említeni vlaaki esetén, aki legalább kilenc éve minden idejét, energiáját, pénzét abba fekteti, hogy minden tőle telhetőt megtegyen egy másik kontinenesen való, az ő életére közvetlen hatással nem rendelkező ország és társadalom megmentésére.

    Nem azt mondom, hogy ez nem a közélettől való elfordulás. Hanem azt mondom, hogy ezt egyáltalán leírni az intellektuális világtól való elfordulás.

    PS: a baráti választ úgy hívják, hogy válasz. Látszik rajta, hogy baráti. Ha oda kell írni elé, hogy baráti, azt úgy fordítják magyarra, hogy “Kedves Ellenségem”

    Reply
  12. June 19th, 2019

    Kissé indulatosnak tűnik TGM. Egy érvelésbe indulatokat szőni, az még akkor sem jó, ha neki van “igaza”. Hogy kinek van “igaza” (azért az idézőjel, mert ez nem faktuális kérdés), a DK-val folytatott veszekedésében, azt nem tudom, nem is nagyon érdekel. Itt csak annyiban érdekes, hogy teljesen felesleges, és irreleváns volt az ide írt válaszába ezt belekevernie.

    Mi TGM egyetlen érve a bojkott ellen? Hát az, hogy a bojkott nem sikerülhetne, hogy hatástalan lenne. Hogy nincsenek meg a feltételei, mert pl. az ellenzék egy része úgyis megszegné. Igaz-e ez, pontosabban valószínűleg így lenne-e ez? Igen. Ma Magyarországon nagyon nehéz lenne a fidesz-bűnszervezetet bojkottálni. (Figyelem, én nem csak egy korlátozott, választási bojkottról beszélek, hanem arról, hogy az egész bűnbandát, minden lehetséges, és ésszerű téren kellene bojkottálni. Hogy melyek lennének ezek, azt itt nem részletezem, de a választásoknál szélesebb kör.)
    Akkor a következő kérdés az, hogy ha valaminek a megvalósítása nehéznek tűnik, de ugyanakkor mint cél, helyesnek, jónak tűnik, akkor érdemes-e megpróbálni azt megvalósítani? Nem tudom, hogy TGM eddig eljutott-e, egyáltalán feltette-e magának ezt a kérdést, vagy egyszerűen csak leragadt ott, hogy nem lehet megcsinálni úgysem, akkor meg nem is kell próbálkozni vele, maradjunk ennyiben, oszt jónapot.
    Hát ez így helytelen gondolat. A lényeg, és a fő cél természetesen az, hogy a fidesz-bűnszervezetet szinte bármilyen eszközzel, és módszerrel gyengíteni kell (egészen az elpusztításáig). A “szinte bármilyen” ésszerűen azt jelenti, hogy azzal ne okozzunk nagyobb kárt, mint amennyi hasznot hajtunk vele – de mondjuk a maffiabanda elpusztítása önmagában akkora haszon lenne, hogy annál nagyobb kárt reálisan nehéz elképzelni eme folyamat áraként. Tehát meg kell csinálni.
    Na most, hogyan, milyen módon, eszközökkel lehet gyengíteni ezt a bandát? lehet pl. parlamenti, és egyéb választásokon gyengíteni őket? Nem is kell erre válaszolnom. A választáson való részétel (a pártok részéről is, és a választók részéről is) még erősíti is őket. miért? Nyilván azért mert legitimálja a hatalmukat. Egy olyan választáson ugye, amit egyszerre kb. négyféleképpen, csalnak el, és biztosítanak be maguknak. Innentől minden választási részvétel (a pártok, és a választók részéről) csak még erősebben betonozza be a maffiabandát a hatalomba.
    Nehéz ezt belátni? Szerintem pofonegyszerű ez egész, ez nem kvantumfizika. Na ebből pedig egyenesen következik, hogyha ebbe nem akarunk belenyugodni, ha mégiscsak szeretnénk valami előrelépést az ügyben, akkor próbálkozni kell. Puhítani kell őket, tágítani a lehetőségeket. Mit csinált a 80-as években a magyar ellenzék, amelynek TGM is tagja volt? Ugyanezt. Puhított, tágított. Csak persze nem bojkottal, hiszen akkor és ott, a bojkottnak pont nem lett volna semmi értelme.

    No mindegy. Ez a TGM-válasz hibás, és csalódást keltő. (Pedig én nem is vagyok sem DK-s, sem DK-fan). TGM most rosszul érvelt.

    Reply
    • helóta

      June 19th, 2019

      Jó írás, tiszta beszéd, Ipartelep, de azért ácsi. A 80-as évek ellenzékét nem kéne felmagasztalni, nagy részük szarkeverő. Az Antall kormánnyal lényegében a ner-nek ágyaztak meg. Nagyjából azidőtájt hülyült meg a fél ország, nemzeti ünnepen nem megyünk a Hősök Tere környékére,ugye. Akkor indult a “ki a magyarabb” nonstop vetélkedő, az összes celebről kiderült hogy szamizdat-élharcos…Addigra már a kérdések is hazugok voltak, hát így jutottunk idáig, egy magára valamit adó afrikai kormányfő nem fogadja nagyméltóságú szíjjártóinkat. De TGM ezzel együtt korábban bizony cikkezett a bojkott mellett, csak átmeneti gyengeségnek tudom venni e mostani írását.

      Reply
      • abramovics

        June 19th, 2019

        ehhez csak annyit fűznék hozzá, amit a partizán szövetségről hallhattunk oly sokat:
        annyian voltak utólag az átkosban, hogy ha és amennyiben
        .
        TÉNYLEGESEN
        .
        megegyezett volna a számuk a háború alatt a háború utánival, abban az esetben a náciknak még arra sem lett volna esélyük, hogy fingjanak egyet halálukkor!
        na, most ugyanez a helyzet ebben a
        .
        BOLSEVIK-FASISZTA-FÉLFEUDÁLIS-JOBBÁGYSÁG=FIDESZ-FIDESZÁLLATOK-BANDA
        .
        által terrorizált kis kurvaországban!
        ha és amennyiben a mostani rettenetesen magyar magyarok olyan sokan, s olyan bátrak lettek volna, akkor ma nem lehetne pofázni, hogy így a Kádár rendszer, meg úgy a Kádár rendszer, mert Kádárnak esélyes sem lett volna, nem, hogy rendszere!
        .
        koszos, mocskos, senkiházi, a kiszkoszból a Kádár rendszer – az akkori emberek, mai nagyszüleink, akik még élnek, építették fel az országot! – által kivakart zsellérek, cselédek, inasok utódai ma átkot, szitkot szórnak azokra, akik nélkül ma is csak zsellérek, cselédek, inasok lennének, s mindent megtesznek azért, hogy az európai polgárok által az ország életszínvonalának, élhetőségének felzárkóztatására kapott pénzt ellopva a többségből zsellért, cselédet, inast csináljanak, s eljátsszák azt a szerepet, amit a háború előtti magyarországon a horthysta nacionalista, antiszemita, kereszténykedő nácik csináltak.
        értem ez alatt a szikoja jobika, csótányferkó, pataki attila triótól kezdve a csuti gecigányig bezárólag mindet!
        .
        .
        abramovics voltam, s vagyok
        .
        .
        ps.: engem megválasztottak kisz titkárnak, két hét alatt felszámoltam az alapszervezetet – ezek ma is kisz titkárok
        engem a Kádár villánál fogtak el, ezek elfogták, erősen rámarkoltak-haraptak a stumpf apósának hosszúcicijére, s abba kapaszkodva lopták az emberek életét már akkor is!

        Reply
      • June 19th, 2019

        Nem gondolom azt, hogy a 80-as évek ún. “demokratikus ellenzékét” felmagasztaltam volna. Igazából csak egy analógiában említettem meg őket, ugye abban, amelyben a tevékenységük eredményről, vagyis a rendszer felpuhításáról beszéltem, és azt hasonlítottam a bojkotthoz. Magyarán: az ő tagadhatatlan ellenzéki tevékenységük gyengítette a rendszert. Azt hiszem, ez vitathatatlan tény. (Bár bonyolult tény.)
        Na most, azt én egyáltalán nem gondolom, hogy abba a demokratikus ellenzékbe beletartoztak volna azok, akik később a gengszterváltás első kormányát adták. Az lehetséges, hogy – mint mondod – Antall a NER-nek ágyazott meg, de bármennyire is utáltam az egész akkori rosszoldalt (benne az MDF-el Kisgazdapárttal, MIÉP-el, stb) ez a kapcsolat nagyon esetleges, és semmiképpen sem szándékos. Ennyi erővel az is mondható, hogy nem az Antall kormány ágyazott meg a NER-nek, hanem az őt követő Horn-kormány. és az sem lenne igaz. Akkoriban nem hogy ilyen fasiszta-tolvaj rendszer megágyazásán nem gondolkodott senki (még Antallék is csak inkább elszenvedték, és tehetetlenül bámulták a “spontán privatizációt”, még ahhoz is hülyék voltak, hogy maguknak eleget lopjanak), hanem még el sem tudtuk képzelni, hogy itt Ájrópa közepén egyszer csak beüt egy ilyen fasiszta tolvajbanda, és ellopja az egész államot magának. Szóval nem volt itt semmiféle alapozás, a Kedves Beteg saját magának alapozott meg – amit a maga szempontjából ügyesen csinált, de ugye Hitler is ügyesen került hatalomra.
        Szóval, bár én nagyon nem szerettem, és most sem szeretem a magyar akkori, és mostani rosszoldalt, de ilyen alapozással nem vádolom őket. Hülyék voltak ők mindenhez…
        A demokratikus ellenzék, és utódszervezetei ügyében (SZDSZ) meg nekem mindig olyan különvéleményem van, amely nagyon különvélemény a mai politikai szférában. Több gondolatom van erről, de a két fontos, és idevágó: 1 A gengszterváltáskori SZDSZ, tehetségben, intellektusban, és erkölcsben is messze-messze (vagyis nagyon) kimagaslott minden korabeli párt között. Azt hiszem soha nem lesz olyan “jó párt” Magyarországon, mint az az SZDSZ volt. Mondom ezt annak ellenére, hogy én ugyanannyira liberális vagyok mint ők (vagyis nagyon), de egyben sokkal baloldalibb.
        2. Az SZDSZ-t a fidesz-bűnszervezet karaktergyilkolta le. Ebben persze személyesen a Kedves Beteg a fő bűnös, aki a sok szép tulajdonsága mellett egy bosszúálló, nárcisztikus pszichopata is, aki már a gengszterváltás előtt is utálta az amúgy akkor még természetes szövetséges SZDSZ-t. Később meg ugyanúgy legyilkolta őket a propagandájával, mint Gyurcsányt. Ennek a hatása szó szerint egy totális agymosással ért fel az ország népére. Ugyanolyan hatásos volt (most is hat), mint legújabban a Soros-ellenes, és migránsellenes agymosó propagandák.
        Ezért van az, hogy aki nekem az SZDSZ-t, vagy éppen Gyurcsányt szidja mindenféle kifejtett és helyes érvek nélkül azt egyszerűen agymosottnak nézem, vagyis idiótának. Kellenek azok az érvek, na! 😉
        Ezért

        Reply
        • helóta

          June 19th, 2019

          Én is bírtam a korai SZDSZ-t, bár zavart, hogy hárman négyféleképp beszélnek, még szavaztam is
          a 4igenre. Akkor hagyott el a remény mikor koalícióra léptek az MSZP-vel. Akkor komolyan
          kétségbe estem a mi újkeletű demokráciánkkal kapcsolatban, és űgy is maradtam. Nagyjából akkor
          kezdtem kételkedni a szabadpiac-mítoszban is. Ami a Horn kormányt illeti, direkt sem tudták volna
          jobban megútáltatni a demokráciát, mint ahogy tették. Aztán egyszercsak elérkezett 2010, és azóta nem győzünk egyik ámulatból a másikba esni, mintha legalábbis számíthattunk volna bármi másra.
          De az igazi nagy látványpékség csak most jön, amikor a”Kedves Beteg” fiainkkal bevonul Ukrajnába, vagy ők ide. Ne így legyen!

          Reply
  13. istván

    June 19th, 2019

    Sajnos, ha a valós élet szemenköpi a jószándékú elméletet, az nagyon rosszul tud esni. Csak éppen igaz. TGM-mel persze hogy egyetértek. Nem lehet maszatolni. A magyar népben esély sincs a változtatásra. Ha megvan az őszi nyugdíjemelés és az olcsó almavásár, akkor gyakorlatilag mindenki csöndben marad, és boldog. Az pedig, hogy TGM átment a marxista baloldalra a véleményével, miért lenne baj? Marxot mindenhol oktatják, elismerik. Vitatkoznak vele, de nem dobálják máglyára a műveit. Talán nálunk sem lenne baj utána olvasni a Tőkében a mai állapotoknak.

    Reply
  14. fennimorecooper

    June 19th, 2019

    Minden, de minden hozzászólásból kiviláglik, hogy meg vannak rendülve a politika elaljasodásától. Miért? Miért kell ennyire bíznunk a politikában, és megdöbbenni amikor az cserben hagy bennünket? És mindig cserben hagy bennünket. Itt lent, minimálbéren élőket, koldus nyugdíjon élőket.
    Minket mindig is cserben hagyott a politika és a politikusok.
    És kedves publicistáink is. A sajtó elhitette velünk, hogy van piacgazdaság. De nincs.
    Elhitette velünk, hogy van demokrácia. És nincs.
    Elhitette velünk hogy van jogállam. És nincs.
    Elhitette velünk, hogy van EU, és nincs.
    Elhitette velünk, hogy van parlamentarizmus , és nincs. Elhitették velünk, hogy fejlődés van, és nincs.
    Le kéne tenniük a tollat uraim, nincs miért írniuk már , mert nincs amiről azt hiszik, hogy van.
    Ez lenne az igazi bojkott! Bojkottálni azt ami nincs.

    Reply
    • helóta

      June 20th, 2019

      Basszus Vadölő most ugorjak ki az ablakon, vagy várjam meg a reggelt? Van e értelme ezt megtenni magasföldszintről?
      Egyébként igazad van, de nem érdekel. Szeretek jó társaságban időzni, és nem sok ilyen van.
      Ha megfigyelted, a harmincegynehány hozzászóló közt 1 db fidesztrollt tudtál megszámolni, annyi még
      jót is tesz a kontraszt miatt. Figyelemre méltó éleslátással felsoroltad, hogy mi nincsen, illetve nem is volt, vagy a távoli múltban máshol létezett. Ami van, az egy szönyállam, állkapcsa ott csattog az előszobában.
      Időről időre szavazni terel minket fülkeforradalmat csinálni, tüntiket szervez nekünk, és ez annyira megalázó, ezért kár volt kijönni az oviból.
      Ott kezdődik bármi, hogy ezekkel a pótcselekvésekkel felhagyunk, bár TGM azt mondja ácsi, kerüljük meg
      ezt az egész jerikót még hétszer…

      Reply
  15. Ádám

    June 19th, 2019

    Azért én még nem temetném a “representative government”-et és az azzal járó parlamentarizmust. Ha ez a rendszer, ahogy TGM írja, legalább száz éve “hanyatlik és züllik”, akkor az valójában nem is hanyatlás és züllés, hanem a rendszer lényege. A demokrácia (amely valóban jóval több annál, mint hogy négyévente beszavazzuk JóskaPistát az ország házába) állandó karbantartásra szorul, vagyis a “válság” az egész rendszer lételeme (értelemszerűen a parlamentarizmusé is). Éppen ezért téves és roppant mód veszélyes tovább erősíteni azt a narratívát, miszerint a legnagyobb nyugat-európai államok “súlyos és […] tartós” válsága, valamint a “bizonytalanság” és az “instabilitás” merőben új dolgok. Nem, nem azok. A válság állandó, legfeljebb a válságot generáló egyes problématípusok, valamint az azokra adandó válaszok újak.

    Nem igazán értem, hogy TGM miért tartja “a magyarországi ellenzék elkorhadását” egy “általános válság” elemének. Az Európai Unió egyetlen tagállamában sem hajtottak végre a magyarországihoz hasonló alkotmányos puccsot, sehol máshol nem bontották le módszeresen a fékek és ellensúlyok rendszerét. Hol üresítették még ki a parlamentarizmust úgy, mint Magyarországon? Hol koncentrálódik még annyi (az összes) hatalom egyetlen ember kezében, mint Magyarországon? Az ellenzék (és az ún. értelmiség, amelynek egy része 2010-ben még tapsolt az orbáni kétharmadhoz) a saját gyávasága és elvtelensége miatt került ebbe a bénult állapotba, nem pedig egy globális válság eredményeként.

    A leginkább aggasztó számomra az, hogy amikor TGM “AZ EGÉSZ RENDSZER” alapos átalakításáról ír, akkor azon elsősorban nem az orbáni diktatúra mint elnyomó rendszer beazonosítását, illetve az ellene való fellépést érti, hanem valamilyen képlékeny, nehezen definiálható, csupán eszmei alapon létező, “újfajta demokratikus” kibontakozást a parlamentarizmus alternatívájaként. Azt írja, hogy “a parlamentarizmus iránti […] megvetés […] pokoli diktatúrákhoz vezethet”. Igen, tudjuk. Orbán Viktor például határozottan megveti a parlamentarizmust. A diktatúrája pedig: pokoli? Vagy csak embertelen? Muszáj jelzővel illetni egy diktatúrát? Egyáltalán: az orbáni Magyarország diktatúra? Vagy még mindig ott tartunk, hogy erről is vitatkoznunk kell?

    Arra is kíváncsi lennék, hogy mit jelent az, hogy a parlamentarizmus “világszerte megszűnőben” van. Hol? Melyik fejlett, demokratikus országban tapasztalható ez?

    De ha még így is lenne, az milyen szempontból lenne releváns a magyarországi kontextusban? A magyarországi helyzet igenis egyedi, ha úgy tetszik, “atipikus”: egy gátlástalan bűnszervezet jól beazonosítható tagjai megszállás alatt tartják az országot. Anyagilag kifosztják, szellemileg-lelkileg megnyomorítják a lakosságot. A nap 24 órájában mossák állami pénzen az emberek agyát. Akinek nem tudják átmosni az agyát, azt 1) megfélemlítik, 2) zsarolják, 3) elüldözik. Magyarországon már csak ezen opciók közül lehet választani. Minden más csak maszatolás. Ebben a baráti válaszban nem a parlamentarizmus alternatíváját kellett volna keresni, hanem vissza az utat a parlamentarizmushoz. A jogállamhoz.

    Reply
  16. istván

    June 20th, 2019

    Régi poén, de ideillik. Ha egy kupleráj nem megy, nem az ágyakat kell kidobni. Mi pedig az ágyak formáján, anyagán és méretén vitatkozunk. Lehet megreformálni a parlamentarizmust? Hogyne lehetne! Csak nem ezekkel a képviselőkkel. Valamint nem ezzel a politikai háttérrel. Készen áll az új elit átvenni az ország irányítását? Nagyon nem látom. Így maradnak a régi, öregedő politikai prostituáltak a régi poloskák ágyakban a régi módon szolgáltatva.

    Reply
    • abramovics

      June 20th, 2019

      nos István!

      pucér seggel nem lehet még csak megpróbálni sem átvenni az ország irányítását békés keretek között.
      ráadásul az elkerülhetetlennek látszó polgárháborúhoz is kell a lé!
      a lé jelenleg a csuti gecigánynál, a bandájánál, meg a kollaboráns, magukat demokratikus ellenzéknek hazudóknál van.
      s ezek közösen uralják a médiát is, annak minden formáját, s abba most ne menjünk bele, milyen arányban!
      akik megtennék amit meg kell tenni, azokat ellehetetlenítik, agyonhallgatják.
      sok esetben úgy tűnik nekem, mintha tudatosan csak egy bizonyos mértékig engednék emelkedni a gőzt a kazánban.
      ha úgy látják, hogy dűlne-borulna a bili, azonnal öncenzúrát – valójában harakirit, szeppukut – hajtanak végre, nehogy valami elinduljon, s visszafordíthatatlanul változásokhoz vezessen!
      mer ugye ki tuggya? he? mi? na!
      ki tuggya, hogy ha és amennyiben azok a változások bekövetkeznek, akkor a mai médiában vezető szerepet játszók még a kispadra sem ülhetnek, hacsak az a pad nem a vádlottak padja lesz.
      ezért van az, hogy ilyen Tamás Gáspár, ki Miklós is ráadásul még mindig teret kap a magyar médiában, s hülyítheti akit tud!
      meg polemizálnak az emberek az idiotizmusain ahelyett, hogy ő is a helyére a pöcegödörbe kerülne!
      feletted Ádám jól bemutatja azt, amiről beszélek.
      ő egy olyan játékos a pályán, aki a tevékenységével többet visz, mint hoz, ezért nálam még padozni sem lenne esélye.
      ugyanezek a kéri, a lengyel, meg a többi gazember.
      itt a végén úgyis borul majd a bili, s azt az egy dolgot garantálom, hogy ezek a csibészek sem fogják túlélni, ahogy a sok ártatlan ember sem, akik az ő mismásoló gazemberségük miatt lelik majd halálukat!
      .
      .
      abramovics voltam, s vagyok

      Reply
  17. istván

    June 21st, 2019

    Rengeteget írtunk már okosakat is, kevésbé elfogadhatóakat is TGM válaszával kapcsolatban. Egyet nem mondott senki. Ha Orbán megy, ki lesz helyette, milyen törvényeket von vissza, milyeneket alkot, és főleg milyen gazdasági, kulturális és társadalmi Magyarországot teremt majd? Igazad van, pénz kell hozzá. Honnan lesz? Ki rendelkezik megfelelő kapcsolatokkal bel- és külföldön? Csupa megválaszolatlan kérdés. Szívesen venném, ha most már nem csupán a gyönyörű elmélet jönne, hanem a ,,bűzös” gyakorlatiasság is. A csupa nem helyett az igenek.

    Reply
    • abramovics

      June 22nd, 2019

      István!

      megpróbálok válaszolni neked!
      természetesen csak néhány vonatkozásában a dolgoknak, hiszen egy teljes átfogó képet itt és most nem lehet csinálni hirtelen!
      .
      DE
      .
      azért úgy gondolom, hogy nem olyan rettenetesen bonyolult a dolog, nem kell hozzá atomfizikusnak lenni, hogy alapvetéseket tegyünk!
      ezektől indulunk, s lesz, ami lesz, a felelősséget nekünk kell vállalni, akik meg fogjuk csinálni azt, amit kell!
      tehát:
      az első, s talán a legfontosabb alapvetés az, hogy Magyarországon a 2010-es választás volt az utolsó, melyet még egy demokratikus jogállami berendezkedésű kormányzat rendezett. természetesen már az sem volt teljesen szabad, lévén, hogy akik rendezték, azok nem léptek fel kellő eréllyel, határozottsággal a csuti gecigány bandája által szervezetten megvalósított választási csalások ellen.
      mi okból tették ezt, azon polemizálhatunk sokat,
      .
      DE
      .
      nincs értelme.
      értelme annak az álláspontnak van, miszerint a jelenlegi „politikai elitet”
      minden résztvevőjével egyetemben ki kell dobni az ablakon,
      .
      S VISSZATÉRNI A 2010 ELŐTTI DEMOKRATIKUS JOGÁLLAMI RENDSZERHEZ!
      .
      az az alap, onnan folytatjuk.
      amit ezek az elmúlt lassan tíz évben tettek, az illegitim, nem lehet jogfolytonos az utolsó demokratikus jogállammal.
      ha úgy tetszik, egy „új rendszerváltás” kell következzen
      .
      DE
      .
      most viszont tényleg végig kell vinni az egészet!
      akik besározódtak – tulajdonképpen az egész brigád a gyurcsánytól a csuti gecigányog bbezárólag! – azokat kipattintani a hatalomból, annak közeléből, s egy teljesen átfogó, minden részletre kiterjedő vizsgálat tárgyaként átnézni tetteiket.
      felhívom mindenki szíves figyelmét a csányira, mint a háttérhatalom egyik, ha nem a legfontosabb figurájára!
      teljes vagyonát zárolni, minden lépését tettét megvizsgálni, ha és amennyiben bárhol, bármikor is felmerül bármilyen törvénytelenség gyanúja, azonnal a legsúlyosabb szankciókat alkalmazni vele, s a családjával szemben is!
      .
      DEFEND!
      .
      a csány, és a köteles disznókövér által hazaárulóként üzemeltetett árnyék titkosszolgálat miatt életfogytig börtönben a helyük!
      .
      létre kell hozni egy olyan ügyvezető kormányzatot, mely kötelezett arra, hogy a demokratikus jogállamot helyreállítsa, a megfelelő vizsgálatokat, elszámoltatásokat korra, nemre, pozícióra, pártállásra tekintet nélkül lefolytassa, akiket kell szabad mozgásukban korlátozza, az unió által a magyar lakosság számára adott támogatások ellopott pénzeit visszaszerezze, a nemzetközi pénzvilágban azokat a pénzügyi szereplőket, akik nem hajlandók felfedni a náluk rejtegetett vagyonokat nemzetközi bíróság elé vinni, stb, stb.
      ez nem egy kéthetes mutatvány lesz!
      lehet, eltart két-három, esetleg ennél több évig is!
      addig, amíg a megfelelő garanciákkal a demokratikus jogállam újra fel nem áll, s a „régi rend” képviselőit, tisztségviselőit, sameszeit, mamelukjait a közéletből – választójog, és választhatóság joga – ki nem zárják örökre végérvényesen, Addig ennek az ügyvezető kormánynak kell tevékenykednie!
      utána jöhet a szabad, demokratikusan lebonyolított választás, mely után megalakul az első valóban szabadon választott, demokratikus jogállami normáknak megfelelően működő magyar kormány!
      tudom, tudom!
      azt mondod, s mások is mondják, ez utópia, s lehetetlen megvalósítani, hisz oly sok érdeket sért!
      .
      DE
      .
      szerintem nincs más, fontosabb érdek, mint az ország, s a nép érdeke!
      az pedig nem más, mint, hogy egy tiszta, átlátható, hatékony, aminél magasabb pozícióval a minél nagyobb felelősség, s annak kötelező vállalása járjon együtt, a hatékony kormányzás érdekében!
      .
      nos, néhány keresetlen szóban valami ilyesmit kellene megcsinálni,s szerintem meg is kell, s lehet csinálni!
      durván fogalmazva:
      .
      BEVEZETNÉM A DEMOKRÁCI DIKTATÚRÁJÁT!
      .
      s ez addig tartana, míg az ilyen csuti gecigány, meg bandája féléket ki nem irtjuk végleg az emberiség tagjai közül!
      .
      .
      abramovics voltam, s vagyok
      .
      .
      p.:
      ne jöjjön nekem senki, hogy kommunizmus, meg egyebek!
      sehol sem beszéltem az anyagi javak közös tulajdonlásáról!
      .
      DE
      .
      beszélek az állam, az ország, a tisztesség, az erkölcs, a becsület közös tulajdonlásáról!
      amit meg kell védeni a csuti gecigány, meg bandája, s a jelenlegi kollaboráns, magukat ellenzéknek hazudó cégéres gazemberektől!

      Reply
  18. Kopasz barmok országa

    June 23rd, 2019

    Blablabla…

    TGM-nek nem az ellenzéki pártokkal van baja, hanem bizonyos ellenzéki pártokkal. Megnevezni nem kell őket, ebből a levélből is világosan kiderül, melyekről van szó. Más pártokban viszont a reményt látja (ezeket már megnevezem: LMP, Momentum), és nem fogja fel, hogy a választási szisztémával van a baj.

    Reply

Szóljon hozzá

  • (nyilvánosan ez nem jelenik meg)